update: midlertidigt hjem, eller? update: midlertidigt hjem, eller?
hej alle.
jeg skrev for 1½ måned siden, for at få gode råd mht. til hvad jeg skulle stille op, fordi den person der passede min kat, ikke længere ville passe den, pga. problemer i familien. Jeg fik en masse gode råd.
Jeg skriver i et sidste desperat forsøg på ikke at skulle miste min dejlige kat. Jeg har siden jeg oprettede emnet haft ham skjult i min lejlighed, men da der er sprunget et vandrør under lejlighederne, vil der være håndværkere/viceværter her det næste stykke tid pga. vandskader.
jeg har prøvet _alle_ i min omgangskreds og tilbudt alle udgifter betalt + ekstra for besværet, men ingen kan hjælpe. jeg har forhørt mig hos inges kattehjem, dyrenes beskyttelse osv., de siger, at der intet er at gøre, udover at få ham aflivet, aflevere ham på et internat eller få nogle i omgangskredsen til at hjælpe.
Kender i nogen 'plejefamilier' til katte, eller bare nogen der ikke ville have noget imod en ekstra kat på ubestemt tid. Han er kastreret og fylder 10 til november. Kan både være inde/udekat og udelukkende indekat. Han har intet imod børn. selvfølgelig bliver alle udgifter betalt + ekstra som tak for hjælpen. Jeg bor selv i vestsjælland, men alt kan gå, så ikke jeg mister ham :(, og jeg ved at han er i gode hænder.
Jeg krydser fingre for at nogen kan hjælpe.
fortsat god lørdag
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
okt 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 16
maj 2007
Herregud, en gammel (kastreret?) hankat på 10 år.
Drejer det sig om privat udlejning eller et boligselskab?
Jeg ville søge dispensation til at få lov til at beholde ham, mod at du ikke anskaffer en ny kat, når han ikke er mere..
Som boligmarkedet er i dag, vil udlejerne nok strække sig langt.
Om ikke andet ville jeg søge efter et andet sted at bo.
okt 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 16
til gengæld sagde de, at jeg kunne prøve at tage det op på et beboermøde, men det næste er først om 4-6 måneder, desværre.
ja jeg forstår heller ikke hvorfor folk er så sippede med kæledyr. han er så stille og rolig.. kunne forstå hvis det var en hund gøede 24/7..
suk.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
MEN, jeg vil så sige, at hvis katten betyder så meget for dig som du gør udtryk for, så ville jeg opsige lejemålet og finde et andet sted at bo hvor du godt må have kat.
Det må være rædselsfuldt at skulle gå og skjule katten og hele tiden være bange for om nogen opdager ham, og være bange for om han slipper ud (hvis han som jeg forstår det også normalt er udekat).
Jeg bor heldigvis i eget hus, men hvis jeg en dag bor til leje, ville jeg ALDRIG bo et sted man ikke måtte have kat...
Men nu kan jeg se du bor i vestsjælland, det gør jeg også. Jeg tør dog ikke påtage mig pasningen da jeg selv har 4 katte (de to er kun ude, de andre to er inde/ude som de vil), og jeg vil være bange for om de ville respektere en "ny i huset".
Men jeg kan evt forhøre mig ad hos folk jeg kender...
Men når du skriver "midlertidigt hjem", mener du så bare til håndværkerne er færdige ? Det er næsten synd for katten at skifte hjem for så kort tid til et sted den slet ikke kender.
Hvad med din søster hvor den kom fra, kan hun ikke have ham midlertidigt ? Det hjem kender han jo...
maj 2007
Så skriv til dem, at du tager sagen op på førstkommende beboermøde og om du ikke, indtil afgørelse er taget dér, kan beholde ham.
Så kan du i mellemtiden præparere de andre lejere eller evt. finde et andet sted at bo.
update: midlertidigt hjem, eller?