4.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvad koster ormekur? Hvad koster ormekur?

Jeg må endnu engang erfare at min kat har fået bendelorm. Jeg har længe haft noget pulver til det, min mor i sin tid har fået af en dyrlæge, men det lader ikke rigtig til at virke, muligvis fordi det er for gammelt. Jeg ser godt nok ikke så tit til orm efter kuren, men han bliver forsat ved med at være mager om ryggen.

Så jeg tænker selvfølgelig at tage et smut til dyrlægen efter en ny kur. Men jeg vil gerne være lidt på forkant, og høre hvad sådan noget egentlig koster...
Som fattig studerende vil jeg selvfølgelig spare hvor jeg kan, og høre om man kan få sådan noget (billigst mulig) uden at jeg behøver at tage katten med til dyrlægen, bare for at få bekræftet hvad jeg allerede godt ved, i håb om at kunne slippe for et dyrt dyrlæge honorar.

På forhånd tak for hjælp smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster ormekur?
  • #1   15. sep 2011 Hos min dyrlæge koster en ormepille 80 kr

• #3   16. sep 2011 Hvor er jeg altså glad for at min dyrlæge ikke tager alle de der administrationsgebyrer og konsultationsgebyrer..

Så kunne jeg da hurtigt blive fattig smiley

2-300 kr synes jeg lyder helt vildt dyrt!
    Og så kommer prisen for pillen vel oven i også?

• #4   16. sep 2011 Hvornår er din kat sidst blevet tilset af dyrlægen ??
    Og det er en rigtig dårlig ide at medicinere en kat med noget man ikke helt ved hvad er og oveni kan være for gammelt.
    Jeg synes du skal bestille en tid med det samme og få ham undersøgt.

• #5   17. sep 2011 Marianne - Har jeg da sagt at jeg ikke ved hvad jeg giver ham? For det gør jeg skam smiley Som sagt er det ormekur, men det er meget vel for gammelt, siden det ikke lader til at virke helt..

Det er jo let nok at sige at jeg skal have dyret til dyrlæge, hvis jeg ikke har råd til det..
    Jeg tror jeg ringer og ser om ikke jeg kan få noget medicin uden nødvendigvis at skulle tage ham med..

• #6   17. sep 2011 Ja det er let at sige, jeg har heller ikke for mange penge, men skal mine katte til dyrlægen, så kommer de det, penge eller ej. De fleste dyrlæger har som regel intet imod at betale via afdrag, men kun hvis man kender kunden gennem tid hvilket bla vil sige gennem årlige sundhedstjek osv. Mine børns venner er osse på SU og det afholder bestemt ikke dem fra at få deres kat undersøgt og behandlet, hvis dette er nødvendigt. Det er simpelthen et pligt når man har et kæledyr man har ansvar for. Ellers skal man ikke anskaffe sig et.
    Det lyder måske hårdt, men dette er et faktum.
    Jeg har fået dem alle til at sætte mindst 100 kr ind på en kattekonto, hvis der skulle ske noget forudset. Kontoen skal ikke bruges til foder og legetøj, men kun til dyrlæge.

• #7   17. sep 2011 Der må jeg altså give Marianne ret

• #8   17. sep 2011 Jeg er i gang med at skære bestanden ned af katte her - ene og alene af den årsag jeg ved jeg vil ikke have pengene til at behandle går det rigtig galt.

Min økonomi ændres til næste sommer - jeg begyndte nedtrapningen for et års tid siden - de rigtige hjem skal også lige vise sig ...

Kommentér på:
Hvad koster ormekur?

Annonce