{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

navn til min lille hittekilling {{forumTopicSubject}}

i dag fik jeg min en lille bitte (380g) hittekilling. Det er en lille pige. HUn er enormt sød kat virkelig sød!!! Hun er fundet midt på en vej i regnvejr og var meget kold.
Hun er ved at finde ud af det der med at spise selv og det går rigtig godt. Hun har selvfølgelig været til dyrlægen og fået orme og loppekur osv.
Så nu mangler jeg bare et fantastisk navn til min fantastiske lille kat.. Så har I nogle goder ideer??
I kan se hende her
http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=43560

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  navn til min lille hittekilling
  • #1   5. okt 2011 Ud over et navn, mangler du også en reservemor til hende og eller nogle jævnaldrene søskende. Ellers kan du risikere at få adfærdsproblemer med hende senere i livet.

PS det kræver tilladelse til at opfostre killinger under 12 uger. Selv om katten nu er reddet, er det faktisk strafbart.

• #2   5. okt 2011
    Marianne N
    jamen det var da en dejlig velkomst man får.... Jeg tog hende fra en mand som fandt hende midt på en motorvej i silende regn - da han kom hjem med hende ville han hugge hovedet af hende med en skovl. Jeg ringede til dyrenes beskyttelse samme dag og fik af vide at hvis ikke jeg selv kunne have hende kunne jeg tage til dr.dyr og få hende aflivet de havde ikke plads til flere. jeg tog til dyrlægen samme dag og brugte 1500kr på loppemiddel, ormekur godt foder, konsultation osv. Jeg har tidligere opflasket 3 kule moderløst killinger og har haft katte hele mit liv Oghelt ærligt så er det din kommentar... Kan slet ikke følge din etik. Jeg har søgt hjem til hende hvor der er en mormig og andre killinger men har indtil nu intet fundet. Er selv meget opmærksom på at killinger skal blive ved deres mor til de er 12 uger og det prioterer jeg meget meget højt - men i dette tilfælde synes jeg godt nok ikke jeg har haft et reelt valg...

• #3   5. okt 2011 men hvis du kender nogle gode og ansvarlige mennesker med kattemor og killinger som vil tagehende ind er hører jeg da meget gerne fra dig

• #4   5. okt 2011 jeg er opmærksom på loven - men som sagt så var det første jeg gjorde at kontakte dyrenes beskyttelse og derefter dyrlægen. Desuden søger jeg hjem til hende hos en mormis og med andre killinger - men har intet funder - men som tidligere skrevet liger I inde med oplysninger om nogle ansvarsfuld mennesker med en hunkat og killinger som vil tage hende så siger i endelig til

• #5   5. okt 2011 desuden gider I så ikke tage stilling til den konkrete situation og derefter fortælle mig hvad jeg skulle have gjort da jeg jeg indtil nu har gjort for katte åbenbart ikke var godt nok

• #6   5. okt 2011 For at komme tilbage til dit spørgsmål, så synes jeg, hun skal hedde Daisy. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #7   5. okt 2011 Du kan melde dig ind i gruppen Ammetjenesten, måske kunne der være en missemor, som kan være mor til din lille killing. smiley Du kan også lave en annonce i marked.

Ammetjenesten:

http://www.kattegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=1133

• #8   5. okt 2011 har ansøgt om medlemsskab

• #9   5. okt 2011 Trunde Engly J
    tak skal du have - dejligt at nogle evner at se mere end lovgivningen og faktisk se den konkrete situation det er jo ikke sådan jeg har taget hende væk fra sin mor, at jeg ikke har søgt dyrlæge og ikke prøver at finde et ordenligt hjem til hende

• #10   5. okt 2011 En lille killing har brug for en mor og søskende - intet menneske kan gøre det de gør.
    Man gør både sig selv og kilingen en bjørnestjeneste - risikoen for adfærdsproblemer er alt for stor

• #11   5. okt 2011 Hun er meget yndig, den lille pige, men hendes udseende, vægt og især øjenfarve, som stadig er blå, indikerer, at hun ikke er mere end 3-4 uger, så jeg håber, det lykkes for dig at finde aller helst en erstatningsmor til hende eller i hvert fald en jævnaldrende (alene)killing, hun kan vokse op sammen med.

Det er i hvert fald flot, du har taget dig af hende og vil give hende muligheden for et godt liv.

Da hun højst sandsynligt er blevet dumpet, ville jeg kalde hende "Dumpe".

• #12   5. okt 2011 Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D
    som skrevet er jeg opmærksom på dette og søger hjem til den og igen vil jeg sige hvis du kender nogle som kan hjælp i NJ siger du bare til. Jeg tog den da den ellers var blevet aflivet på en ikke videre human måde så ville da være dejligt hvis nogle ville tage hende ind

• #13   5. okt 2011 *Mega* .
    tak skla du have prøver også at finde den hjem men har ikke kunne lykkes i dag men håber da på der er nogle som vil have mulighed for at tage hende

• #14   5. okt 2011 Synes det er rigtigt flot det du har gjort. også må folk jo lige læse bedre efter næste gang de skriver noget du allerede har prøvet og sørge for.. men nok om det så synes jeg pigenavne der er gode er til hende : Destiny eller Savannah smiley

• #16   6. okt 2011 * Felis *
    tak skal ud have dejligt når folk evner at se hele situationen. Synes folk er meget hurtige til at dunk en i hovedet med alt det man ikke gøer og ikke evner at se situationens hele.

Katte er funder migt på en motorvej i møgvejr - der var en papkatte i siden af vejen så ham som fandt den mener den er blevt sat af der af nogle som ikke gad den. Han ville så da han fandt ud af han ikke ville have den hugge dens hoved af med en spade eller sætte den ud igen - og selvfølgelig kunne jeg ikke være ligeglad med dette. Derfor ringende jeg til DB og fik beskeden alt optaget behold den selv, jeg tog til dyrlægen med den samme dag jeg fik den (igår)) og fik beskeden behold den selv. Jeg bruge 1500 på en konsultation og undersøgelse, ormekur og lopper (som den var fyld med), ny ordenlig mad, jeg udsatte min eksamen på mit studie da jeg ikke have nogle til at passe de 3 dage og desuden har jeg taget 14 dages ferie så jeg er hjemme ved den, jeg har erfaringmed opflaskning ag killinger (en taldkat jeg tog ind have ikke mælk til dem), brugte 500 på bakke, seng legetøj osvm til den og så er den eneste beskred man får af nogle her inde fra så negativ.. Helt ærligt så evner man godt nok ikke at se hele situationen (kan heller ikke se de har komme med forslag til hvad der så kan gøres da jeg jo netop allerede søger hjem til hende med missemor). SÅ tusind tak for din kommentar og for at du evner at se hele situationen

• #17   6. okt 2011
    Jessica N
    tak skal du have - ja jeg kan heller ikke se hvad der er så forfærdeligt ved hvad jeg har gjort og hvad jeg evt. kunne gøre anderledes. - men nogle folk har så travlt her inde og glemmer måske at se den enkelte situatio.

• #18   6. okt 2011 Der er absolut ikke nogen der har travlt som du udtaler det. Men måske du skulle have skrevet at du var klar over situationen, det nævner du intet sted. Ikke alle dyrlæger oplyser killinge-findere om den reelle situation og alt for mange ved ikke at det de gør i en god mening faktisk ikke er lovligt og til gavn for killingen.
    Du nævner på intet tidspunkt i dit indlæg at du søger ammekat til killingen, kun at du mangler et navn.
    Så hvis du synes det er groft at fortælle dig disse fakta, ja så er jeg grov. Hverken jeg eller andre er tankelæsere, så hvis du vil undgå misforståelser, så skriv det hele i stedet for at det komme senere.

• #19   6. okt 2011 Marianne N
    nej okay - det må I undskylde. Men jo selvfølgelig lider ejg efter en en rigtig mor til hende. Lige nu har min hund påtaget sog rollen som mor og sover og nusser med den lille killing konstant.. Men det er selvfølgelig også svært når vi her inde ikke kender hinanden. Men jo jeg kender loven og er helt med hvad hvad det bedste for hende ville være. Jeg har selv længe arbejdet med katte har bl.a. fodersted, indsamling af katte med DB, plejefamilie for katte som ender i uheldige situationer osv... Men ja jeg skulle nok have skrevet det mere tydeligt. det havde bare været en lang dag da jeg måtte rejse langt for at hente killingen vente længe ved dyrlægen osv..

• #20   6. okt 2011 Jeg er naturligvis glad for at du er så bekendt med de kedelige omstændigheder der er omkring bortkastede killinger/katte, det er der desværre ikke mange der er. Jeg er selv plejefamilie for kattens værn, så jeg ser og oplever lidt af hvert.
    Jeg håber at du finder en reservemor til killingen, så den kan få et optimalt liv. Det er jo det eneste man kan håbe på, når den oprindelige ejer er ligeglad.

• #21   6. okt 2011 Jeg har lige skrevet inde på killingens profil, at vi herhjemme synes hun ligner en Luna eller en Frederikke smiley

Og jeg synes det er godt du har taget den til dig. Alternativet var at blive aflivet. Så kan hun kun få det bedre hos dig smiley

• #22   6. okt 2011 Jeg synes I er lidt strenge overfor cul, fordi som Marianne siger, så fortæller hun ikke på noget tidspunkt, at hun er klar over situationen. Men der er jo heller ingen af jer der spørger, vel? Synes tit at folk går helt i selvsving med hittekillinger og killinger under 12 uger, og fint med loven, men det kan jo være som cul her, at folk har styr på situationen.

• #23   6. okt 2011 ja vi leder i hvert fald på livet løs efter en missemor til hende - men hold op der er altså svært men ja vi prøve alt det vi kan for hun har bare sådan brug for en rigtig mor - hun ligger det meste af dagen sammen med min lille hund (som leger mor for hende)

Kommentér på:
navn til min lille hittekilling

Annonce