{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

kat slikker på alting? {{forumTopicSubject}}

Hej:-)
Min Arwen har en virkelig træls mani med at hun skal slikke på alting. Vandflasker, ansigter alt hun kan komme i nærheden af, hun prøver også flere gange i løbet af dagen om hun kan komme til a patte ved Preben.. Hun kom hjemmefra da hun var 3 måneder, så det er ikke der problemet ligger?
Hvad vil I mene problemet er? At det bare er sådan hun er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat slikker på alting?
  • #2   21. sep 2011 Kan det godt være det? Der er konstant. Også på folk hun ikke kender?

• #3   21. sep 2011 Det lyder måske 'sært' men det kan faktisk være pga problemer med maven er der en del undersøgelser der tyder på.

Min ene har haft samme mani, han får nu 'KUN' skånekost (Royal Canin Intestinal moderate calorie våd og tør) og han er stort set kommet over det.
    Han slikkede på alt, badeværelses-vægge, gulvet, osv

Jeg blev anbefalet at prøve kun skånekost, det har hjulpet. Måske det også kan hjælpe din?

Kort fortalt med min:
    Min havde Ikke dårlig mave (tynd aff) men et par gange fik han voldsomt ondt i maven, så han ikke kunne springe ned uden benene knækkede sammen under ham.
    Han fik foretaget skopi af mave og forreste del af tyndtarm, incl biopsier fra begge steder til mikroskopi.
    mvh

• #4   21. sep 2011 Det er muligt at hun var 12 uger da hun kom hjemmefra, men det er ikke altid det er godt nok. Jeg sælger mine killinger når de er 16 uger, da de så er endnu mere friske på at erobre den store verden. Tilbagemeldinger fra købere har klart tilkendegivet at de kunne mærke en enorm forskel. Så jeg vil mene at hun ikke var klar, selv om loven er overholdt.
    Men nu er loven en ting, og i mit perspektiv er den kun vejledende, for i det mindste at sætte en nedre grænse.
    Så min mening er at det er en blanding af at hun er tryghedssøgende og en smule uhensigtsmæssig adfærd.

• #5   21. sep 2011 Hun slikker også på badeværelsesgulvet mm efter vi har været i bad..
    Marianne
    Min tanke var nemlig også det med at hun måske ikke var klar. Men avler siger at det ikke kan være derfor. Jeg ved det ikke. Det er bare lidt træls at hun altid skal slikke en i ansigtet, og hvis hun går og mangler noget er det endnu mere træls vil jeg mene..

• #6   21. sep 2011 Ja, der er desværre nogen der ikke vil erkende at killinger er lige så forskellige som vi mennesker. Nogen er mere moden end andre.
    Jeg har aldrig oplevet en kat der slikkede på alting, så jeg kan ikke sige om det er fordi den mangler noget, men jeg ville nok vende det med en dyrlæge eller adfærdsterapeut.

• #7   21. sep 2011 Pernille & Marianne N:

Det jeg har skrevet er faktisk information fra en veterinærsygeplejerske med speciale i adfærd, som er ansat hos min dyrlæge.

Undersøgelserne er noget hun har hørt om på kursus i GB.

Men enig, god idé at tale med dyrlæge om sagen.

• #8   22. sep 2011 Vores indlæg krydsede hinanden Pia. Nettop det med maven er jeg klar over, derfor anbefalingen med dyrlægen og/eller adfærdsterapeut.
    Uhensigtsmæssig adfærd bør man altid reagere på og desto hurtigere man får be- eller afkræftet evt sygdom, kan man sætte ind på adfærden, hvis der ingen sygdom forelægger.

Kommentér på:
kat slikker på alting?

Annonce