{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

HJÆLP søges hurtigt {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 killinger på 14 dage som moren ikke vil kendes ved mere, hun hvæser bare af dem smiley

Er der nogen i nærheden af stevns der har en hunkat der kunne tage 2 killinger mere, jeg vil meget gerne have dem tilbage når de kan klare sig selv men lige nu mangler de desperat en mor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP søges hurtigt
  • #1   17. okt 2011 Du skal få mormis tjekket hos dyrlægen...hvis hun har brystbetændelse vil hun ikke lade killingerne die pga smerte.

  • #2   17. okt 2011 Hun har ikke bryst betændelse hun har slet ikke noget mælk, hun har ingen smerter vil bare ikke killingerne

  • #4   17. okt 2011 Altså mor katten fejler ikke noget dette kan ske, har naturligvis kontaktet en dyrlæge så det er ikke gode råd om moren jeg søger. jeg beder om hjælp til 2 sultne og triste killinger.

    Så i behøver ikke komme med alle mulige gode råd jeg har undersøgt alle muligheder men valget står mellem at finde en ny mor eller fodre hver 3 timer og det kan blive et problem da jeg går på arbejde. derfor denne tråd


  • #5   17. okt 2011 Jamen det er jo det jeg prøver at gøre her i denne tråd har en venninde der er dyrlæge og derfor ved jeg at missemor ikke fejler noget jeg leder bare desperat efter hjælp og det skal helst ikke tage for lang tid da de smu nu har været uden mor i ca. 30 timer.

    Camilla T. tak for din gode vilje


  • #6   17. okt 2011 Camilla hvor i landet bor du da

  • #7   17. okt 2011 Hvis du kan transportere dem tættere på lolland flaske fodrer jeg dem gerne som jeg har skrevet til dig

  • #8   17. okt 2011 Min veninde havde engang en kat der fik killinger.. Hun gad dem heller ikke og hun fejlede heller ikke noget. Det viste sig at hun ikke var "moden" nok til at få killinger, så hun skubbede dem fra sig fordi hun ikke vidste hvordan hun skulle passe dem..

    Håber du finder en plejemor til de små mislinger eller at moren tager dem til sig igen..


  • #9   17. okt 2011 Undskyld Camille jo du kan tro ikke flere killinger til hende.

  • #10   17. okt 2011 Marianne jeg har svaret dig og tager med glæde imod dit tilbud. Tusinde tak

  • #11   17. okt 2011 Har skrevet tilbage smiley

  • #12   18. okt 2011 Eftersom killingerne er 14 dage, kan man vist gå ud fra, at mormis har haft mælk til dem til nu.

    Hun er muligvis ved at komme i løbetid, men det skulle ikke få hende til direkte at hvæse af killingerne, med mindre hun, som andre har nævnt, har mælkekirtelbetændelse eller sår på patterne eller der er sygdom under opsejling, måske begyndende kalkchok.

    Har du taget hendes temperatur?

    Jeg prøvede at se i din profil, hvor gammel hunkatten er, men det er tilsyneladende ikke opdateret.

    Hvis alt med hende ellers er OK, kan du muligvis bruge dette fra en anden opdrætter, som har hentet fra mine gemmer:

    "Mælk, der forsvinder:
    Jeg har hos min dyrlæge fået recept til følgende produkt:

    Syntocinon* 6,8 mikrog (4 IE)/dose dos Oxytocin 5 ml næsespray.
    Producent er Novartis Healthcare A/S

    Det er faktisk et produkt til ammende kvinder...
    Det er en næsespray, men på katte sprøjtes det på slimhinden i munden.
    Jeg har fået mælken op at køre på 2 hunkatte, og derved undgået at
    skulle flaske killingerne op. Det er genialt førstehjælp, og det kan
    doseres flere gange dagligt. Det kan bruges indtil, at killingerne har
    oparbejdet en naturlig "mælkebar". Det forudsætter selvfølgelig at
    hunkatten er i foderstand til at yde mælk."


  • #14   18. okt 2011 Jeg har skrevet til hende i en PB om at jeg har killinger og gerne vil prøve om min missemor vil accepter dem...
    Så håber at høre fra hende smiley


  • #15   18. okt 2011 Shila - har lige sendt dig en pb! smiley

  • #16   18. okt 2011 Jeg har svaret dig smiley

  • #17   18. okt 2011 smiley

  • #18   18. okt 2011 Tusinde tak til jer alle sammen killingerne er kørt afsted til lolland for at blive flasket op, Så vi håber på det bedste.

    Lotte: det er godt nok med dine regler men alternativt bliver de aflivet og det kan vi ikke få over vores hjerte derfor denne løsning, det drejer sig om to alm. huskatte som er blevet til ved et uheld, så jeg kan ikke forstå du gider at komme med dine sure opstød, jeg er sikke på at deres plejemor kan tilbyde dem mere end vi kan, så jeg kan ikke se noget forkert i at vi giver dem en chance.

    Til jer alle sammen det er en meget ung missemor som er blevet gravid ved et uheld men det er en længere historie, så det er nok hendes alder der gør at vi nu står i denne triste situation.


  • #22   18. okt 2011 Hun har takket nej til mit tilbud om at se om min missemor med killinger på næsten samme alder vil tage dem desværre...

  • #23   18. okt 2011 Felis: Der findes så mange love, og jeg vil væde med, at alle på et eller andet tidspunkt har overtrådt en lov. Har du aldrig kørt over 80 km/t på landevejen?

    Men her er det altså for at redde kattene, så hvorfor være så streng? Dette er en god gerning, så hvorfor skal man hagles ned?
    Det er jo en nødssituation, så man har måske ikke tid til at finde nogle, der er godkendt til at tage sig af kattene. Men hvorfor skulle de også være bedre end andre?


  • #24   18. okt 2011 Diana H: Jeg har en kat med killinger så hun er blivet tilbudt en ammekat, men hun ville ikke tage tilbudet for hvis det nu ikke gik skulle de et 3 sted hen. Dette er da forståligt nok. Men når man har tilbudet så er det forkert at bryde loven synes jeg...

  • #25   18. okt 2011 Shila: Du er måske godkendt? smiley
    For det kunne måske være godt at kende til dem, der er godkendte, hvis uheldet var ude.

    Er der en gruppe med godkendte ammemødre egentlig, tænker jeg lige? For det kunne være en god ide.


  • #26   18. okt 2011 Fandt gruppen. smiley
    http://www.kattegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=1133



  • #27   18. okt 2011 Du skal være godkendt hvis du selv skal flaske dem op ikke hvis de skal være hos en ammemor kat

  • #28   18. okt 2011 Så hvis mor dør, så SKAL man finde en anden enten mormis eller menneske til at flaske dem op. Man må ikke selv? Altså ejeren af afdøde hunkat og killingerne?

    Eller er det, hvis man sender killingerne videre til en anden,så skal de være godkendt til at kunne opflaske killingerne?
    Og man må altid sende killingerne videre til en ejer, der har en hunkat med killinger?

    Er der sådan det hænger sammen? smiley


  • #30   18. okt 2011 hvis jeg havde så ondt i min mås....





    så ville jeg dælme have svært ved at sidde foran computeren....! smiley


  • #32   18. okt 2011 Shila vi har prøvet at ringe til dig men det nr. du har opgivet er desværre forkert.

    Nu skal i altså holde op, vi render jo ikke rundt og aflevere killinger hid og did, det er ganske udmærked med en lov givning, men hvis alternativet er dårligere end at bryde loven så kan jeg altså ikke se at det er så forfærdeligt, hvorfor skal der skrives med både f ord og store bogstaver tag jer dog sammen hvis jeg ønskede at vide noget om lovgivning så handlede min tråd nok om det og så kunne jeg tage jeres indblanding seriøst, men det er ikke det denne tråd handler om så spar jer og så svar på de ting trådene handler om, det her virker bare som om at nogen får et kick af at hagle på folk der i forvejen står i en desperet situation.

    Til alle jer søde fornuftige mennesker der også er inde om denne tråd, kan jeg fortælle at killingerne har det godt.


  • #33   18. okt 2011 Ditte I : har sent en PB til dig og det nummer jeg har opgivet er det rigtige har lige været inde og tjekke den PB som Marianne H fik smiley ...


  • #34   18. okt 2011 Har svaret dig Shila

  • #35   18. okt 2011 Hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg ikke forstå hvorfor i bliver så sure over at Ditte ikke overholder den lov? Hendes killinger ville højst sandsynlig dø før hun ville nå at finde en godkendt person til at opflaske eller en godkendt ammekat, killingerne havde jo allerede været alene i 30 timer?
    Hvis det var mine katte, havde jeg altså også skidt på lovgivningen istedet for at skulle aflive killingerne. Selvfølgelig er der en risiko for at de ikke bliver helt 'ordentlige' når de bliver voksne, hvis der ikke er andre katte til at lære dem at være katte, men den chance ville jeg tage og hvis de så alligevel skulle aflives, så ville jeg da i det mindste vide at jeg har givet dem chancen for at leve.
    Nogle gange tror jeg bare at man bliver nødt til at tage lidt let på nogle love - Det er ulovligt, ja men i det her tilfælde handler det om nogle små liv.

    Ditte, jeg håber at dine killinger har det godt og jeg syntes at du har gjort det rigtige smiley Held og lykke med det hele smiley


  • #36   18. okt 2011 Som det allerførste ville jeg få hunkatten unersøgt - og det var sket for lang tid siden. Det er ikke normal adfærd.

    Havde jeg ikke andre katte ville jeg tænke over om jeg ville stå til ansvar for de killinger i hele deres liv -. på godt og ondt.

    Kunne jeg finde en amme . og turde sende dem dem ud - og ammen turde tage dem ind - så så fremtiden lysere ud for killingerne.


  • #37   18. okt 2011 Ditte I og Marianne H : i skal vide mit tilbud stadig er der hvis i får brug for den løsning ... Ingen sure opstød herfor for det får man intet ud af :)...

  • #38   18. okt 2011 Rødemissen: Tak Tak Tak lige mine egne tanker og jeg kan fortælle dig at de har det fint

    Lis: holda kæft ja undskyld men læs lige tråden igennem og ja jeg tager jo netop ansvar for de killinger og det bliver jeg ved med.

    Shila: tak


  • #39   18. okt 2011 Så gør jeg det: holder kæft ...

  • #40   18. okt 2011 Er der iøvrigt en der vil være sød at linke til den omtalte lovgivning jeg og flere andre har nemlig ikke hørt det før.

  • #41   18. okt 2011 Lis: næ der er sørme ydrings frihed her i landet det ville bare være rar om du ville læse tråden før du udtaler dig

  • #43   18. okt 2011 (link fjernet)

    http://www.gaerum-dyreklinik.dk/forsiden/lov-om-kattekillinger/

    Har lige fundet bare 2 link af rigtig mange smiley


  • #44   18. okt 2011 Ok alle prøv lige at læse denne lov der står intet om at det skal være godkendte steder!

    Og der står at man ikke må fjerne killinger fra deres mor før de er 12 uger det er jeg aldeles godt klar over men her er der altså ingen mor mere !

    CITAT: § 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

    Og det må man jo sige at det er


  • #46   18. okt 2011 Og det vigtigste Felis: Der skal jo officielt søges om den dispensation! Og ikke bare tænkes "jamen jeg hører inde under der" smiley

  • #48   18. okt 2011 Hold nu op, jeg gider jer ikke mere det er ikke Ditte der skriver dette men mig Elise og jeg er Dittes mor, hvis i syntes at de 2 stakkels killinger var bedre tjent med at ligge sultne og kolde med en mor der kun hvæste af dem, frem for at komme i kærlige hænder så kan jeg sku kun føle sorg over at der ikke er en lovgivning der beskytter dyr mod jer.

    Desuden står der at de ikke må fjernes fra deres mor men for pokker da de har ingen mor at blive fjernet fra og jeg tror helt sikkert at jeg vil få medhold fra offentlige instandser hvis det kom der til


  • #50   18. okt 2011 Susan du er en af dem jeg har ondt af du udtaler dig om noget du ikke ved nemlig hvordan den unge kat er blevet drægtig du ved jo faktisk ikke om den er fridt løbende eller hvad der er årsagen så flet næbbet og udtal dig om noget du ved

  • #51   18. okt 2011 Jeg ved godt hvordan en kat bliver drægtig - det er jeg også helt sikker på Susan ved - der er faktisk kun een måde.

    Så find lige salontonen tak


  • #52   18. okt 2011 Jeg tror ikke det er mig der skal finde salontonen og hurra for at i ved hvordan en kat bliver gravid men siden i nu er så kloge så forklar da lige hvordan vores missemor er blevet drægtig for der er åbentbart noget i ved som vi andre ikke ved

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #53   18. okt 2011 <b>Vil I være venlige at holde jer til trådens emne eller tage diskutionerne på PB. Tak </b>

  • #54   18. okt 2011 Det ville glæde mig.

  • #56   19. okt 2011 Susan jeg har skrevet en pm til dig

Kommentér på:
HJÆLP søges hurtigt

Annonce