{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.121 visninger | Oprettet:

Ang. mad, øremider og lopper {{forumTopicSubject}}

Ja så er jeg her igen med spørgsmål. smiley

Med hensyn til mad.. Så skal killinger bare mulighed for spise altid ikke? Det nemlig bare fordi at vores 2 spiser virkelig meget, og de har en eller anden idé med at de VIL spise af hinandens skål og på den måde også kæmper lidt om maden nogen gange. Skal vi forsat bare sørger for at de altid har mad?

I går var de hos dyrlægen og få deres første vaccine, og de fik begge konstateret øremider. Men da vi lige har behandlet for lopper skal vi vente 10 dage med at måtte give dem det mod øremiderne, da det samtidig også behandler lopper. Vi har fået noget øreskyl med hjem vi skal bruge de 10 dage, men det en KAMP at få gjort.. Diablo kan det lige lade sig gøre, men det ryger alligevel ud hans pels og han bliver helt fedtet ind så vi også må skylle ham bagefter da det noget lidt fedtet noget. Derudover så er det som om at det de næste par timer bare klør endnu mere og han bliver nærmest helt panisk fordi det klør så meget og bare gerne vil have det til at holde op. Han klør ikke så meget i det til dagligt. Trille er det næsten umuligt at rense ørerne på.. Hun gør alt i sin magt for at komme fri, hvad det så end kræver og det ikke nogen rar oplevelse for nogen.. Vi vil selvfølgelig gerne afhjælpe dem fordi det ikke er rart for dem at have de mider i ørerne, og der skal gå de dage der før vi må bruge det.. Men hvor meget virker det egentlig det rens der? Behøver det virkelig at være hver dag, de næste 9 dage som der tilbage nu til vi må bruge det middel der skal dræbe dem.

Dyrlægen sagde også at vi det næste halve år hver 4 uge skal bruge loppemiddel på dem fordi vi fandt loppe ekskrementer i hans pels. Vi behandlede jo i mandags og gjorde grundig rent på trods af vi ikke så nogen lopper, bare for at være sikker, men synes bare det meget at skulle give dem det i nakken til maj næste år når det højst sandsynligt var hans tidligere hjem der var lopper (sælger sagde hun havde givet ham 2 gange) og bare gamle ekskrementer der sad tilbage. Og det kløeri vi så har set, nok er på grund af øremiderne. Hvad synes i?

Til sidst vil jeg da lige nævne at dyrlægen roste vores små missere og sagde de ellers var sunde og raske smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. mad, øremider og lopper
  • #2   27. okt 2011 Det især ham der spiser meget, men han kan godt selv regulere det så og bliver ikke fed af at spise så meget?

    Også når de inde katte? Er næsten sikker på at vi ikke har lopper har, men har selvfølgelig tænkt mig at følge op på det her i fremtiden, men synes bare hver 4 uge det næste halve år lod lidt voldsomt..

    Så du anbefaler hvad? Bare at fortsætte med at gøre det hver dag eller der ikke sker noget ved at vente 9 dage til de kan få det der middel til at fjerne dem? Eller ja tænkte at gøre det nogen gange her de 9 dage. Dyrlægen gjorde bare meget ud af det ikke var spor rart og synd for dem. Vil vi jo selvfølgelig gøre hvad vi kan for at afhjælpe dem de dage her..


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #4   27. okt 2011 Ang øremider jeg fik min killing for 3 måneder siden har virkelig kæmpet med øremider han fik lavet en grundig ørerens under bedøvelse hvor han nærmest dik spulet ørerne og fået noget medicin osv hvor lægen sagde at det ikke burde komme igen og behøvede ikke rense hans øre hver dag bare rense når Der kom snask ud det gjor jeg så og det kostede mig desværre en formue og ørerne blev fine men det varede kun i max 3 uger hvor han blev angrebet igen af øremider ( han er inde alene kat) så ik fordi han blev smittet igen, øremiderne ligger æg lige så tit som lopper problemet er bare at øremide æg ikke bliver dræbt af behandlinger og mediciner osv pga deres "æggeskal" beskytter dem fandt jeg ud af efter at været hos københavns dyrehospital. Det pinede ham virkelig og han blev næsten skør af dem og ku gå og miave i minimum 2-3 timer når jeg kom hjem dette troede jeg var fordi han var utilfreds med jeg har været for længe væk og han ikke trives her og blev rigtig ked af det opdagede så at han var ved at klø sine øre til blods altså havde sår osv så tog som sagt til københavns dyre hospital de rensede lige hans øre og gav mig besked på at rense ørerne HVERDAG med katte/hunde ørerens (koster 100kr) fylde øregangen massere øret og derefter rense med vatpinde og tro mig der kom
    MEGET sort snavs som er øremider samt afføring og så fik jeg noget der hed otimectin vet som er til øremider dette sku jeg gi 2 x 1 gang om ugen med 7 dages mellemrum og sidste gang efter 14 dage dvs 3 gange i alt (vigtigt at øre er renset før anvendelse og det skal ligge i køleskab) jeg har renset øre hverdag og kan love dig for jeg blev overrasket over hvor mange vatpinde jeg sku bruge pr gang pga deres kom klumper og de var helt sorte nu efter 1 mrd og 1 uge er jeg først ved at få dem HELT væk og han er så glad og miaver ikke mere pga jeg ventede havde øremiderne lagt æg og bidt i hans trummehinde så han har Hart smerter smiley og katte kan blive sindssyge hvis de ik bliver behandlet smiley min killing var hårdt ramt så synes du skal begynde med ørerens med det samme det kan du godt trods for du har fået noget til lopper for miderne kommer ik ud af ørerne selv ! Trods eg troede det første gang! Han var ik glad for at rense øre de første 15 gange men nu han vandt til det sætter ham mellem benene og holder hans hoved og "bukket" øreflippen op som jeg holder med tommelfingeren for de ryster på hovederne så ørerenset sprøjter ud i hovedet på dig og det skal helst blive i ørerne til du færdig . Var nervøs med vatpinde i starten med hvor langt jeg måtte gå ned efter at ha snakket med flere dyrelæger så kan du ikke skade kattens øre så længe du ikke presser ned hvor der modstand så kan du rense alt. Grunden til du skal gøre det hver dag er for ram på de æg der klækket og de nye øremider så de ikke kan nå at ligge nye æg for så kan du blive ved altid! Så efter denne omgang synes jeg selv jeg har fået godt kendskab med øremider og få dem væk før dyrlægens rens første gang skal det siges jeg prøvede alt med preparater i naggen til øremider osv. Men de forsvandt ik 100% så synes du skal gå igang med det samme så får du nogle lykkelig katte min er blevet en meget glad og tilfreds kat og i dit tilfælde skal du behandle begge katte samtidig! En efter en! Held og lykke


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #5   27. okt 2011 Det skal siges at jeg har alt i alt siden jeg opdagede øremider været igang i 3-4 måneder siden Københavns dyre hospital har jeg været i gang som sagt over en måned med deres behandling og ser først rene øre nu ingen mider og en glad kat uden kløen smiley det tager tid men det skal gøres!

  • #7   27. okt 2011 Puhh, to af mine katte har også haft øremider, og det var monster svært at komme af med. Jeg fik noget der hed Advocat, som skulle dryppes i nakken og jeg kan ikke helt huske hvor mange pakker jeg endte med at købe, og de kostede omkring 250 kr. pr. pakke, men kom altså så til sidst af med dem. Det er virkelig vigtigt at du overholder, de råd din dyrlæge har givet dig, da øremider aldrig bare forsvinder af sig selv og så smitter det også meget nemt andre katte. Er det forrsten bare almindelig øre skyld??

  • #8   27. okt 2011 Tusind tak for dit svar Camilla og at du ville tage dig tid til at skrive en længere smørre.. smiley Vi vil rense deres øre hver dag, indtil det de skal have om 9 dage (altså noget i nakken) og så skal vi til dyrlægen igen d. 23 november for at få tjekket op på det. Der kan vi jo så forslå at dyrlægen også skyller ørerne på dem hvis det ikke er væk.. Måske endda fortsætte lidt med at rense ørerne efter de har fået det i nakken, bare for at være helt sikker.

    Lotte - Nej havde bestemt heller ikke tænkt mig at skulle bestemme hvilken kat der skulle spise af hvilken skål. Ved jeg skam godt ikke er muligt og har ikke ikke skrevet noget om at jeg vil prøve at bestemme, men tak for dit svar og vi vil sørge for at så længe de vokser så der altid mad i deres skåle.. Har der været indtil nu, og vil vi bare fortsætte med så smiley


  • #9   27. okt 2011 Anja - Åh dyrlægen sagde ellers det ikke var svært at komme af med da vi spurgte men der begynder at tegne sig et billede af at det slet ikke er så nemt alligevel desværre.. Han har også smittet vores anden mis, så de har det begge to.
    Jah det tror jeg da at det er.. Otoclean hedder det. Hvorfor da?


  • #10   27. okt 2011 Okay. Det lyder underligt. Jeg har snakket med to forskellige dyrlæger og en vet.sygeplejerske og har hos alle tre fået det svar, at det kunne være meget svært at komme af med. Grunden til at jeg spurgte til øreskyldemidlet, var bare at det undrede mig at du ikke havde fået et middel der slog øremiderne ihjel, da det jo næsten må være umuligt at få det hele med ud, bare ved at skylde og rense deres ører. Men hvad ved jeg, jeg er ikke dyrlæge og der kommer jo hele tiden nye midler:-) Held og lykke med kampen.

  • #11   27. okt 2011 Jeg har haft øremider i huset én gang og vi fik en recept på noget der hedder strong hold, det skulle de have i nakken ligesom det man giver mod lopper 2 gange med 14 dages mellemrum og så var det væk og vi har ikke haft det igen... Skal siges at på det tidspunkt havde vi 11 katte smiley Så mit råd er, få din dyrlæge til at give dig en recept på dette smiley

  • #13   28. okt 2011 Godt at høre Yvonne.. Man kan håbe det også bliver nemt i det her tilfælde. smiley
    Det er Stronghold vi har fået recept og ligger klart til vi må bruge det..

    Lotte - Skrev jeg for at konstatere at det var grunden til de nogen gange åd endnu mere. Men det jo også lige meget nu smiley Der kommer forsat til atltid at være mad.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #14   28. okt 2011 Hej jeg har ikke kun brugt ørerens som i kan læse har i min lange roman fik jeg medicin til ørerne der sku ligge på køl dette skulle jeg gi 2x gange mé 7 dages mellemrum og igen efter 14 dage altså 3 gange medicin i ørerne i alt har skrevet navnet på det medicin jeg fik til at behandle øremider og der står os til øremider på pakken. Og ved siden af dette skulle jeg rense hverdag med alm ørerens. Så nej har ikke fået øremider væk med bare ørerens. - ang nakke preperat vil jeg anbefalde fortsat rensning af øre med ørerens og vatpinde hvis i tvivl
    Om mit råd så spørger dyrelæger når i får preparat til nakken tror skam
    Os de synes det en god ide. Jeg har renset ørerne hverdag i lidt over en måned nu og givet ham den medicin som beskrevet i tidligere indlæg og det først væk nu. Han fik også diverse nakke preparater til øremider lopper osv og en anden gang et nakkepreparat til øremider intet af det hjalp og kostede mig kun en formue pga x antal nakke preparater som sagt koster 250 kr stykket sku i nakken plus dyrelæger regninger til øre spuling. Men øremiderne skal ud af ørerne på den ene eller anden måde om
    Man bruger nakke preparat eller øremedicin så skal der anvendes ørerens for at få dem ud og snarest ud af ørerne


  • #15   28. okt 2011 Mine katte fik ikke allesammen ørerne renset smiley Kun de par stykker jeg havde med ned til dyrlægen smiley Havde ikke alle 11 med smiley Resten fik kun Strong hold til nakken og vi har altså ikke haft øremiderne siden smiley

  • #16   28. okt 2011 Camilla N> Det med ørerensen var til trådstarter:-) Men kan nu se at hun OGSÅ havde fået et middel imod øremider:-) Det havde jeg ikke læst i første omgang, og derfor skrev jeg at det undrede mig at hun "kun" havde fået øreskyldemiddel:-) Jeg skal bare åbne mine øjne ordentligt og læse hvad der står;-)

Kommentér på:
Ang. mad, øremider og lopper

Annonce