{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.938 visninger | Oprettet:

Hjælp vores kat tisser på vores dyne {{forumTopicSubject}}

Hey alle. Jeg har fået to hunkatte fra samme kuld a min mand den 18/9. For 4 dage siden begyndte den ene og tisse på vores dyne. Kan i hjælpe mig med hvorfor den gør det? Det er den store a dem der gør det, og den gør det kun når vi hjemme.. Og det er 4 gang den gør det nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vores kat tisser på vores dyne
  • #1   2. okt 2011 Jeg tænker, at der måske er noget galt i hendes urinveje.
    Min mors gamle kastrat hankat tissede i badekaret, da han fik krystaller i urinen. Og kun, når min mor var der til at opdage det.
    Er hun ellers veltilpas? Spiser, drikker, leger osv.

    Ellers synes hun måske, at hun mangler noget opmærksomhed. Det at hun kun gør det, når i er der, kan jo tyde på, at hun gør opmærksom på noget.

    jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det, men det er bare, hvad jeg før har oplevet.


  • #2   2. okt 2011 Ja hun leger, drikker og spiser som hun skal smiley
    Men hun går stadig ud i kattebakken, hun er 14 uger idag..


  • #4   2. okt 2011 Vil prøve og tage hende til dyrlægen imorgen, bare for og være sikker..
    men tak for hjælpen, vil prøve og kigge, ellers har jeg hørt man kan købe noget som kan få dem til og slappe mere a, så det vil jeg også prøve smiley


  • #5   2. okt 2011 Ja nogen bruger med godt resultat Feliway, men det hjælper bestemt ikke alle. Men det er en god start at få udelukket eventuelle urinvejsproblemer.
    Alt efter hvor gamle de er, kan det også være hormonerne der er begyndt at titte frem. Fertile katte duftmarkere ofte, men utryghed kan gøre det samme. Så når du er ved dyrlægen, vil jeg anbefale dig at snakke med ham/hende om neutralisering.
    Det er vigtigt at du vasker dynen, så den ikke lugter af kattetis, ellers vil det blive ved. De fleste dyner kan vaskes i vaskemaskiner i dag, brug hvid eddike i stedet for skyllemiddel. Brug gerne et par dl, det kommer ikke til at lugte af eddiken.


  • #6   3. okt 2011 Mine killinger gjorde det i lang tid, det var irriterende. Feliway har jeg altid brugt dog det hjalp ikke. Min veninde som er veterinærsygeplejerske og ejer af mange katte foreslog at brug neutral vaskepulver så duften ikke tiltrak dem. Det virkede indtil drengene begyndt at afmærke territorium! Efter de blev kastreret er sengen endelig aldrig våde mere af tisse!

  • #7   3. okt 2011 prøv at spjøjte kattebakken med catnip, det hjalp på min killing smiley

Kommentér på:
Hjælp vores kat tisser på vores dyne

Annonce