{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Dåsefoder og råt kød {{forumTopicSubject}}

Efter Hittemissen kom til, har jeg læst en masse om fodring af katte, og læst meget om hvorfor vådfoder og råt kød m.v. er godt.

Så vi laver troligt en fin portion dåsemad til Sölvi, hælder lidt lunt vand over for at fremme duften, give ekstra væske m.v.

Når vi laver mad, får han gerne lidt hakket oksekød, lidt kylling m.v. - til vores 4 hundes store irritation smiley Hvorfor må katten når de ikke må hver gang også?

Men, jeg har bare et stort problem med begge dele.

Jo for, - der er sgu nogen der har glemt at fortælle Sölvi at det skulle være nok så lækkert og godt for ham!

Råt kød? FØJDA! Nej, adr, det er ulækkert og sejt og man får ulækre poter af det da!
- Rå kylling i særdeleshed, er lige før han render skrigende væk!
Lidt hakket oksekød, det kan nogle gange liiige glide ned med han ligner ikke en der nyder det.

Sådan er det hele vejen igennem, uanset hvad vi prøver at give ham.

Dåsefoderet? Sovsen kan da godt drikkes, sådan, noget af det... Putter vi lidt lakseolie i, så uhm så glider det ned.
- Med kødet i det, ej tak, det er altså liiiige en tand for underligt.

Har prøvet alt, mose det lidt rundt, blende det *GG* Det er altså bare ikke lækkert.

Kan han få sit tørfoder og sin vandfontæne, så er han en lykkelig kat.

De fine bilanxstænger og hvad man ellers kan få at kødstænger, de er altså ikke særlig spændende heller!

Ak, vores kat har slet ikke lært alt det der er godt for ham smiley
- Og stakkels vores 4 vovser, som bare kigger misundeligt på ham!

Andre der har katte som bare ikke har læst op på hvad der er godt for dem selv? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dåsefoder og råt kød
  • #2   22. sep 2011 Ja sådan er mine 3 også , den ene kan godt li lidt råt oksekød og kogt kylling

  • #4   22. sep 2011 Jamen tak fordi du prøver at pejle dig ind Susan, kunne jo være der var et godt tip at give smiley

    Jeg laver nogle rimelig små portioner til ham, fordi tanken var at servere det for ham 2-4 gange om dagen, så det ikke skulle stå og blive ulækkert m.v.
    - Når han spiser, får han det altid i fred for hundene, hans ting står oppe på en skænk og det fungerer fint, han kan fint ha' tingene i fred der, hundene har fundet ud af at det ikke hjælper at sidde og stirre - tingene falder ikke på magisk vis ned i hovedet på dem *GG*

    Når han har fået råt kød, har det været bare det rå kød - ikke blandet med noget, bare for sig selv så han f.eks. har kunne sidde og lege med det.
    - Han har fået tilbydt kylling, hakket oksekød, oksekødsklumper, lidt leverpostej m.v. - når vi laver aftensmad så får han gerne tilbudt et stykke af det rå kød vi nu engang er ved at tilberede.

    Men at se ham med et stykke kylling er simpelthen sjovt, altså han vil da godt prøve at snuse til det, daske lidt til det og så er det ligesom om han bare tænker "aaaaaadr!!!" *GG*

    Vi har også fået mus i garagen, og det synes han er meget spændende - så er spændt på om han en dag gør andet end glo på den.
    - Det er så fantastisk, vi har 1 kat og 4 terriers... Og ingen af dem reagerer når musen løber forbi LIGE foran næsen på dem! *GG*


  • #5   22. sep 2011 NØJAGTIG beskrivelse af vores Hector. Nogle dage kan han spise liiiidt vådfoder.. andre gange intet.. og nogle dage hele pakken! Kræsne lille kræ

  • #7   22. sep 2011 Thilde, de er nogle værre banditter - de forstår slet ikke at her vil man gøre det så godt for dem *GG*

    Susan, Vi fik ham som hittekilling for 6 uger siden, så han er ikke som sådan vokset op med hundene og synes ikke han har adopteret deres vaner som sådan - de har deres foder m.v. i to forskellige rum smiley

    Tror bare han har en fiks idé om at det ikke er spændende *GG* Det kan være det kommer senere.

    Giver ham ikke mange gange om dagen længere, synes det var lidt spild af penge at smide dåsefoder ud så tit - så må katten finde sig i at være lidt mere SU-venlig smiley
    - Plejer at servere det og lade det stå i løbet af dagen, og så må han spise det han gider inden jeg smider det ud, så det ikke blir ulækkert.
    Men det er aldrig koldt det han får smiley

    *GG* Jeg har ikke et badekar, men spændende idé - dog er jeg lidt både og mht. musen, ville da være rart om hundene eller katten gad ta' den, for er lidt irriterende ikke at kunne ha' foder stående i garagen pt.
    - Men omvendt er jeg lidt glad for at de ikke er så jagtlystne, da jeg avler marsvin og sådan en marsvineunge godt kunne ligne en mus smiley Dem behøves de ikke ligefrem snuppe.

    Men han får lov til at være i garagen det han vil, så kan da være han en dag kommer ind med musen - må bare se hvem der nakker den først, ham eller mig *GG*


  • #8   22. sep 2011 Jubiii hold jeg griner.
    Tja katte er ikke altid enige i hvad der er godt. Jeg har også et par stykker der bestemt ikke vil æde råt af nogen art og også kun drikker vædsken fra vådfoderet. Jeg har løst det sidste ved at købe Pate' varianterne og kan anbefale LUX fra Aldi, som er rigtig god og billig. Det vil de genstridige bæster gerne spise.


  • #9   22. sep 2011 Ja det gjorde jeg også i starten med det LUX men han blev skisme træt af det.. og desværrer ser det også ud til han bliver træt af det nu fra Rema, som han elskede 1 måned siden. smiley

  • #10   22. sep 2011 Nej de er nogle små selvstændige individer smiley Der er hundene dælme nemmere, de er lykkelige når de får dåsefoder *GG*

    Har prøvet flere mærker, alle varianterne af LUX, noget fra royal canin m.fl. - men hælder jeg lakseolie ved, så er han noget nemmere at få til at spise.

    Nogen som kan svare mig på om det er skidt at give ham lidt lakseolie dagligt? Vi snakker om en teskefuld, hundene får et tilskud dagligt af lakseolie, aloe vera og to af dem får oksefedt pulver også smiley
    - Så må katten dele lakseolien med dem? Eller er det skidt for maven?


  • #11   23. sep 2011 Nej det er fint med lakse-olie, så bliv du ved med det.

  • Tonny  E
    Tonny E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 6
    #12   23. sep 2011 Jeg har 3 stk der KUN spiser dåsemad, og Louie spiser kun hans tørfoder. Mit gær er at din kat er vant til tørfoder......

Kommentér på:
Dåsefoder og råt kød

Annonce