{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.584 visninger | Oprettet:

Camilla N
Camilla N
Tilmeldt:
25. jul 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26

Killing-ferie-weekend ophold ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lidt Spørgsmål jeg bare går og tænker på og har prøver at finde svar på andre debatér men har ikke rigtig kunne finde der der ligner men har følgende punkter som jeg håber nogen kan svar på( har en bengalsk killing 4 mrd har haft ham
Siden han var 9 uger pga mor kørt ned) : 1) overvejer at tag på en weekend fra lørdag formiddag(12:00) til søndag eftermiddag for at besøge familie/venner på fyn. Men hvad skal jeg gøre med min killing? Kam han være slebet uden opsyn da det kniber lidt? Eller anbefalds det stærkt at jeg høre en nabo eller vinde kigge til ham? Der vil være self. Være ren katte Bakke masser mad(tørkost/vådkost +lidt slik) vand skålen vil være fyldt plus en stor gryde i vasken(han går nogle gang op i vasken og drikker trods der vand i vandskålen) en masse legetøj og et gulv/loft kradse tårn samt aktivitets legetøj og hans ynglings bamse? -2) hvad bedst at gøre hvis man engang skal på ferie 1 uge el. 14 dage ? Få ham "sat af" hos mine forældre? Eller få dem til at komme til ham engang om dagen ? Eller katte pension? -3) skal man få til set katten eller gør noget ekstra hvis man skal på arbejde klokken 9 en fredag morgen men efterfølgende skal til julefrokost efter fyraften? Så man evt er hjemme klokken 02:00? - dette er bare nogle spørgsmål jeg gør mig da jeg ønsker at deltag i tingene inde for de næste par måneder? . Det skal lige siges, det lader til efter min opfattelse han er faldet 90% til og er "vant" til at være alene hjemme ? Han virker ikke til at lide under det eller lave ballade. Andet end kattegræset i vinduerne godt kan ligge lidt rundt omkring hehe og så har han en masse og fortælle mig når jeg kommer hjem i lidt tid men hverken naboer eller noget har hørt noget til ham i den tid jeg har haft ham- trods her er UTROLIG lydhør, da jeg kan høre både underboen samt naboen ha en samtale i deres køkken. Hvis jeg lytter med. Håber på lidt gode råd? Mvh camilla smiley PS hvis andre har gode erfaringer med noget killing aktivitet eller noget legetøj eller noget lækkert mad eller hvordan man ellers kan forkæle sin killing rigtigt er jeg åben for at høre jeres erfaring samt forslag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing-ferie-weekend ophold ??
  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #1   2. okt 2011 Beklager alle stavefejlende da jeg har skrevet indlægget via iPhone så min ordbog ændre orderne til lidt mærkelige ting håber i kan læsse jer igennem det smiley

  • #2   2. okt 2011 her er min mening, men andre er nok ikke helt enige smiley

    Hvis man er hjemmefra under 24 timer, der er mad og vand osv, kan katten sagtens være alene hjemme.

    Hvis man er hjemmefra mere end 24 timer har jeg gerne en nabo/veninde til at komme ind og være ca 1 time sammen med min kat (da jeg kun havde 1). Det skal selvfølgelig være en katten kender og er tryg ved. Besøgsvennen skal så lege med katten i den tid vedkommende er der og selvfølgelig sørge for mad og vand inden hen går.

    Hvis jeg er væk længere end et par dage, har jeg stadig en til at komme og se til min kat, men så er det rart hvis det er en der kan være der lidt længere tid og lege/snakke godt med katten. Det bedste er egentlig at der er en der flytter ind i kattens hjem og passer den der.
    Katte er, generelt ikke ret gode til at blive passet ude. De er sensitive og tåler ikke omvæltninger så godt. Hvis katten er vænnet til at komme i et andet hejm (f.eks med hjem til dine forældre sammen med dig) kan man godt lade katten passe i dette 2. hjem, men ellers er det ikke en god idé at flytte en kt i pasning.

    Nu har jeg ikke længere kun 1 kat og så kan de sagtens klare sig længere tid uden mig. Men selvfølgelig ikke uden mad og rent vand smiley


  • #3   2. okt 2011 Jeg har 3 katte og kan en gang imellem godt tage en weekend væk, men så kommer der altid nogen og ser til mine misser sørger for de har rent vand og mad og at kattebakkerne er i orden smiley men er det bare fra dag til dag altså under 24 timer kan de godt klare sig alene smiley

  • #6   3. okt 2011 En killing skal ikke være alene i over 24 timer. (og det synes jeg så heller ikke den skal I 24 timer).

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #8   3. okt 2011 Susan: det kan godt være du har den mening og du mener min kat er en stakkel. Men hvis du læser mine tråde så er det ren forspørgelser og ikke noget jeg har fortaget mig! Jeg har et helt alm fuldtidsarbejde som det meste af Danmarks befolkning har! Jeg søger gode råd og ikke at blive hakker på! Katten har ikke været alene endnu i weekender eller aftner. Og har fra han blev født været vant til at være alene! Mine forældre har ikke nogle dyr! Og jeg søger nu gode råd til HVIS jeg skal fortag mig noget af ovenstående! Og jeg er ikke så lidt sammen med min kat som du påstår det er normalt at ha et arbejde som hedder 8 timer og så med transport er det 9 timer det drejer sig om han er alene! Selv hunde er vant til at være alene i det tidsrum da folk har et fuldtidsarbejde. Og da min killing er vant til mine arbejdstider osv og opfør sig normalt uden at lide nogen nød så kan jeg ikke se hvorfor du skal være så kritisk. Jeg har skam talt med dyrværnet efter jeres kommentar til sidste debat og de mener ikke det er uforsvarligt af mig At ha en kat da det som sagt er NORMALT at ha et arbejde. Så venligst lad hver og kald min kat en stakkel da han trives i mit hjem og altid er glad og imødekommende og han altid får min fulde opmærksomhed når jeg er hjemme! Jeg søger som sagt gode råd og ikke kritik fra katte ejer der ikke mener man kan ha en kat fordi man har et helt alm fuldtidsarbejde!!

  • #9   3. okt 2011 Jeg gør således:
    Hvis jeg er længe væk, det kan eks være julefrokost efter arbejde, så kommer der én og giver dem aftensmad.
    Hvis jeg skal være væk i weekenden gælder samme regel, der kommer en morgen og aften.
    Skal jeg på ferie, gælde samme regel, besøg mindst 2 gange dagligt, alt efter hvad kattepasseren magter derud over.
    HVIS dette ikke kan overholdes engang, kommer de i pension.
    Sådan gør jeg, og jeg afskyr folk der bare lukker katten ud.
    ALT skal tænkes igennem før man anskaffer sig en kat eller et andet dyr.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #10   3. okt 2011 Trine tak for dine besvarelser og goderåd. Jeg har som sagt ikke fortaget mig noget af det det er bare ren overvejelser hvad man skal gøre når man når til det en dag og skal noget engang i fremtiden smiley

  • #11   3. okt 2011 Man kan godt have kat og fuldtidsarbejde, men man skal bare tænke på hvordan éns liv er efter arbejdet.
    Skal man til sport eller andet næsten hver dag? Hvor mange timer er katten reelt alene?
    Selvfølgelig skal man ikke isolere sig bare fordi man får kat, man skal bare tænke sig om en ekstra gang.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #13   3. okt 2011 Marianne: Det ved jeg nemlig godt og derfor søger jeg RÅD og spørger først ingen af tingene er fortaget endnu da det er ren forspørgsel om gode råd HVIS jeg sku fortag mig noget af det, så ville jeg gerne vide hvad var Best. Jeg køre hjemmefra klokken 08:20 præcis og har fri 16:30(arbejd vil sige 8 timer præcis) hvor jeg køre til træning lige ved siden af min bolig tager 7 min fra arbejde til fitness ca hver anden dag. Træner 45 min - 1 time så MAX 9 timer? Inkl træning når jeg træner og fx i weekenden har jeg været hjemme fredag lørdag søndag sådan max været væk 3 timer sammenlagt i weekenden når jeg har handlet. Før da jeg skrev er indlæg var det ca tider nu har jeg skrevet præcis tidspunkter så man kan se det. Udover det står jeg op klokken 06:30 og leger med ham og spiser morgenmd og gør mig klar osv. Så han får opmærksomhed og god mad inden jeg tager afsted

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #14   3. okt 2011 Susan: det vil jeg da sikker også anvende mig af, jeg regner først med at skulle på ferie når jeg er udlært engang efter maj næste år. Så det var ren forspørgelse. Samt gode råd fra forskellige katte ejer med 1 inde kat jeg ønsker at høre om

  • #15   4. okt 2011 Camilla:
    Nu var jeg jo ikke ude efter en nøjagtig tidsplan vel?
    Jeg har jo også bare fotalt hvordan JEG gør når der skal ske noget ud over det sædvanelige.
    Det var såmænd i håbet om at du kunne bruge det.
    Mit seneste indlæg var bare for at ilustrere at det forpligter lidt mere når man har dyr. Man er afhængig af at tænke på etr andet væsen.
    Du behøver såmænd ikke at gå til angreb:-)


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #18   4. okt 2011 Marianne: det var ikke for at angribe overhovedet ikke du spurgte mig hvor længe han er alene så gav bare en uddybbelse af det er skam
    Ikke negativ over dit indlæg overhovedet ikke jeg svarede såment bare på dit spørgsmål?


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #19   4. okt 2011 Altså nu spurgte jeg til råds om specifkke spørgsmål hvad man skal gøre når man Skal på ferie en dag. Og er helt klar over det et ansvar! Og har efterfølgende ringet til kattens værn som dyrernes beskyttelse for at få råd da jeg synes mange af jeres indlæg mener jeg ikke burde ha en kat fordi jeg væk hjemmefra 9 timer om dagen pga et fuldtidsarbejde. Og de mente jeg var fuld forsvarlig og er en god katteejer og at 89% af Danmarks befolkning har en fuldtidsjob og har kat og er derfor væk fra sin inde enekat 9-12 timer. Så ville nu sætte pris på hvis folk bare gider holde sig til mine spørgsmål hvis man skal skrive til mit indlæg. Istedet for at hakke og gør mig opmærksom på alt muligt jeg godt ved i forvejen. Og det er stadig en kat og ikke en hund som kattensværn fortalte mig. Så kræver den opmærksomhed og alt det jeg gir ham men er ikke afhængig af mig da han ikke skal ud og luftes.

  • #20   4. okt 2011 Camilla:
    Dit ordvalg kan fortolkes således at du føler dig truet! Det er ikke nødvendigt!
    Det er korrekt som Felis skriver, at det forpligter ligeså meget som at få et barn.
    Det er fint at du undersøger hvad du kan gøre i de forskellige situationer, men jeg fastholder altså, at de overvejelser skal man igennem INDEN man skaffer sig et dyr.
    Jeg er på ingen måder ude efter dig når jeg siger dette, men det er altså for sent at man ikke har en plan for hvad man skal gøre med katten i forskellige situationer, når først man har anskaffet sig én.
    Man er nødt til at have en back-up eller en pension i baghånden. Et dyr kræver dig! Nej, den skal ikke luftes, men det er synd hvis den bare ska leve et liv hvor der ikke er tid til pleje og omsorg. Du har valgt den, den har ikke valgt dig - ligesom med et barn...
    Jeg har oplevet et eksempel der gjorde mig så gal!
    Et midaldrende par anskaffede sig 1 kat. De havde også et sommerhus hvor de skulle være i hver weekend og ferier, for i det område havde de deres venner. Katten? Den blev lukket ud og fik ikke lov til at komme ind igen før de kom hjem.
    Den fik mad hos naboen som gav den af medlidenhed. Da naboen tilbød sin hjælp, blev hun orienteret om, at katten ikke havde en kasse indenfor og at den da godt måtte gå ned i haveskuret og de skulle nok sørge for at stille mad frem, så naboen kunne fodre den derhjemme. Naboen fik 2 dåser billig vådkost der skulle række fra fredag eftermiddag og til mandag formiddag!
    Det er DEN situation jeg frygter. Det er DEN slags mennesker jeg afskyr.
    Derfor skal man tænke sig godt om, for der skal være ligeså meget tid til en kat som en hund.


  • #21   5. okt 2011 ** 89% af Danmarks befolkning har en fuldtidsjob og har kat og er derfor væk fra sin inde enekat 9-12 timer.**

    Nej, det er altså ikke korrekt.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #22   5. okt 2011 Det fortalte katteværnet mig!

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #24   5. okt 2011 Af dem der har en indekat i hjemmet!

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #27   5. okt 2011 Enig med Felis..Nemmerlig.....Rigtig godt skrevet. :-))

  • #29   5. okt 2011 Beskæftigelsesprocenten er ca 70% (alder 15-66 år).

    "Der er 650.000 katte i de danske familier, og de er kæledyr i ca. 370.000 familier." (kilde Danmarks Statistik).

    Det er OT i forhold til trådens emne, ja. Men jeg synes det er uheldigt at citere end forening for noget sludder, som de med garanti ikke har sagt.

    Og så er jeg i øvrigt enig med Felis. Netop dette virkelig at prioritere katten er enormt vigtigt, når man har indekat.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #30   5. okt 2011 Alt det i skriver er jeg godt klar over og tror i har fået den helt forkerte opfattelse af hvordan jeg har min kat. Jeg er hjemme HVERDAG efter 9 timer i hverdagene og min killing har altid min fulde opmærksomhed og jeg leger med ham hele tiden, der ikke noget der jeg elsker min killing over alt på jorden og leger med ham så snart jeg træder ind af døren osv. Grunden til katteværnet bliver nævnt er fordi blandt andet Susan, er en af dem der skrev til en af mine andre indlæg sammen med en masse andre at min kat var alt for meget alene hjemme fordi jeg arbejder hver dag og træner den tråd handlede om jeg kunne tillade mig at sove ude hos min kæreste en gang imellem og hvad jeg skulle gøre så han ikke følte sig ensom, ingen svarede på dette men istedet fortalte at det var syndr for killing da jeg i forvejen er så meget væk og slet ikke burde ha fået mig en kat osv samt at den lid under mine forhold osv da jeg sku ha tænkt mig mere om før jeg anskaffede mig en kat. Dette chokerede mig og gjor mig godt ked af det, fint nok at det er folks mening men at de simpelhen synes jeg er ansvarlig og dårlig kattemor efter min opfattelse gjor da ondt ar høre da jeg altid tænker på min kat før jeg fortaget mig noget som helst! Jeg leger med ham hverdag og giver ham alt hvad jeg kan nyt spændene legetøj gulv til loft kradsetræer putter og nusser med ham og altid når jeg hjemme så er han ved min side HELE tiden vi laver alt sammen selv når jeg skal på toilettet går han med jeg sammen med ham stort set hver weekend fra fredag eftermiddag til mandag morgen når jeg skal på arbejde og er max alene 3 timer hvis jeg skal handle eller træne i weekenden. Men efter Susan skrev igen til dette indslag hvor jeg søger råd at han i forvejen var alt for meget alene hjemme (9timer) og kaldte ham en stakkel ringede jeg til dyrernes beskyttelse samt katteværnet og ringede endda os til ingerskattehjem for at høre om jeg virkelig er en dårlig kattemor fordi han er 9 timer alene og jeg ikke har råd til en ekstra kat ( altså dyrelægeregninger hvis der sku ske noget) så har jeg ikke råd til at betale for 2 pt. Og de mente jeg var en god ejer da han som sagt får min fuldeopmærksomhed når jeg hjemme 100% selv kæresten er blevet lidt jaloux hehe fordi det hele tiden se missen se ham nu og jeg hele tiden leger og nusser om katten ikke ham, jeg har intet fortaget mig endnu i den tid jeg har haft ham end at arbejde er sammen med ham hele tiden har ikke sovet ude eller været på weekend eller. I byen eller fester alt jeg har spurgt om i mine tråde var gode råd hvad man kan gøre HVIS man nu skulle noget! Min killing. Er 100% glad for at være hos mig og føler sig allerede tryg og når jeg kommer hjem fra svejser klatre han ned fra toppen af træet og strækker sig som vel er tegn på han har sovet! Mine indlæg handler kun om gode råd hvis jeg nu ville sove hos kæresten i lørdag aften til søndag eftermiddag eller hvis jeg skal på weekend fra lørdag formiddag til søndag aften eller når man engang skal på ferie. ? Puha så har jeg skrevet den lange roman så håber jeg i kan få en forståelse for jeg ønsker min kat det bedste og gør alt for ham. Og ikke bare har ham for at ha en kat at kigge på, jeg synes ikke han er meget alene for er sammen med ham hele tiden ud over arbejdet det 45 MAX han er alene på en uge 7 dage. ellers jeg hjemme og lege og putte og kæle med ham.

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #31   5. okt 2011 **45 timer MAX ud af 168 timer som en uge har hvor han er alene!

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #35   5. okt 2011 De 9 timer er inkl dit fitness timer som forgår 3 gange om ugen ellers er det 8 timer han er alene, fester og byen sker i et meget sjældent tilfælde fra min side da jeg er studerende og er på elevløn! Jeg sover sådan set kun 6 timer hver nat je kan ikke sove mere og der er de timer jeg skal ha til at sove så nej han er sammenlagt max alene hjemme 87 timer og der hvis jeg træner hver dag en time som så ikke er sket tiden jeg fik ham. Men de er regnet med. Så 87 timer er han alene inkl træning arbejde og søvn eller når jeg handler eller noget. ! Fordi så handler jeg den dag jeg ikke træner eller når jeg har været kort oppe at træne så handler jeg på vejen.

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #36   5. okt 2011 Det skal måske også siges jeg er på skole hver anden måned i 2 uger så er hjemme klokken 14 hvor jeg tager afsted klokken 08:00?

Kommentér på:
Killing-ferie-weekend ophold ??

Annonce