Min kats trivsel {{forumTopicSubject}}
Jeg har en fantastisk dejlig hunkat som er 2 år gammel (er steriliseret)..
Da jeg fik hende som killing boede jeg i en lejlighed på 90 m2. Da jeg flyttede derfra, boede jeg midlertidigt hos min mor.
Der var der også en anden kat (hankat og ikke kastreret).. Derudover var min mors mand ofte hjemme.
Da jeg så fik min egen lejlighed igen (på ca. 60 m2) tog jeg min kat med mig.
Men efter vi er flyttet derhen, miaver min kat rigtig meget. Hun virker dog glad alligevel og spiser godt.
Hvad skal jeg gøre?? Evt. få en kat mere??
Håber I kan hjælpe mig. Ønsker jo, at min kat har det godt.
På forhånd tak
Hilsen Kathja og Nellie
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
aug 2010
Jeg synes afgjort at du skal finde dig en killing eller ungkat som er neutraliseret.
okt 2011
Jeg tænker meget at jeg vil finde en killing og selvfølgelig få den steriliseret.
aug 2010
Nu er jeg mest til hanner (jeg kan godt lide katte der roder) og jeg har altid sat hanner sammen. Min nabo har derimod sat 2 hunner sammen og det fungerer fint:-).
okt 2011
Min kat er steriliseret og får foder til steriliseret hunkat og får desuden 'dental' til forebyggelse af tandsten. Håber virkelig, at det er derfor min kat miaver og ikke en helt anden årsag. For hvad gør jeg, når først jeg har fået den anden kat.
aug 2010
Det kan tage tid, så tålmodighed kræves:-)
okt 2011
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg ville anskaffe en ung, neutraliseret hunkat, der ikke er vant til at komme ud.
Det er i hvert fald min erfaring, at hunkatte trives bedst med hunkatte og hanner med hanner, neutraliserede eller ej.
Hankatteleg er noget mere voldsom end hunkattes.
okt 2011
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Små killinger vil nemlig opsøge den voksne kat (i mangel af en anden killing) for at lege typiske killingelege som ligge på lur, fange hinanden og tage brydekampe, og det gider voksne katte ikke.
Den bliver måske stresset af det, gemmer sig eller uddeler øretæver og det er jo synd for begge parter.
Når jeg i sin tid solgte killinger, anbefalede jeg altid, at folk anskaffede ikke en, men to killinger, hvis de havde en voksen/ældre kat, for så kunne den se på fjollerikkerne på afstand og måske selv på et tidspunkt deltage, hvis den fik lyst.
Så jeg ville nok anskaffe en kat, der er ovre de værste killingemaneer.
okt 2011
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Smokey var i bur med sin ene bror, og de sagde også at jeg nok skulle forvente at han det første stykke tid ville føle sig ensom og kalde en del efter sin bror. Men det oplevede jeg intet af. Han gik straks ud af sin transportkasse og gik på opdagelse. Han er typen der snakker, og han snakker både med sig selv og med mig. Jeg havde fra begyndelsen overvejet om jeg skulle vende det blinde øje til reglen om kun ét husdyr, men jeg ville på den anden side heller ikke have hjertet til at skulle skille mig af med den ene hvis der var en ellers anden højmåset gimpe der kommer og brokker sig. Det ville på ingen måde være fair over kattene på den ene eller den anden måde.
Men jeg har og leget med tanken om at Smokey på et eller andet tidspunkt skal have en kammerat.
Men jeg synes helt klart at du skal anskaffe dig en kammerat til din kat.
okt 2011
Jeg synes godt nok det er svært...
Jeg kan personligt både se fordele og ulemper ved henholdsvis at få en killing eller en voksen kat..
okt 2011
okt 2011
Min kat kom ikke udenfor i den periode, hvor vi boede hos min mor.
Jeg tænker på præcis samme måde mht. at få det ene eller det andet.
Jeg selv hælder mest til at få en killing. Men det er svært og vide hvordan min kat vil reagere på henholdsvis det ene eller det andet..
Desuden skal det siges, at min kat er vant til noget mere plads.. Det kan vel også have noget at sige?
Min kats trivsel