{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Vors nye kat har holdt os vågne hele natten {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger næsten det hele..
Vi hentede i går vores søde Hellig Birma pige på to år. hun tog det hele så fint, gik bare rundt og undersøgte lejligheden, og ville bare kæle. Hun lå og slumrede godt og grundigt på sofaen, og småsnakkede og spandt. Men så gik vi i seng ved 23-tiden.
Hun må ikke være i sengen, men har fået en str dejlig pude ved siden af at ligge på. De forstod hun tydeligvis ikke, og jeg har sagt nej og sat hende ned mindst 50 gange. Og så miauver hun. I starten var det bare hendes små hyggelyde, men efter en halv times tid kunne man godt høre, at hun gik og kaldte lidt. Og det har hun så gjort hele natten.
Det har hjulpet, at vi har skiftedes til at ligge på sofaen. Så har hun gerne villet ligge på ryglænet uden at larme. Men hun vil vist ikke så gerne være alene (uden vågn mennesker) lige nu, så hun har kaldt på os, når vi endelig er faldet i søvn, og har også sneget sig op i sengen til min sovende kæreste.
Hun er en ret verbal kat, og må selvfølgelig gerne gå og hyggesnakke. Men at gå og miauve hele natten holder bare ikke i længden. Især fordi vi bor i lejlighed, og naboerne sikkert også kan høre hende.
Er det normalt, at de går og larmer lidt i starten? Og kan man gøre noget for at stoppe det? Det er jo også smadder synd for hende, hvis hun er ked af det?
Og hvordan lærer man hende at blive nede fra sengen? For mig ville det være okay, at hun var i sengen, men min kæreste er bange for at komme til at lægge sig på hende.
Ellers går det så fint. hun spiser, har været på kattebakken, er en rigtig nussetrold, og vil gerne lege.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vors nye kat har holdt os vågne hele natten
  • #1   27. sep 2011 Hej Maiken... Jeg tror hun savner jer.. Kan hun ikke ligge inde i soveværelset i sin seng og sove derinde da hun gerne vil være i nærheden af jer... Da hun jo er ny i jeres hjem og måske er lidt utryg ved de nye omgivelser

• #5   27. sep 2011 Jeg tror jeg vil snakke med kæresten om den der ingen kat sengen politik. Vi har nemlig ingen dør derind til, så hun vil sikkert gå ind og lægge sig i sengen, når vi ikke er her. Og jeg ved jo også godt, at man ikke kan lære en kat at blive nede fra et bestemt møbel. Hun måtte bare ikke være i sengen i sit gamle hjem, og jeg håbede derfor, at hun slet ikke ville se det som en mulighed. Men jeg kan sgu god forstå hende. Også at hun har gået og pevet.
    Hvornår kan vi forresten lade hende være lidt alene hjemme? Det vil aldrig blive de der lange dage, da vi er studerende og det kun er mig der har undervisning på mit studie. Men onsdag aften går vi til yoga. Så ville det være okay at lade hende være alene i 2 timer i morgen aften? vi vil jo gerne afsted, men hendes ve og vel kommer først, og jeg vil ikke have en ked misser sidende alene.

• #7   27. sep 2011 nu kan jeg jo se det er en birma i har fået jer...og birmaer altså meget meget sociale og søger tryghed hos deres mennesker. En birma der ikke må sove sammen med sine mennesker kan blive en rigtig trist kat, især hvis hun ikke har nogen artsfæller at putte sig med.

• #9   27. sep 2011 Hun er heldigvis ved at falde til ro nu. Hun ligger i sin transportkasse (den er åben:) og slapper af, men vil vist ikke sove. Jeg gætter ellers på, at hun må være træt.
    Hun har ikke spist ret meget (kun en lille haps dåsemad i går aftes og i morges, og et par stykker tørfoder), og jeg har ikke set hende drikke. Er det normalt? Hun har været på bakken en enkelt gang, men det bekymrer mig stadig lidt. Hun har ellers to slags foder og vand til fri afbenttelse stående..

• #10   27. sep 2011 "Det er et menneskeskabt behov at katten skal være hos mennesket i sengen."

Vel er det ej!
    Hvis det var tilfældet, var der nok ikke så mange problemer med at holde kattene nede fra sengen.

Sengen er blød og varm og i sengen ligger tilmed de mennesker, katten elsker at ligge hos og blive nusset af, så selvfølgelig vil katten være i sengen.

Mange birmaopdrættere har den holdning (ligesom mange MCO-opdrættere), at de IKKE sælger en kat, der skal være alenekat, da de trives meget dårligt uden selskab af en anden kat.
    Jeg mener tilmed, at det gælder for alle katte.

Og hvis denne voksne birma er vant til at være sammen med andre katte, er det sikkert dem, den kalder på, så jeg ville lægge mig i selen for at finde den en firbenet ven.

• #12   27. sep 2011 Sådan er det også hvis man bare har hentet en ny killing på 12 uger.. De kalder på det, de kender, og "græder lidt" måske, men det går over..

Vores Hector tudede hele natten da vi havde hentet ham. Og ikke en gang siden..

• #13   27. sep 2011 Min Hector ligger i arm hele natten.. Det er i hvert fald et behov, han har, da jeg ikke tvinger ham til det..

• #15   27. sep 2011 Yatzy er kommet fra sit tidligere hjem, netop fordi hun ikke fungerer godt med andre katte. Vi har meget bevidst valgt sådan en kat, fordi vi ville have en enkelt kat. Bare så vi lige har på det rene, at hun er alenekat af en grund:) Og så kender vi jo godt vores ansvar omkring at hun har endnu mere brug for os, end hvis vi havde haft en kat mere.

• #16   27. sep 2011 "Sofaer, borde hylder etc. er heller ikke et behov for katten at hoppe rundt på. De kan gøre i alle de der miljøer og lignenede som der er købt ind til det."

Jeg var lige inde i din profil, for at se, hvor gammel du er smiley

Du skriver også, at du har haft katte hele dit liv, og så burde du vide bedre end at tillægge katte egenskaber, de IKKE har.

Katte færdes helt naturligt på forskellige niveauer - og helst i højden, og at de skal kunne kende forskel på sofaer m.m. og de til dem specielt beregnede steder er at tage munden for fuld.

Hvordan skal katten for øvrigt komme i nærkontakt med dig, hvis den ikke må være i sofaerne eller på bordene?
    Katte forbinder os med vores hænder og ansigter - ikke fødderne, og andet ser de ikke, hvis de kun må være på gulvet.

Kommentér på:
Vors nye kat har holdt os vågne hele natten

Annonce