{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.075 visninger | Oprettet:

Tror min kat fryser ? {{forumTopicSubject}}

Ja, altså det er en teori jeg har. Det er selvfølgelig ikke hele tiden, men jeg er jo igang med at lære Smokey at gå i sele så han kan komme ud engang imellem - selvfølgelig i selskab med mig.

Jeg var ude med ham igår, og jeg lagde mørke til at han rystede ligesom når vi mennesker ryster når vi fryser.

Mit spørgsmål til jer er aktså følgende: Kan en kat fryse ligesom vi kan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror min kat fryser ?
  • #1   18. okt 2011 Ja katte kan sagtens fryse... Det kan måske også være nervøsitet når han er ude

  • #3   18. okt 2011 Maria:
    Okay.
    Ja nget af det er helt sikkert nervøsistet idethan ikke er helt tryg ved høje lyde, men det er jeg sikker på nok skal komme. Han er temmelig modig så længe der er beskyttelse i nærheden i form af mor.

    Susan:
    Ja det er jo egentlig logik for burhøns - det er trods alt det samme med heste smiley


  • #4   18. okt 2011 Jeg tror det er nervøsitet. Min hankat ryster også tit inden for, men det er fordi han prøver at spinde, men det ikke rigtigt lykkedes. Men hvis den er ved at komme ud og ikke er vant til det, så er der mange ting omkring den, som kan gøre den utryg vil jeg tro smiley

  • #5   18. okt 2011 Anja:
    Ja, altså nervøsitet er der helt skkert noget af, og jeg gør det også sådan at han får selen på med snoren og jeg åbner hoveddøren og så kan han tage den tid han har brug for før han går ud. Han styrer 110% selv tempoet så jeg forcerer noget.
    Han skal jo være glad og tryg!


  • #7   18. okt 2011 Susan:
    Jeg bad ikke om forelæsninger om hvorvidt katte er til seler eller ej eller om de skal være inde- eller udekatte. Vi har alle forskellige holdninger til det punkt og jeg er ganske udemærket klar over at katte har mange gange bedre hørelse end vi har, og netop derfor gør jeg præcis som jeg gør med min hest, jeg kigger rigtig meget på ørenes retning og deres opførelse når de er ude. På den måde har jeg de sidste år undgået stortset alle uheldige situationer med min hest.

    Det er helt fair at der er nogle der ikke mener at katteseler er verdens bedste opfindelse, men jeg synes at det er god måde at give min kat nogle andre oplevelser end lejligheden engang imellem når jeg IKKE har mulighed for at lukke ham ud idet jeg bor i lejlighed og vores reglement forbyder løse katte og hunde.


  • #9   18. okt 2011 Ja katte kan Fryse. Min Kashmir elsker at komme ud i snor og det aller bedste er når han kan komme med på cykel. Han sidder så i cykelkurven og ejer hele den store verden for fuld fart. Efter et stykke tid begynder han også at fryse/ryste. Han pels er jo ikke vant til at være ude hele tiden. Dette vil også blive et lille problem når han om få uger får løbegård og skal til at sætte pels efter temperaturen udenfor og den skal også passe til temperaturen inde.
    Stress tror jeg ikke det er, for så vil din kat nægte at gå og kæmpe for at komme ud af selen.
    Katteseler er der ikke noget i vejen med, det er halsbånd den er helt galt med. De er direkte livsfarlige.
    Jeg vil i øvrigt anbefale dig og andre der lufter kat, denne sele.
    http://jekas.dk/Webshop/Product/4855-1-12433/


  • #10   18. okt 2011 Hvor stror er chancen så for en indekat at klare det danske efteår/vintervej udenfor så når den ikke er vant til at være ude?

  • #11   18. okt 2011 Selv om katte er hårdføre, så er der helt sikkert nogen der ikke ville kunne klare at slippe ud og rende væk på denne årstid.
    Hvis du tænker på at lufte den, så skal du ikke lade den være ude ret længe. Jeg ville vente på at det blev forår og så træne den inde, til at gå med selen.


  • #13   18. okt 2011 Susan:
    jeg respektere bestemt dine svar og meninger og du må altså endelig ikke tro at jeg ikke sætter pris på dine svar for det gør jeg!
    Han er en temmelig aktiv kat så snart han lige har set tingene an. Igår var han klar til at smutte ned af min trappe op til lejligheden men der havde han allerede været ude længe nok så jeg tog ham ind igen.

    Marianne:
    Nej jeg tror heller ikke det er stress. Selen kæmper han på ingen måde med og han respektere at snoren ikke er længere end den er. Han kæmper ikke når snoren sætter begrænsning og han lytter efter når jeg siger "nej"
    Min nabo tilbød at strikke en trøje til ham og jeg har også overvejet at finde en til ham så han ikke fryser.
    Lige nu er han ude 10 min af gangen så han ikke kommer til at fryse alt for meget.



  • #15   18. okt 2011 Susan:
    Ganske bestemt smiley


  • #16   18. okt 2011 okay, ja må jo bare krydse fingre for det bedste, min ene stak af den 2 oktober. og er slet ikke vant til kulden, godt nok en tyk pels, men da han nu er ret aktiv så er det heller ikke ligefrem fedt han har mest af.... er bare så bange for han fryser ihjel derude i det modbydelig vejr smiley

  • #17   18. okt 2011 Balder:
    Øv det er jeg ked af at høre smiley


  • #18   18. okt 2011 hælder ligesom alle de andre til at katten er utryg/bange og dette er grunden til den ryster

  • #19   18. okt 2011 Marlene:
    Når min kat selv går ud og snuser til tingene og er meget nysgerrig og iøvrigt er begyndt at løfte halen som hvis han gik indenfor ja så tvivler jeg altså på at det er det der er årsagen. Så sent som idag var han udenfor i 10 minutter med løftet hale og spidsede øre...


Kommentér på:
Tror min kat fryser ?

Annonce