13.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Inde eller ude om natten.? Inde eller ude om natten.?

Hej alle her på kattegalleri
Jeg vil gerne høre jeres mening om hvor vidt ens kat/katte kan være ude om natten?
Er det synd for katten eller er den lige glad.?
Vil den stikke af hvis den ikke kan komme ind nogen steder.?
Håber at høre jeres mening. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inde eller ude om natten.?
  • #1   21. okt 2011 Vores kommer hjem hver aften for det meste, der er nogle enkelte nætter hvor han ikke er kommet hjem inden vi er gået i seng, så kommer han når vi står op. Det er kun hvis der er virkelig dårlig vejr sne/storm/regn så går vi ud og kalder når vi vil i seng. Vil da ikke mene en kat stikker af fordi den ikke lige kan komme ind, har hvert fald ikke oplevet det.

• #2   21. okt 2011 Jeg syntes bestemt at du skal holde katten inde om natten, hvis det er muligt, da det er dér de fleste katte bliver ramt i trafikken. Jeg syntes ikke at det er synd for katten at blive lukket ind om natten. Min søster har en udekat, som altid bliver lukket ind om aftenen og bliver inde til næste morgen og det virker ikke som et problem for katten. Hvis han var utilfreds med at blive lukket ind, så tror jeg bare at han ville holde sig væk, når man går ud og kalder på ham:-)

• #4   21. okt 2011 Hvis jeg bestemte så måtte mine katte blive inde om natten og sove hos mig alle sammen, men min mor og far er af en lidt anden mening desværre smiley
    Så hjemme hos os, bliver kattene lukket ud om natten og først lukket ind igen næste morgen. Men de lider nu ingen last, de har en dejlig stald med et varmt høloft hvor de kan ligge og sove.
    De stikker nogle gange af og er væk en dags tid hvorefter de kommer tilbage igen. Vi bor hundrede meter fra vejen og der render de aldrig hen, men render istedet over til vores nabo som også har mange katte og engang også havde mink hvilket for kattene betød spildt minkfoder til dem smiley
    Men nu hvor vores nabo ikke har mink mere, så bliver de somregel hjemme. Ellers render de på jagt en gang imellem.

Jeg syntes ikke at det er syndt for katte at sove ude, selvom jeg helst ville have dem inde - især i dårligt vejr smiley
    Men jeg tror nu at katten er temmelig ligeglad, når den bare har et sted den kan gå ind og være i ly. Har den intet sted og det stormer en halv pelikan, tror jeg da nok den vil være lidt trist smiley

• #5   21. okt 2011 kommer jo an på hvor man bor, vi bor flere kilometer fra trafikerede veje.og der kører INGEN biler her om natten

• #6   22. okt 2011 Det er en udbredt misforståelse, at katten er et natdyr.
    Om natten sover den og i det tidlige morgengry og i skumringen jager den.

Mine katte er inde om natten, selvom de kan gå ud og ind (i stor indhegnet have).

Selv en af mine genudsætningskatte vræler ved hoveddøren for at komme ind, når det er helt mørkt. Han vræler også tidligt om morgenen for at komme ud igen.
    De andre gu-katte holder til i et skur med tæpper og nogle kommer først ud, når der serveres mad.

• #7   22. okt 2011 jeg syntes ikke det er synd smiley Du kan jo bar lave en isoleret kasse den kan gå i hvis det er skidt vejr. Når det er sagt ville jeg selv fortrække at have den inde om natten. Da jeg havde en ude kat, lukkede vi den altid ud når jeg skulle i skole og ind når jeg kom hjem, på den måde var den altid hjemme når jeg var, og vi fik mest mulig ud af hinanden smiley Hun sov så også i min seng hver nat og de tror jeg ingen af os kunne undvære :-))

• #8   22. okt 2011 Hvis den gerne vil ud om natten, så lad den. Vi lukker dog lemmen om aftenen når alle er inde og temperaturen er så lav at vi skal have varme på. Så lukker vi op igen næste dag. Vi gider ikke at have al den varmen indenfor fiser ud og kattene gider ikke være ude om natten når det begynder at blive koldt alligevel.

• #14   22. okt 2011 Mega Hvor ved du fra om din kat fanger mus om natten eller i de tidlige morgen timer..Du har måske kamera med timer på gg.?
    Mine katte sover meget om dagen og er tit ude om natten...Vågner rimeligt tit ved 2 tiden hvor jeg skal op og tisse,desværre gg.. og så ligger der altså et "lig",sommetider 2 i brusekabinen.... så vidst ikke kun i de tidlige morgen timer de fanger mus

• #15   22. okt 2011 Vil også sige at du skal holde din kat inde hvis det er muligt....

• #16   22. okt 2011 Mine katte sover både inde og ude, lidt som de selv vil. smiley
    Om aftenen åbner jeg døren for at lufte hundene, og så render de katte ud, der gerne vil ud.
    Så lukker jeg dem ind, når de dukker op i vinduet om morgenen/dagen. smiley

Jeg har intet imod, at kattene kommer ud, for så kan dde brænde noget krudt af. smiley

• #18   22. okt 2011 Jeg ville have det bedst med at min kat var inde om natten... Susan der er også andre om syntes det er bedst med de er inde..

• #19   22. okt 2011 Jeg vil så give Mega ret. De seneste undersøgelser viser at kattene oftest jager i skumringstimerne. Hvad de så laver resten af natten er individuelt fra kat til kat.
    Og så hører jeg til dem der mener kattene ikke skal rende frit, uanset hvad tid på dagen det er.

• #20   22. okt 2011 mener også ligesom Marianne N at den aller bedste løsning er at have en kattegård som man kan lukke dem ud i, det ville jeg ihvertfald selv vælge den dag i dag smiley

• #21   22. okt 2011 Marianne n.. Hvor store skal katte voliere være 5 3 Maine coon og to huskatte...

• #22   22. okt 2011 Jeg vil jo sige så stor som muligt Maria. Når jeg om lidt flytter, får mine i første omgang den overdækkede terasse, der er omkring 30 kvm. Til sommer bliver der så lavet en på 20 kvm til min ene fertile han. Men jeg har også en meget aktiv race, der godt kan lide plads og højder.
    Men mindre kan også gøre det, hvis man ikke har pladsen, men jeg vil synes at 10kvm, er det mindste jeg vil anbefale. Noget større end eet fuglevoiliere.

• #23   22. okt 2011 Okey... Marianne... Ja jeg har fået en lækker og stor have og gerne vil bygge en voliere til misserne. Til sommer... Hvad syntes du om 20 til 30 kvm...

• #25   22. okt 2011 jesper, du kan bla se en af dem på Animal Planet, men også på amerikanske og australske hjemmesider. på de 2 kontinenter, er man meget længere og mere interesserede i stort selv alt omkring katte end i bla Europa.

• #27   22. okt 2011 Selvfølgelig er der nogen der jager om natten, men det viser sig at de fleste jager i det der kaldes skumringen. Man har blandt udstyret et meget stort antal katte med kamera, for at følge deres liv i længere perioder. Jeg kan desværre ikke huske linkene, jeg gemmer ikke dem alle, kun dem jeg kunne risikere at skulle bruge.
    Men ja, generelt jager de fleste og oftest i skumringstimerne. Men det sker jo tit at forskning ændre noget vi hidtil har troet var korrekt.

• #28   22. okt 2011 synes de skal have lov at komme ind og ud om natten som de vil... så derfor står mit vindue på toilette åben i døvndrift... dvs de sidste par dage har jeg lukket det da det er ret koldt om natten

Kommentér på:
Inde eller ude om natten.?

Annonce