971 visninger
|
Oprettet:
navn til min lille hittekilling {{forumTopicSubject}}
i dag fik jeg min en lille bitte (380g) hittekilling. Det er en lille pige. HUn er enormt sød kat virkelig sød!!! Hun er fundet midt på en vej i regnvejr og var meget kold.
Hun er ved at finde ud af det der med at spise selv og det går rigtig godt. Hun har selvfølgelig været til dyrlægen og fået orme og loppekur osv.
Så nu mangler jeg bare et fantastisk navn til min fantastiske lille kat.. Så har I nogle goder ideer??
I kan se hende her
http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=43560
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
PS det kræver tilladelse til at opfostre killinger under 12 uger. Selv om katten nu er reddet, er det faktisk strafbart.
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 59
Marianne N
jamen det var da en dejlig velkomst man får.... Jeg tog hende fra en mand som fandt hende midt på en motorvej i silende regn - da han kom hjem med hende ville han hugge hovedet af hende med en skovl. Jeg ringede til dyrenes beskyttelse samme dag og fik af vide at hvis ikke jeg selv kunne have hende kunne jeg tage til dr.dyr og få hende aflivet de havde ikke plads til flere. jeg tog til dyrlægen samme dag og brugte 1500kr på loppemiddel, ormekur godt foder, konsultation osv. Jeg har tidligere opflasket 3 kule moderløst killinger og har haft katte hele mit liv Oghelt ærligt så er det din kommentar... Kan slet ikke følge din etik. Jeg har søgt hjem til hende hvor der er en mormig og andre killinger men har indtil nu intet fundet. Er selv meget opmærksom på at killinger skal blive ved deres mor til de er 12 uger og det prioterer jeg meget meget højt - men i dette tilfælde synes jeg godt nok ikke jeg har haft et reelt valg...
aug 2005
aug 2005
aug 2005
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 22 Svar: 94
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Ammetjenesten:
http://www.kattegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=1133
aug 2005
aug 2005
tak skal du have - dejligt at nogle evner at se mere end lovgivningen og faktisk se den konkrete situation det er jo ikke sådan jeg har taget hende væk fra sin mor, at jeg ikke har søgt dyrlæge og ikke prøver at finde et ordenligt hjem til hende
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Man gør både sig selv og kilingen en bjørnestjeneste - risikoen for adfærdsproblemer er alt for stor
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er i hvert fald flot, du har taget dig af hende og vil give hende muligheden for et godt liv.
Da hun højst sandsynligt er blevet dumpet, ville jeg kalde hende "Dumpe".
aug 2005
som skrevet er jeg opmærksom på dette og søger hjem til den og igen vil jeg sige hvis du kender nogle som kan hjælp i NJ siger du bare til. Jeg tog den da den ellers var blevet aflivet på en ikke videre human måde så ville da være dejligt hvis nogle ville tage hende ind
aug 2005
tak skla du have prøver også at finde den hjem men har ikke kunne lykkes i dag men håber da på der er nogle som vil have mulighed for at tage hende
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
aug 2005
tak skal ud have dejligt når folk evner at se hele situationen. Synes folk er meget hurtige til at dunk en i hovedet med alt det man ikke gøer og ikke evner at se situationens hele.
Katte er funder migt på en motorvej i møgvejr - der var en papkatte i siden af vejen så ham som fandt den mener den er blevt sat af der af nogle som ikke gad den. Han ville så da han fandt ud af han ikke ville have den hugge dens hoved af med en spade eller sætte den ud igen - og selvfølgelig kunne jeg ikke være ligeglad med dette. Derfor ringende jeg til DB og fik beskeden alt optaget behold den selv, jeg tog til dyrlægen med den samme dag jeg fik den (igår)) og fik beskeden behold den selv. Jeg bruge 1500 på en konsultation og undersøgelse, ormekur og lopper (som den var fyld med), ny ordenlig mad, jeg udsatte min eksamen på mit studie da jeg ikke have nogle til at passe de 3 dage og desuden har jeg taget 14 dages ferie så jeg er hjemme ved den, jeg har erfaringmed opflaskning ag killinger (en taldkat jeg tog ind have ikke mælk til dem), brugte 500 på bakke, seng legetøj osvm til den og så er den eneste beskred man får af nogle her inde fra så negativ.. Helt ærligt så evner man godt nok ikke at se hele situationen (kan heller ikke se de har komme med forslag til hvad der så kan gøres da jeg jo netop allerede søger hjem til hende med missemor). SÅ tusind tak for din kommentar og for at du evner at se hele situationen
aug 2005
Jessica N
tak skal du have - ja jeg kan heller ikke se hvad der er så forfærdeligt ved hvad jeg har gjort og hvad jeg evt. kunne gøre anderledes. - men nogle folk har så travlt her inde og glemmer måske at se den enkelte situatio.
feb 2010
Du nævner på intet tidspunkt i dit indlæg at du søger ammekat til killingen, kun at du mangler et navn.
Så hvis du synes det er groft at fortælle dig disse fakta, ja så er jeg grov. Hverken jeg eller andre er tankelæsere, så hvis du vil undgå misforståelser, så skriv det hele i stedet for at det komme senere.
aug 2005
nej okay - det må I undskylde. Men jo selvfølgelig lider ejg efter en en rigtig mor til hende. Lige nu har min hund påtaget sog rollen som mor og sover og nusser med den lille killing konstant.. Men det er selvfølgelig også svært når vi her inde ikke kender hinanden. Men jo jeg kender loven og er helt med hvad hvad det bedste for hende ville være. Jeg har selv længe arbejdet med katte har bl.a. fodersted, indsamling af katte med DB, plejefamilie for katte som ender i uheldige situationer osv... Men ja jeg skulle nok have skrevet det mere tydeligt. det havde bare været en lang dag da jeg måtte rejse langt for at hente killingen vente længe ved dyrlægen osv..
feb 2010
Jeg håber at du finder en reservemor til killingen, så den kan få et optimalt liv. Det er jo det eneste man kan håbe på, når den oprindelige ejer er ligeglad.
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Og jeg synes det er godt du har taget den til dig. Alternativet var at blive aflivet. Så kan hun kun få det bedre hos dig
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
aug 2005
navn til min lille hittekilling