{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

svag killing. {{forumTopicSubject}}

hjælp...

min dejlige kat fødte tirsdag 3 killinger. den ene kunne ikke rigtig finde ud af at sutte, og blev mere og mere svag.
jeg prøvede med modermælks erstatning, men den blev ved med at tabe sig, og døde i morges da jeg prøvede at made den.

nu synes jeg nummer to begynder at blive meget pasiv, og tager ikke en pat selvom jeg prøver at stikke dens hoved helt hen til den, den plejer at spise af.

hvor føler jeg mig hjælpeløs. det føles som bare at sidde og vente på den dør. den har ikke taget på i vægt siden den blev født, men ligger og svinger lige omkring 90 g.
den 3 killing har taget ca 80 gram på, og er rigtig stor og fed.

kan jeg gøre noget for at hjælpe den svage.??

misse mor tager sig fint af den, og slikker og varmer den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svag killing.
  • #1   18. sep 2011 jamen jeg har jo modermælks erstatning til killinger... jeg står nøje med et termometer og måler temp. men den tager det ikke i sig

• #4   18. sep 2011 felis.
    den har suttet rimelig godt til idag.

missemor har ikke problemer med patterne... den store drikker lidt af dem alle sammen, og de er mere eller mindre spændt alt efter hvornår de sidst er spist af.

hvis folk læser start inlæget var det den lille der døde i morges der ikke rigtig kunne sutte...

• #5   18. sep 2011 Ring til dyrlægen hurtigst muligt... Den kan have ganespalte.. Og skal kigges på

• #6   18. sep 2011 giv den/dem der er svage modermælks erstatning med en engangssprøjte evt med sut ( aflang hvid ) på, vær obs på at svage killinger ikke selv sutter mælken i sig men synker hvis du presser mælken ud i munden på den... pas på ikke for meget af gangen

held og lykke

• #7   18. sep 2011 den har ikke ganespalte.

den var med mor til dyrlæge for at tjekkke omhun var tom, det mærkede som om der stadig var en killing. det var der dog heldigvis ikke.

den og de to andre blev "godkendt" af dyrlægen.

• #8   18. sep 2011 nogen der ved om man kan blande en kraftigere modermælks erstatning, for at give den et ekstra skud energi

• #9   18. sep 2011 Trine så må du kontakte dyrlægen og fortælle hvad der sker... Da den skakkels killing ikke skal lide...

• #10   18. sep 2011 Trine syntes virkelig du skal til vagtlægen

• #11   18. sep 2011 Det lyder mere som en bakteriel infektion - den går på luftvejene - så kan de ikke patte. Støttemadning hjælper ikke - de gider stille væk.

(link fjernet)

• #12   18. sep 2011 Du må under ingen omstændigheder blande en stærkere blanding, det er faktisk bedre det er for tyndt - det lyder som du giver pulvermælk - det er der advarsler om kan klumpe i tarmen.

Så drop det og giv flydende KMR

• #13   18. sep 2011 Maria,

hvorfor tror du killingen lider?

• #14   18. sep 2011 Lis.. En kat lider da når den ingen former får af mælk fra sin Mor og samtidig er svag så får den jo ingen næring.. Det er logik for burhøns.. Hvis jeg havde en lillesvag killing så var jeg længst taget til dyrlægen.. Men vi er jo forskellinge..

• #15   18. sep 2011 NEJ man må ALDRIG lave modermælks erstatningen stærkere. Det slå ganske enkelt killingen ihjel. Som Lis skriver, så tror jeg osse det er en infektion og så sygner den langsomt hen og dør. Den er ganske enkelt for lille til man kan hjælpe den. Samtidig skal man osse passe på med at flaske så lille en killing, da det nemt render i lungerne. Jeg tror du må belave dig på at den dør. Og selv om det lyder brutalt, så burde den få hjælp til det, i stedet for at lide unødvendigt.

• #16   18. sep 2011 Tak for tippet Maria - du har helt ret - vi er forskellige. Og hver især gør hvad de føler er rigtigt.

Jeg kan så fortælle dig de som jeg læser det her forløb, så lider den ikke.

Jo den får da næring når den mades, nærig er næring om det kommer ud af en patte eller en sutteflaske - logik for burhøns - men den optager det sikkert ikke

• #17   18. sep 2011 Lis.. Næringen hjælper ikke killingen. Så havde den ikke været så svag.,
    Men som Marianne siger at den måske ikke overlever natten over.. Burde Trine af sted til dyrlægen og få den tjekket og måske en aflivning i stedet for den ligger foran sin mor og kæmper for sit liv og må en værdig død i stedet for at kæmpe om at holde sig i live.. Tænker især på mormissen som nok ikke syntes det er sjovt at enes killing dør foran sig., Man skal både tænke på killingen og mormissen i stedet forstå lad den dø foran hende.. Så Trine du burde tage afsted med den svage killing og giv den en værdig død hvis dette er udvejen istedet for at lade den dø foran sin mor

• #18   18. sep 2011 Du godeste Maria - du er nok god til at fortælle andre hvad de skal uden at vide det mindste om hvad der foregår

Katte har ikke de samme følelser som mennensker - fader en kiling så har den ikke moderen interesse oiverhovedet. Hun er ikke ked af det eller sørger når den er død - dør den hos hende i kassen, så ved hun den er død og ikke bare forsvundet.

Killinger der fader som beskrevet her - de kæmper ikke,

Personligt var jeg ingensteder kørt

• #19   18. sep 2011 Okey.. Men sådan er vi så forskellige.. Men hvordan pokker kan du Opdrætte katte hvis du tænker sådan.. I mine øjne når mennesker tænker sådan så er de faktisk totale ligeglade med sine dyr.. Chokeret.. Men måske er det penge mangel der er oversag til dette..

• #20   18. sep 2011 Maria,

Jeg venter faktisk på en undskyldning - der gik du IGEN over grænsen og udtalte om noget du intet aner om.

• #21   18. sep 2011 Hvad mener du..

• #22   18. sep 2011 Jeg mener dine insinueringer Skrevet: 18-09-2011 23:03:35

- jeg venter stadig på en undskyldning!

• #23   18. sep 2011 Lis.. Måske syntes du det var hårdt skrevet.. Men jeg det sådan på det.. Hvis man ikk er intraseret i at hjælpe sit dyr og lader det død af denne årsag.. Jeg går hellere til dyrlæge flere gange end for lidt da min katte skal leve optimalt og når de er syge så er det dyrelæge besøg som når vi er syge så er det enten Til læge Eller sygehus.

• #24   18. sep 2011 Lis.. Giver dig denne undskyldning.. Men er stadig chokeret

• #25   18. sep 2011 Hårdt - nej ikke det mindste - det er uvidende!

Det er mig ikke muligt at forklare dig det -. killingen er på vej væk - den mærker intet. Det er bedre moderen ser den dør end den bare er væk.

Dine dyrlægebsøg behøver du ikke belære mig om. Jeg både ved hvor min dyrlæge bor og hvornår denne skal konsulteres - og jeg betaler også for det - mere end du kan forestille dig!

Men dejligt at læse hvor overbevist du er om det du gør er det rigtige . det er jeg så godt nok ikke enig - når nu vi skal ned på det personlige plan.

Jeg er også så chokeret - over du ikke forstår mere ...

• #26   18. sep 2011 Naturen er hård Maria!
    Får en vildkat killinger, kan hun finde på at forlade dem hvis de ikke er levedygtige, det har jeg selv oplevet.
    Katte er kloge og disse killinger er meget små.
    Måske skal man sommetider lade naturen gå sin gang.

• #27   19. sep 2011 Okey Lis.. Hvis du har det sådan kan jeg Engeltlig ikke bruge dig på min venneliste så jeg sletter dig stamtidig med en blokering

• #28   19. sep 2011 Ja marianne det er stadig hårdt..

• #29   19. sep 2011 Maria - mormisser er os gode til at afstøde killinger som hun pr instinkt kan mærke er syge.. Igen Maria kan man intet gøre når killinger så små, en dyrlæge kan overhovedet ikk behandle den grundet størrelsen.. Så TS har faktisk gjort hva hun kunne og da den ikk vil kæmpe, så er den nok syg..

Sådanne nogle størrelser fanger infektioner, lyn hurtigt og ja så er det ski svært at gøre noget.. Hvor end meget man gerne ville hjælpe killingen og hva ville du forstille dig en dyrlæge kunne gøre??

• #31   19. sep 2011 Det var da en utrolig reaktion du kommer med Maria.
    Jeg forstår sådan godt hvad du mener og føler, men her har du mulighed for at lære noget, som i sidste ende kommer mor-missen til gode, frem for dine egne følelser. Killingerne kan alligevel ikke reddes når de er så små.
    Det er rigtigt at jeg skriver at den næppe overlever natten, men som du ser skriver jeg bestemt ikke noget om dyrlæge, da min holdning er den samme som Lis. Ellers plejer jeg ALTID dyrlæge, men bare ikke i denne situation.
    Jeg har osse rendt til dyrlæge med små killinger, til stor frustration for hunkatten. Det var endda dyrlægen der lærte mig at jeg skulle lade være, for ikke at stresse hunkatten. Især sidste gang var skrækkelig, da 5 killinger døde, kun en blev aflivet, da den skulle obduceres. Det var meget tydeligt at mærke forskel på mormis, der rendte og ledte efter den jeg havde snuppet. Jeg ville ønsket at nogen, for mange år siden, havde fortalt mig, det så Lis lige har skrevet til dig.
    Jeg har det meste af mit liv reddet syge og skadede dyr. Men på et tidspunkt måtte jeg overveje om det jeg gjorde i sidste ende måske ikke var gavnligt for dyret stressniveau og behov. Jeg redder stadig dyr, men er meget mere observant på om lidelserne de skal igennem er for grusomme eller det vil være mere humant at aflive her og nu.
    Naturen er barsk og brutal, det kan man lige så godt lære. Det gør ind imellem meget ondt på os mennesker, mere end det gør på dyrene. Men sikkert er det at det er mere synd for mormis at fjerne en killing.

• #32   19. sep 2011 Jeg har rendt mere end nogen aner, obduceret, sendt til laboratorie og patalog - helt nytteløst.

Tænk min ærlighed og oprigtighed, om erfaringer som i bund og grund kun kommer mig ved, kan får dig til at reagere sådan.

Slet du mig endlig på din venneliste - vi er så langt fra hinanden som nogen kan være - du kan jo også sætte mig på filter igen.

Realisme, det er desværre en mangelvare ...

• #34   19. sep 2011 Jeg ser ingen grund til at skrive min mening..
    Den er allerede kommet til udtryk gennem Lis..

Maria - Undskyld, men synes du er lidt barnlig sådan at slette og blokere Lis, bare fordi hun har ret! smiley

• #35   19. sep 2011 Åh Lotte - sandheden er ilde hørt.

Jeg har det helt fint med Maria igen har sat mig på filter. En mulighed jeg adrig har benyttet da jeg finder det for latterligt:-)

At opdrætte der er hårdt - kan man ikke klare mosten skal man lade være.

• #36   19. sep 2011 Synes nu også at filterlister er noget pjat..
    Hvorfor ikke bare ignorere vedkommende i stedet for smiley

Jeg har aldrig benyttet mig af det, har blot ladet være med at svare personerne... Eller sagt til dem på en pæn måde at jeg ikke ønsker at diskutere med dem smiley

Men ja, det er sgu hårdt...
    Jeg har prøvet at have 2 kuld, og jo det er da hyggeligt og alt det der...
    Men for pokker hvor kan det blive følelsesladet, hvis der går et eller andet galt..
    Og det er også derfor jeg aldrig bliver opdrætter, jeg ville ikke kunne klare det i længden...

Men jeg har STOR respekt for de opdrættere der klarer det hele med oprejst pande !

Et skulderklap - det skal I sgu ha' smiley

• #37   19. sep 2011 Lis... Hvor du dog kan bagtale... Er måske lidt mere moden på dette område da jeg ingen bagtaler. Men sådan er katte branchen... Tænk at i kan gøre dette.. Men på dette område er jeg heldigvis klogere

• #39   19. sep 2011 Jeg føler da du bagtaler mig med de her bemærkninger:

Skrevet: 18-09-2011 23:03:35

"Okey.. Men sådan er vi så forskellige.. Men hvordan pokker kan du Opdrætte katte hvis du tænker sådan.. I mine øjne når mennesker tænker sådan så er de faktisk totale ligeglade med sine dyr.. Chokeret.. Men måske er det penge mangel der er oversag til dette.. "

og den her:

Skrevet: 18-09-2011 23:16:33

"Lis.. Måske syntes du det var hårdt skrevet.. Men jeg det sådan på det.. Hvis man ikk er intraseret i at hjælpe sit dyr og lader det død af denne årsag.. Jeg går hellere til dyrlæge flere gange end for lidt da min katte skal leve optimalt og når de er syge så er det dyrelæge besøg som når vi er syge så er det enten Til læge Eller sygehus."

Igen - du har INTET kendskab til det du udtaler dig om - så det skulle du holde dig fra. Det er faktisk bagvaskelse - går ind under injurieloven at skrive noget om andre der ikke er sandt

Jeg har ingen lig i lasten der ikke kan tåle at komme frem - så spar du bare på dine giftige gætterier.

Du har en tendens til at går helt i sort får du ikke ret - det bør du arbejde med - det er ikke nemt at begå sig har man det sådan ...

• #40   19. sep 2011 Jeg løfter lige en pegefinger og anmoder om at man holder sig til tråden smiley

• #41   19. sep 2011 Haha... Lis jeg tænker noget om dig og dine dyr hvordan du passer dine dyr.... Men dette kommer ikke ud her... Men jeg gider ikke bruge min tid på dette her... Så melder mig ud af denne tråd.. Men jeg har sagt min menig pom dette her....

• #42   19. sep 2011 Maria - Stop så, der er flere af os som har skrevet stort se det samme som Lis.. Desuden svarer du mig ikk på det jeg skrev, måske kunne du alligevel se der nok var lidt sandhed i det..

• #44   19. sep 2011 Jov men det var hun ikk da jeg skrev det, skete lige efter at den var postet hehe..

• #45   19. sep 2011 Som du dog kan sige det Susan smiley

• #46   19. sep 2011 Vil det sige at hvis en killing er svag skal man bare lade den dø ?

• #47   19. sep 2011 Kommer an på situationen, men kort sagt JA, med mindre det kan klare med lidt støttefodring.

• #48   19. sep 2011 okay - spørger fordi mit sidste kuld var der 2 der døde - overvejede stærkt at ta forbi dyrlægen men nåede det aldrig - de var friske sprang rundt og legede og et par timer senere var de døde..

• #49   19. sep 2011 Nej det vil det ikke sige, altid skal man forsøge, og dø af sult - det skal de ikke ...

Men udtalelserne i denne tråd er pga hvad trådstarter skriver og ikke andre tilfælde

Men kan den ikke vende med støttefodring osv (og trådstarter har haft flokken, da den var det, til dyrlæge) - så er der ikke mere at komme efter.

Er killingen rolig - men bliver mere og mere slap trods omrsorg og extra fodring - så lad den være ,...

• #50   19. sep 2011 Altså de 2 der døde var de største i kuldet og dem der fik mest at spise hos mormissen og endda de mest aktive - så ved virkelig ik hva der gik galt

• #51   19. sep 2011 Du har sikkert være uheldig at det har været en infektion eller bakterie. Begge dele kan meget hurtigt tage livet af så små killinger og man kan desværre intet gøre. Det er en grim oplevelse, det er ikke altid sødt med killinger. Killingedød gør rigtigt ondt.

• #52   19. sep 2011 Ja det er træls men tænker bare om der er noget jeg skal være obs på til næste kuld, ville jo gerne undgå det skete igen hvis muligt

• #53   19. sep 2011 Sarah,

vil du gøre noget kunne du få taget et skedeskab på din hunkat der sendes til et laboratorie

Der er en lang række af forskellige ting, der kan give
    ”fading kitten syndrome”. På listen findes bakterier,
    virus, amøber, svampe, blodtypeuforligelighed, misdannelser,
    osv.

Jeg tror personligt bakterier er den hyppigst årsag - de er døde inden der er gået en uge. Det er for sent at give antibiotika når de er begyndt af fade. Desværre er det meget uforståeligt for mange dyrlæger

• #54   19. sep 2011 Jeg siger som beskrevet her i tråden naturen skal gå sin gang.

Det er ikke killingens immunforsvar der er noget i vejen med.

Der er andre tilfælde hvor man skal gribe ind - klart er killingen defekt og/eller den lider, så skal den aflives.

• #56   19. sep 2011 Tak Felis - alderen forbigik min opmærksom - det er et helt andet problem end det den her tråd handler om

• #57   19. sep 2011 hmm ok så..

mine killinger var 3-4 uger da de døde :s

• #58   19. sep 2011 Fik du ikke opduceret dem Sarah? I den alder er de jo kommet over de første problmer - så det er ganske umormalt.

Jeg har mistet en større killing på 7 uger - da den blev lukket op fandt patalogen hjertet hvar forkert formet både indeni og udenpå - hun døde af en blodprop

• #59   19. sep 2011 Må da indrømme jeg fik mig et billigt grin ud af den her tråd.. Men ja, giver Lis og de andre ret.. -Det er naturens gang uanset om det er hårdt eller ej..

• #60   20. sep 2011 Trine J

Hvordan går det med killingen? Håber der kommer en opdatering snart.

• #61   20. sep 2011 Øv, tror jeg har fundet opdateringen smiley

http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=92592

• #62   20. sep 2011 Øv hvor trist..

Men havde på fornemmelsen at det ville gå den vej..

• #63   20. sep 2011 Ja, det kan være svært at redde sådan et lille pus, det er jo naturens gang. Men synd for Trine, at hendes anstrengelser for at redde den ikke hjalp.

• #64   20. sep 2011 Det er super hårdt - og selv om det lyser barsk, så er det altså også på en måde befriende når det er ovre og man kan komme videre.

Intet er så rædsomt som hele tiden at tænke, nu går det bedre for 10 sekunder efter at mene det modsatte.

Men jeg kan nu godt forståTrine mistede gejsten i den her tråd - alt for meget fnidder-fnadder og for lidt brugbart

• #65   21. sep 2011 OPDATERING.

som Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D skrev så gad jeg ikke læse tråden mere... det blev jo bare en gang mudder kast om etik og følelser.

den lille killing overlevede ikke, så nu er der kun en tilbage, og den er stor og fed, i modsætning til de to andre.
    den suttter på livet løs 23 timer i døgnet.

tak til alle dem der kom med råd jeg kunne bruge til noget, det er dejligt med lidt fordomsfri hjælp når man har brug for det. TAK

Kommentér på:
svag killing.

Annonce