Tynd mave Tynd mave
Jeg så lige min kats efterladenskaber i bakken, inden hun fik det dækket til. Det var helt tyndtflydende og lugtede rigtig skidt. Jeg så ikke hendes afføring i går, men det lugtede lige så slemt omkring bakken.
Hun blev steriliseret Tirsdag i sidste uge, og fik smertestillende (Onsior) til og med Lørdag, hvor hun havde lidt blød mave og kastede lidt op. Det skulle ifølge indlægssedlen være normalt.
Men nu har hun så fået meget meget tynd mave, og det lugter som jeg ved ikke hvad.
Hun får det at spise, som hun plejer, og hun virker ellers godt tilpas og spiser godt. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om en årsag.
Jeg overvejer at ringe til dyrehospitalet.. Men jeg vil jo helst heller ikke virke hysterisk, hvis det bare er lidt forbigående tynd mave. På den anden side, så er det jo ikke normalt..
hvad gør i, når jeres kat har diarré?
Bør jeg ringe til dyrlægen?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Har (7,9,13) aldrig oplevet så slem diarre, som du beskriver, men min Bjarne har da haft temmelig løs mave nogle gange. Og så giver jeg kogt kylling (evt, med udkogte ris), og Intestinal (hedder det vist) fra dyrlægen + zoolac. Det plejer at virke
Nogle timers faste skulle være godt for at maven kan få ro. Så prøv at fjerne maden 6-8 timers tid og giv derefter kun skånekost. (fx kogt kylling eller hvidfiskefilet med ris). Og få fat i noget zoolac, diarsanyl eller lignende.
Hvis der så ikke er bedring i løbet af et par dage, synes jeg afføringen bør testes.
Sørg for at hun får nok væske, så hun ikke bliver dehydreret.
... Ej, ring til dyrlægen og få vejledning. Det synes jeg virkelig ikke virker hysterisk.
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 53
Men som sagt er Zoolac godt. Der er også noget der heder Canikur.. det er lidt bedre synes jeg
Jeg ville snakke med dyrlægen inden jeg begyndte på noget af det
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Nu har min kat så haft Giardia og er begyndt igen nu så det ved jeg hvordan lugter og ser ud - det skal der medicin og skånekost til .
Håber det bedste for din misser.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg vil inge til dyrlægen i morgen.
Heldigvis er hun frisk som hun plejer, og drikker rigeligt. Men det er godt nok underligt.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Er der blod er det meget alvorligt - fik selv at vide af min dyrlæge i går at jeg skulle kigge nøje, for hvis der var blod kunne der være brud på tarmen.
Zolac fås hos dyrlægen i forskellige størrelse tuber alt efter behov, men det vil dyrlægen fortælle lidt om sikkert. Og samme med skånekost.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 12
Hvad giver du hunde af mad dagligt? Nogle katte kan have lidt sart mave, og kan ikke tåle så meget vådfoder. Min ene kat fik tynd mave af for meget vådfoder.
Men kogt kylling (som andre skriver) kan hjælpe. Eller i/d fodere (skåneroder) kan også hjælpe.
Tynd mave