Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ
Jeg er igang med at spare op til et gulv-til-lot kradsebræt til min prins. JEg har kigget lidt rundt, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er godt og hvad der er skidt. Jeg kan selvfølgelig godt se hvad der ser interessant ud og hvad der nok kan give mere underholdning end andet, men jeg kunne godt tænke mig nogle gode inputs fra jer der har haft kat længere end jeg har.
Jeg er åben for alle bud! Prisen tager jeg ikke så tungt. Selvfølgelig betyder en dyrer pris at jeg skal bruge lidt længere tid på at spare op, men hvis den dyrer model er den bedste så er de tnaturligvis den han skal have.
MVH
Helene og Smokey
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Vi har haft det i 5 måneder.
Ved ikke helt om jeg vil være bekendt at anbefale det - det er fint nok, især til prisen! Sisalbåndene bliver på, og går ikke op hurtigt. Dog skal det efter-strammes tit, synes jeg.
Men nu har vi altså også en 6 kg's bavian, der rusker rundt i det hver dag.
Men jeg har kun hørt godt om de banana leaf træer (som er ret dyre). Så er der kattens no. 1, som jeg har hørt både godt og dårligt om. Har personligt ikke oplevet noget dårligt med det.
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Det ser flot ud, men det virker ikke som om der er særlig meget for katten at lave på træet? Min kat er yderst aktiv, ja faktisk så aktiv at han kan underholde sig selv i flere timer uden at man behøver gøre noget.
Judith:
No. 1 har jeg også kigget lidt på.. har været lidt rundt omkring...
sep 2011
Okay det ser rigtig godt ud med hensyn på mulighed for god aktivitet og underholdning.
Har kigget på det tidligere. Det vil blive sat på listen over mulige klatretræer
apr 2011
Men ja.. vil også selv have et nyt så økonomien bliver til den slags. Men indtil videre fungere det meget fint.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
det holder - og bliver vced at være pænt.
Et langt bedre og mere solidt træ end Kattens No 1
apr 2011
sep 2011
Det ryger helt klart også på listen da jeg havde tænkt at han skulle have et højt et i stuen og nede i gange (min lejlighed er delt i to etager), og der ville et slimt et som det du fx. linker til være ideelt. Dog er det helt store med første-prioritet da han virkelig har behov for et så hurtigt jeg kan få sparet op (måske familien ville være så søde at give tilskud i julegave? hehe...)
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
http://shop.petfun.de/
http://www.kratzbaeume.de/
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jun 2006
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Jeg købte dette hos Zooplus og efter 7 måneder braste det sammen, så det er ikke at anbefale:-( Men min hankat vejer også 11 kg. så han er en stor krabat:-)
Ellers har jeg også haft købt et stort kradsetårn i MaxiZoo (kan ikke huske mærket) og det er bare super godt. Det er nu 6 år gammelt og er måske ikke så kønt mere, men det fungerer stadig og er missernes yndlingstræ:-)
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
jun 2006
Hængekøjer foretrækker rigtig mange også fremfor hylder :o)
Huler er der ikke så mange der bruger igen :o)
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Kattens no 1 bliver meget slidt at se på allerede bare efter et par år med 1-2 katte.
Alle gulv-til-loft-træer skal efterspændes løbende - det har ikke noget med kvaliteten at gøre.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Gulv-loft miljøer skal efterspændes i ny og næ.
Når det så er sagt, så har du en kat. Så jeg vil tro at et træ med et enkelt sisal-lag kan gøre det. Kommer katten ud i løbegård, så læg nogle træstammer ind der. Så kan du sikkert nøjes med et mindre og billigere træ indenfor. Det samme gælder hvis den er fritløber
sep 2011
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Her er mine kradestæer
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=11516
et Petfun og to Robusta
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
At købe "billigt" kan bestemt ikke betale sig. Når jeg er kommet på plads i mit nye hjem, skal jeg tage nogle billeder af det jeg har der er billigt kontra det jeg har givet et par hundrede mere for. Der er en kæmpe og meget synlig forskel.
sep 2011
Hvis jeg var dig, ville jeg vælge plyssets farve der ligger tættest på kattens pelsfarve. Vi har en ret sart farve på vores (sort) men kattene er allesammen mørke - knap så godt valg til lyse katte som din killing
sep 2011
apr 2011
sep 2011
Jekas er bestemt en hjemmeside der er gemt på min computer.
Jeg har to kradsebræt, begge købt i maxizoo. Jeg aner ikke hvilke mærker de er da det ikke stod nogen steder, jeg skulle bare have nogen at starte ud med. Der markant forskel på dem! Det sorte - som Smokey klart foretrækker - er mere robust og stoffet er mere lækkert. På det lyse jeg har sidder stoffet så man kan rykke det frem og tilbage, og det er ikke lige så robust som det sorte. Men det fungerer dog pt.
Marianne:
Det skal bestemt heller ikke være prisen der afgør hvilket kradsetræ han skal have. Selvfølgelig vil der gå lidt længere tid hvis kradsetræet er i den dyre ende, men det tager jeg ikke så tungt, så længe Smokey får noget der er godt!
Lena:
Har godt nok aldrig tænkt over det med farven, men logikken kan jeg sagtens se. Tænkte slet ikke over farven på de to kradsebræt jeg lagde ud med da jeg købte dem. Men har godt nok kigget på beige og grå. Nk mest beige for det er en god netral farve der kan gå med alt i min lejlighed, dvs. det er ikke en farve der bare springer lige i hovedet på en. Men min nylige erfaring har fastsat at det stof der kommer til at være på hans fremtidige kradsebræt SKAL være lækkert og blødt så han synes det er behageligt at ligge på det.
Smokey er ren indekat - vi forsøger dog at lære at gå i sele - men det er helt op til ham om det er noget vi skal fortsætte med eller ej da han jo skal være helt tryg ved det. Har heller ikke mulighed for at have ham som både inde- og udekat da jeg bor i lejlighed, men ind til videre virker det heller ikke til at genere ham. Han hopper og springer rundt i alle tempo præcis som det passer ham. Han har endda fået lov til at overtage to af mine orkideer som han leger lystigt med. Mit tæppe i stuen er han VILD med og leger tit med det - og det kan tåle det heldigvis. Og lige så vild han kan være lige så rolig kan han være, og der er ikke en morgen hvor jeg ikke vågner op uden at han ligger trygt og godt ved siden af mig og sover sødt. Så udover det store krdsebræt tror jeg ikke at han mangler noget - selvom han er indekat
jun 2006
sep 2011
Ja i hvert fald på navn. Ingen personlig erfaring med dem endnu men det skal bestemt nok komme. Jeg er dyremenneske og min bedste ven var også en hest, og min nye bedste ven er jo så Smokey. Jeg har altid haft det bedst med dyr, og derfor har de også en evne til ganske uden problemer at overtage hele min lejlighed og det er jeg sikker på at Smokey også kommer til
sep 2011
Jeg må indrømme, jeg ikke helt har fanget betydningen med dit indlæg ang. farverne.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
sep 2011
apr 2011
sep 2011
Altså selvom i siger Smokey er en lys kat (kan dog variere meget i lyset da hans pels varierer utrolig meget) så synes jeg ikke jeg har haft problemer på mit sorte kradsebræt med det endnu...
apr 2011
sep 2011
Nej det var vist heller ikke dig, men jeg læste det bare længere oppe i tråden. Sorry for forkert formulering fra min side
Men udover det så er han vel en lys kat til tider.
apr 2011
sep 2011
Kender problemet. Min gamle hest var helt sort, og jeg kunne også se det når jeg håndterede spanieren (en kridhvid hest i stalden). Det var helt vanvittigt.
Personligt har jeg dog aftal mde mig selv at jeg ikke skal ahve hvid kat af hensyn til risikoen for døvhed, og jeg mener ikke at jeg til hevr en tid ville kunne tilbyde ne døv kat det som en døv kat har behov for - selvom de er utrolig smukke!!
Jeg ville bare få det dårligt over at katten ikke havde det optimalt. Jeg er som sagt dyremenneske og mit dyrs ve og vel kommer ALTID i første række. Er økonomien stram en måned så vil jeg også til enhver tid sørge for at min kat har mad nok. Jeg skal nok selv klare den på den ene eller den anden måde.
apr 2011
sep 2011
Ja jeg har været forbi din og han er vikelig smuk! Jeg er VILD med sølv-katte... Mine uerfarne øjne ville sige at Smokey har en halv sølv-hale (meget svært at se på billederne!!)
apr 2011
sep 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 14
Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ