Madproblemer {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg brug for lidt hjælp. Har to skønne misser, en 6 årig MainCoon og fik for nogle måneder siden en 5 måneder gammel British shorthair killing. De går vidunderligt sammen.
Men... begge katte har jo deres egen mad og det er problemet. Selvfølig skal den lille have sin killingemad det første års tid, så den får alt godt til at vokse op med. Men det synes den store altså også at han skal, men han er aldeles velnæret. Han vejer godt 11 kg og går dermed lige til grænsen. Han er meget langt og stor og dyrlægen var ikke bekymret endnu, men det er bedre at forbygge end at helbrede.
Har altids haft tørkosten stående frit fremme, da de jo spiser konstant, især den lille med dens lille mave. Vi er ikke hele dagen hjemme, så vi kan ikke jage den store væk hvergang han går ombord i madskålen. Han er ellers helt orienteret om, at han ikke må det, vi skal lige råbe af ham ved han godt, at han er opdaget og går til sit eget. Det er faktisk lidt sjovt, hvordan han mener han kan snøre os. At han lukker døren, så vi ikke kan se hvad han fortager sig eller synes selv at han kan blive ens med væggen og fordobler længden af hans poter, for så at trække skålen ud af vores synesvinkel. Han er så snu, at han hverdag kommer på nye påfund.
Hvad kan vi gøre?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
Det er sjovt og dejligt at have inteligente katte, men hvor søren, det kræver meget energi.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Susan, der er allerede nogen der laver dem, men som jeg skriver så er de efter min mening alt for dyre. Er man bare en smule snild på fingrene, kan man selv, hvis man altså gider.
Madproblemer