{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.180 visninger | Oprettet:

Opskrift pål hjemmelavet kattemad {{forumTopicSubject}}

Her er en af mine egne opskrifter(mine katte elsker det)

1-2 hele kyllinge filer (kan købes færdig stegt) 13,95
½ dåse tun (vand) 6.95
1 bægre pasteuriseret hele æg (4 bægre) 13.95
(Eventuel 2-3 spiseskeer dåsekattemad)

Blend det hele i en blender til mos servers ligeefter (det må ikke være alt for koldt gerne lidt lunt.

Jeg servere det med ske hvor jeg giver dem en ske hver på skift

der er til 2-3 gange pr kat alt efter str

Hils gerne på mine katte (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opskrift pål hjemmelavet kattemad
  • #2   12. okt 2011 Felis

    Til hunde skal rå fisk helst have været frosset først og så optøet eller evt. kogt inden servering pga. faren for parasitter.

    Gælder det også for katte?


  • #3   12. okt 2011 Ja kødet skal være usaltet gør jeg også selv ellers får han det råt. Men ris har jeg fået af vide mange steder fra, er godt hvis de er rigelig udkogte, så hvorfor er de ikke sunde?

  • #6   12. okt 2011 Det er sundt for mine katte, de er bestemt ikke syge (:.

    Ja med en baby ske (:


  • #7   12. okt 2011 de kan få samuella forgiftinig (: (også selvom de er konstateret på pakkan samuella fri. de tager kun stikprøver (: de må godt få det jeg giver dem.

    (min svigerinde og svoger er bioanalytikere på steins


  • #10   12. okt 2011 Det er også kun for hyggens skyld (:

    har nogle andre opskrifter i min egen bog (: .

    Rc killinge foder maincoon



  • #14   12. okt 2011 Debbie

    Der er en lille risiko for at en hund/kat kan få campylobacter af råt kød, men jeg synes, risikoen er så lille og fordelene ved at give lidt råt er så stort, at jeg overhovedet ikke tager hensyn til det. smiley

    Salmonella har jeg ikke hørt hund eller kat får, altså det kan de måske nok, men risikoen for det vil nok være meget lille og igen der er gode fordele ved at give noget råt - ikke mindst for tænder og tandkød.

    Rå fisk har jeg til gengæld hørt helst skal have være frosset for at slå nogle bestemte parasitter ihjel (kan ikke huske navnet) eller... det gælder da i hvert fald for hunde smiley


  • #15   12. okt 2011 okay (: tak (: jeg er så bange for mine katte ville få samunella (: men okay mange tak (:, jeg har givet råt kød 2 gange men ikke uden nervøsitet (:,

  • #17   12. okt 2011 Jeg giver også også min råt kød ofte, gerne kyllingeben så dens tænder bilver renset, men kom til at tænke på, der er vel ikke nogen forskel i et stykke rå kylling filet og kogt, når vi kun tænker på kattens tænder og ikke vitaminer.? så skal der da være ben i, så den gnaver i det?. Nogle råd til hvad man ellers kan gøre for at bevare hans sunde tænder og tandkød?

  • #19   12. okt 2011 Jeg ville prøve med følgende:

    Kyllingelår, andelår, andevinger, kyllingehals, andehals, indvoldspose fra kylling/and evt. andet fjerkræ som fasan hvis du skulle kende en jæger.

    Tror også kanin/hare kunne gå an.

    Ved ikke om okseribben kan gå an eller om det er for store knogler til at en kat kan/gider gnave af dem.

    Du kan også købe tandplejesnacks, men synes de ofte er dyre i kg-pris og så er det jo ikke naturligt for katten/hunden - det kan dog fodres med indendøre smiley


  • #20   12. okt 2011 Ja prøver også at give så meget rå med ben/brusk i som muligt, Men man skal da lige holde øje med ham når han spiser det.

  • Rita J
    Rita J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #21   4. apr 2013 Vil bare lige sige at alt købt kattemad er kogt. Det kan ikke være værre at koge en hjemmelavet kattemad end at give færdiglavet dåsemad, der tit stinker forfærdeligt. Så længe der blot er vitaminer nok der i eller der suppleres med kattevitaminer må det da være ok. Tak for opskriften. Den vil jeg prøve af smiley

  • #22   4. apr 2013 Det er katte ikke babyer :S

  • #23   4. apr 2013 OG IKKE NOGET MED SALT... det er på ingen måder sundt for katten.



  • #24   26. okt 2013 Nu må I lige stoppe!!! Katte er ikke skabt til at spise mad, der er masseproduceret af mennesker!!

  • #25   7. jun 2015 Vil lige sige at jeg på flere dyrlægers sider har fundet en og samme opskrift. Alle med salt og ris. Så helt usundt kan det jo så ikke være. Når det er sagt dele alle dyrlæger samme Holding i forbindelse med hjemmelavet foder. Det er risikabelt kun at fodre med hjemmelavet foder. Men jeg synes nu mine har gavn af en til to gange om ugen at få lidt rå kyllingebryst ect. Deler lige li k med jer omkring en opskrift jeg har fundet ved rigtig mange dyrlæger til vores katte, http://www.dyrlaegebrevkassen.dk/information-om-/fodring-af-katte.html

  • #26   7. jun 2015 Jeg tror at du doserer med en babyske - har jeg ikke ret?
    Noget andet... jeg er en smule bekymret for at de får taurin nok. Altså hvis det er en weekend-forkælelse, så kan det vel ikke skade, men jeg ville hellere købe det masseproducerede kattemad som grundfoder smiley
    De tager altså ikke skade af kogte ris....
    Hvad er det der er tilsat "kornfrit foder"? Ris og kartofler smiley


Kommentér på:
Opskrift pål hjemmelavet kattemad

Annonce