{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.113 visninger | Oprettet:

Råt kød til katte {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Nu har jeg læst at råt kød til katte er godt, men (undskyld hvis det er et dumt spørgsmål smiley ) hvilen slags kød giver i så?
Er der noget der er bedre en andet?
Og hvor tit er det godt at give kattene det? Vil jo ikke give for meget eller for lidt smiley Kattene har selvfølgelig tørkost stående fremme altid her også, men råt kød har kun været en snack når vi laver mad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råt kød til katte
  • #1   27. okt 2011 Nu har jeg ikke kat endnu. Men har tænkt mig de skal have daggamle kyllinger og mus engang imellem som mine ildere også får smiley

  • #3   27. okt 2011 Jeg har også overvejet daggamle kyllinger.. selvom jeg ikke er meget for det :S Men hvis kattene er glade så er jeg også smiley
    Hvor får man fat i det?


  • #6   27. okt 2011 Herdis: Man plejer at kunne få dem i de fleste dyrehandler

  • #7   27. okt 2011 Okay det lyder godt, så vil jeg prøve at servere råt kød lidt oftere smiley

  • #8   27. okt 2011 Susan: De fleste ben splintrer efter tilberedning. Jeg vil aldrig give ben der er tilberedt altid kun i rå tilstand

  • #10   27. okt 2011 Susan: Okay smiley

  • #11   27. okt 2011 Jeg har prøvet med rå tun og oksekød og både kold- og varmrøget laks og det hele spytter han ud... Han vil tilgengæld gene have andemouss eog foie gras så jeg overvejer at prøve at give ham noget frisk kalvelever og se om det måske kan have hans interesse.

    Er der nogen der har erfaring med lever?


  • #13   27. okt 2011 Rikke:
    JA jeg tnkte nok der var et eller andet med alt det lever.. men hvis han skal have noget er der så noget det er bedre end andet? Jeg er slagter så jeg kan skaffe nærmest alt...

    Er der andet råt kød som bare skulle være total creme for katte? Når nu min kat bogstavelig talt spytter det andet ud (Da han fik oksekød tog han det i munden, tyggede et par gange og spyttede det ud!?!)


  • #14   27. okt 2011 Fars, altså hakket kød skal ikke stå ude længe, da det samler bakterier rigtig hurtigt. Så hold øje med det hvis du bruger det.
    Har så sent som for 1 time siden serveret råt kød for min kat.. eller jeg prøvede. Han pillede fint stykkerne op af hans skål og fortsatte med den alm. dåsemad. smiley


  • #16   27. okt 2011 Hej

    Mine får råt kød hver dag med tørret grøntsager i.
    Tørkost er kun snack/guf, og ikke deres hoved måltid.
    De får bla. hakket kylling, oksehak med brusk, lam, kanin, nyrer i små stykker, kyllingehalse, m.m.

    Mvh


  • #17   27. okt 2011 Herhjemme får kattene råt kød hver eneste dag og det er det, som vi får til aftensmad... De får allesammen lidt og så fodre jeg med vådkost 2 gange dagligt og så får de tørkost for resten smiley Hak. oksekød er de fleste vilde med... Men også kotteletter og kyllingevinger og ja... stort set alt hvad vi får... Nogle gange er der nogen som ikke gider det vi lige får den dag, men så den næste dag og der er der så måske nogle andre der ikke gider det... Men de kan lide de meste smiley

  • #18   28. okt 2011 mine gider ikke engang snuse til det, det eneste de gider æde er tun smiley og måske lidt leverpostej, ingen kylling, ingen fars, og slet ikke fisk eller rejer.. smiley så prøv lykken smiley

  • #20   28. okt 2011 Lotte .- det vil jeg i hvert fald prøve smiley

  • #21   28. okt 2011 Jeg giver stort set ALT kød råt. Som regel det vi selv skal have til aften. I aften skal vi have kylling, så der får de vingespidserne og noget af det andet jeg skærer fra. Men man skal passe lidt på med for meget indmad, da der fx er meget jern i.
    Knogler er også godt, men de SKAL være rå.


  • #23   28. okt 2011 Rikke:
    Ja jeg ved ganske udemørket hvor mange bakterier hakket oksekød skaber (har lavet de mest ulækre prøver da jeg var under uddannelse som bare fik mig til at afsky hakket kød endnu mere end jeg i forvejen gjorde hehe...)

    Jeg prøver at høre om jeg ikke kan få noget afpuds med hjem imorgen...

    Er der nogen der har prøvet at give deres kat/te lammekød?


  • #25   29. okt 2011 Lotte:
    Okay. Det lyder godt. Det giver endnu en mulighed jeg kan afprøve hos min ekstremt kræsne kat hehe..


Kommentér på:
Råt kød til katte

Annonce