{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

kiras svære fødsel {{forumTopicSubject}}

hej alle kattevenner

Ja jeg har lovet at opdatere kira og hun har født 2 smukke killinger men det var meget svært for hende da hun er meget snottet og kunne ikke klare dem selv

Men så trådte jeg til for hun afleverede dem til mig kunne se jeg skulle hjælpe hende og hvor er hun taknemlig smiley

for jeg har fået dem begge ud af poserne så de kunne få luft og taget slim ud af dem og nippet navlestrengen af puha ja og tørret dem også

og det har de overlevet på og kira ligger ved dem nu og er bare en lykkelig mor takket være hendes menneske mor smiley er vildt stolt at det lykkedes og de små smuksakker har det godt

Men kira er stadig meget snottet og kan ikke slikke på sine killinger men de må godt die ved hende og det ser ud som om de får mælk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kiras svære fødsel
  • #1   22. okt 2011 Først tillykke med de små. Men har du drøftet hendes forkølelse med dyrlægen ?? Hun skal helst slikke på dem for dels at stimulerer mavefunktioner, luftvejsfunktioner og for at de skal kunne komme af med afføring og urin.
    Jeg tænker også på om hun evt kan smitte dem. Killinger er meget skrøbelige.

• #2   22. okt 2011 jeg har været ved dyrlæge med hende 2 gange og hun har fået noget der hedder onsior og nu får hun synulox men efter den første medicin gik hun i fødsel og det kunne hun ikke klare og ja jeg har snakket med dyrlægen om de kan blive smittet men vi håber det bedste for de virker kvikke og kira vil rigtig gerne men hun kan ikke få hovedet ned til killingerne så snotter hun derfor gør hun det ikke

er der noget jeg kan gøre både for kira og de små

• #3   22. okt 2011 Lige nu kan du kun observere. Men bliver den noget kan du selv massere maven, med uret. Er du i tvivl om de kommer af med noget kan du massere måsen, med en fugtig klud. Ellers er der ikke så meget. Sørg først og fremmest for at holde dem varme.

• #4   22. okt 2011 tak for svaret men kira putter med dem hele tiden hun kan bare ikke slikke på dem da hun snotter når hun bøjer hovedet håber på hun snart kommer over det for jeg har mange søvnløse nætter

jeg vasker hendes næse med lunkent vand og det hjælper lidt på hende

• #7   23. okt 2011 Håber Kira er opvaksineret - er du heldig og kilingerne ikke smittes - så bør du vaccinere dem allerede ved 6 uger og hver 3. til 4. uge frem til de er 16 uger.

Har Kira ikke afgivet mange og gode antistoffer til killingerne - så er jeg bange for de ikke klarer den.

Det tyder ikke på Kira har det bedste immunforsvar - få hende steriliseret så snart det er muligt af hensyn til hendes sygdom og killingerne

• #8   23. okt 2011 men kira har været afsted til dyrlæge 2 gange hun har fået sprøjte med vædske og piller synulox og onsior han siger hun er forkølet med virus kan ikke forstå det når hun er vaccineret

• #10   23. okt 2011 her hos os klarer Misse fint det hele er indekat og opflasket her....men forkølet har hun aldrig været....held og lykke med dem. Ane

• #11   23. okt 2011 Jeg synes det er noget bekymrende, katte er ikke forkølet :-(( jeg ville få dem tjekket hos en anden dyrlæge, det er jo fint med flere vuderinger

• #12   23. okt 2011 Håber alt går som det skal med de nye misser smiley

KJEg har også haft en killing der var snottet og nøs hele tiden hun er DA helt frisk nu såå vil mene de også kan blive forkølet smiley

• #14   24. okt 2011 "forkølet" er som regel infektion i luftvejene, clamydia eller andet. Oftes bryder det ud i situationer, hvor katten er under stress, som fx drægtighed. Jeg fik desværre prøvet det, da Ciddi sidst var drægtig, det var så ikke noget af ovenstående og hun blev smittet under parring. Men det kostede en masse gråd og tårer plus livet på flere killinger og en formue i dyrlægeregninger. Og jeg vil kraftigt anbefale at få en anden dyrlæge til at undersøge katten.
    Selv om katten har været i behandling er det ikke sikkert det er nok. Ofte skal der mere end en behandling til.
    Uden at male fanden på væggen, ville jeg ikke turde lade være.

Kommentér på:
kiras svære fødsel

Annonce