994 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Medicinering, piller Medicinering, piller

Vores tre katte har over længere tid haft diarré fra tid til anden, og vores dyrlæge har nu bestemt sig for at de skal have to antibiotikapiller, to gange dagl. hver, i ti dage.

Til at starte med gik det fint med bare at give dem pillerne i halsen, så blev det nødvendigt med en lille klat leverpostej til at få det ned, men nu vil de ikke tage pillerne, lige gyldigt hvad vi gør, eller kommer dem i.

Det skal siges at jeg er uddannet dyrepasser indenfor zoodyr, ikke er bange for at tage godt fat i mine katte, og godt ved hvordan man håndterer et dyr under medicinering. Det er nu bare nået et punkt med to af dem, hvor de hellere vil kaste op end æde pillerne, og man med et vildt dyr ville vælge en anden behandlingsmetode. Derfor rækker min erfaring som dyrepasser ikke længere herfra. smiley

Hvad gør vi? Kattene skal i behandling 7 dage endnu!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Medicinering, piller
  • #1   25. sep 2011 Jeg bruger samme metode som Heidi med stængerne

• #2   25. sep 2011 Vi har prøvet med noget der minder om Vital Kraft, men kattene lugter med det samme pillerne og nægter at røre dem, eller æder lige så finde udenom pillerne. De vender sågar stangen om hvis pillen ligger øverst og de ikke umiddelbart kan komme uden om den. smiley

• #3   25. sep 2011 Det har vi desværre også prøvet, både med leverpostej og vådfoder..

• #4   25. sep 2011 Hvis ikke katten selv vil spise pillen, shjult i mad eller godbidder.