{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.557 visninger | Oprettet:

Kattegrus {{forumTopicSubject}}

Ved godt der har været mange tråde om dette, men vi er nye i den her jungle med kattegrus og blev anbefalet Everclean og tog den der hedder "Everclean Less Track". Men vi er bare slet ikke tilfreds med det, selvom jeg synes jeg læser mange synes det er fuld tilfredse..

Det klumper rigtig godt og holder på lugten, men for det første så stinker selve kattegruset! Vi tør slet ikke tænke på dem hvor der dufte i så er... Puha.. Den her står som svagt svagt parfumeret.
Nå men derudover så skulle den også være god til langhåret katte fordi kornene er lidt større, sådan så det ikke sætter sig fast i dem. Men vi oplever altså det især sætter sig i deres poter. Vores hunkat synes tydeligvis at det er irriterende og stå længe og kæmper at få det af hendes poter. Vores hankat virker ikke synderligt irriteret.
Vi synes også det irriterende det bliver slæbt rundt over det hele og kunne godt tænke os at mindske det bare en lille smule.

Det vi så overvejer er at gå over på noget krystal grus? Men vi bor i Malmø og vil derfor høre om der meget forskel på krystal grus, eller det nogenlunde ens.. Vi har set noget der hvor vi handler, og de har nok ikke lige de samme mærker som derhjemme i DK, så hvis krystal grus gør nogenlunde det samme ville vi bare prøve det..
Hvad er jeres erfaringer? smiley

Der må i hvert fald ikke være parfume dufte i og gerne sætte sig mindre fast i dem. Ja og skal de klumpe godt og holde længe. Vi fjerner et par gange dagligt det de har lavet i den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus
  • #1   27. okt 2011 *har nok ikke alle de samme mærker som derhjemme i DK, så hvis krystal grus gør nogenlunde samme, vil vi bare prøve det vi har set.. (Kan ikke huske hvad det hedder)

  • #2   27. okt 2011 Har aldrig prøvet krystalgrus, men nok fordi jeg er mere end tilfreds med det, vi bruger.
    Vi bruger Golden Grey Odour (uparfumeret) fra zooplus. Det er finkornet, og det sætter sig ikke fast i vores norske skovkats pels - i poterne, gør det en smule, men det fejer jeg bare op. Det er ikke det vilde.
    Det tager lugten fuldstændig, og klumper super godt. Det støver en smule når det bliver hældt op dog. Giver vidst 150,- DKK for 14 kg deromkring.

    Det jeg har set af krystalgrus er det, der fås i Super Brugsen eller Rema, og som koster 50 kr for 2 kg. Det er lige i overkanten synes jeg..


  • #4   27. okt 2011 Jeg har ikke gode erfaringer med krystal grus, det ser forfærdeligt ud efter få dage, fordi det bliver helt tis-gult smiley
    Desuden dækker mine katte ikke deres puha ordenligt til i det, så synes ikke det hjælper på den lugt...
    Jeg er fuldt ud tilfreds med den billige grus fra LIDL, det er faktisk den, ud af de mange forskellige jeg har afprøvet, som jeg er gladest for.
    Den er ikke parfumeret (meget lidt), og den klumper godt, og er til at skrabe i for kattene. smiley
    Men det er vel smag og behag, så du får nok masser af bud herinde kunne jeg forestille mig smiley


  • #5   27. okt 2011 jeg har haft et eksperiment, med krystal grus i en kattebakke, og det fra lidl i en anden. Kattene brugte slet ikke krystal gruset...
    Så her i huset har de fået lov at bestemme det smiley


  • #7   27. okt 2011 Jeg kan anbefale Extreme Clasic, Golden Grey eller Superklump. Man kan så vælge om det skal være med eller uden duft. Krystallerne giver jeg ikke fem potter tis for.

  • #8   27. okt 2011 AK Litter er det bedste jeg har prøvet til dato og det findes både med og uden duft.

  • #9   27. okt 2011 Mange tak for jeres input.. smiley

    Tror vi skal rundt og se om hvad vi kan få.. Om vi kan få nogen af alle de der mærker her i Malmø og så vil vi genoverveje krystal grus. Kan godt være vi bare prøver og ellers hvis det ikke funker eller misserne ikke gider det, så må vi bare lede videre.. Kan også være vi bare prøver en af de andre Everclean varianter.. smiley


  • #11   3. nov 2011 Jeg har prøvet en masse slags kattegrus pg vil sige det billige fra Aldi er det mine katte bedst kan li smiley det er sort ?!? Men klumper rigtig godt og lugter ikke smiley overvejer selv at prøve krystal grus men er så bange for mine katte ikke vil lave i det så !

Kommentér på:
Kattegrus

Annonce