3.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ

Jeg er igang med at spare op til et gulv-til-lot kradsebræt til min prins. JEg har kigget lidt rundt, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er godt og hvad der er skidt. Jeg kan selvfølgelig godt se hvad der ser interessant ud og hvad der nok kan give mere underholdning end andet, men jeg kunne godt tænke mig nogle gode inputs fra jer der har haft kat længere end jeg har.

Jeg er åben for alle bud! Prisen tager jeg ikke så tungt. Selvfølgelig betyder en dyrer pris at jeg skal bruge lidt længere tid på at spare op, men hvis den dyrer model er den bedste så er de tnaturligvis den han skal have.

MVH
Helene og Smokey

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ
  • #1   28. okt 2011 Vi har det her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/deckenspanner/deckenspanner_180cm/61525

Vi har haft det i 5 måneder.
    Ved ikke helt om jeg vil være bekendt at anbefale det - det er fint nok, især til prisen! Sisalbåndene bliver på, og går ikke op hurtigt. Dog skal det efter-strammes tit, synes jeg.
    Men nu har vi altså også en 6 kg's bavian, der rusker rundt i det hver dag.

Men jeg har kun hørt godt om de banana leaf træer (som er ret dyre). Så er der kattens no. 1, som jeg har hørt både godt og dårligt om. Har personligt ikke oplevet noget dårligt med det.

• #2   28. okt 2011 kattens no. 1 er altid godt men okay måske lidt dyrere end andet men holder godt og er kraftigt så selv de tunge katte kan lege med;) og nemt at udskifte dele på

• #3   28. okt 2011 Thilde:
    Det ser flot ud, men det virker ikke som om der er særlig meget for katten at lave på træet? Min kat er yderst aktiv, ja faktisk så aktiv at han kan underholde sig selv i flere timer uden at man behøver gøre noget.

Judith:
    No. 1 har jeg også kigget lidt på.. har været lidt rundt omkring...

• #5   28. okt 2011 Daine:
    Okay det ser rigtig godt ud med hensyn på mulighed for god aktivitet og underholdning.
    Har kigget på det tidligere. Det vil blive sat på listen over mulige klatretræer smiley

• #6   28. okt 2011 Hehe vores er også god til at underholde sig selv, og der kan i hvert fald være plads til nogle galop ture, og rund-drejninger foroven. Desuden er hulerne med den lille legebold og hængekøjen et hit smiley
    Men ja.. vil også selv have et nyt så økonomien bliver til den slags. Men indtil videre fungere det meget fint. smiley

• #7   28. okt 2011 http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/profi_kratzbaum/kratzbaum_vollholz/109959
    det holder - og bliver vced at være pænt.

Et langt bedre og mere solidt træ end Kattens No 1

• #8   28. okt 2011 Lis - Hold da op det er fint. Og med 2 hængekøjer smiley ! Men prisen.. WAUW

• #9   28. okt 2011 Lis:
    Det ryger helt klart også på listen da jeg havde tænkt at han skulle have et højt et i stuen og nede i gange (min lejlighed er delt i to etager), og der ville et slimt et som det du fx. linker til være ideelt. Dog er det helt store med første-prioritet da han virkelig har behov for et så hurtigt jeg kan få sparet op (måske familien ville være så søde at give tilskud i julegave? hehe...)

• #10   28. okt 2011 Kradse træ fra Pet fun og Kirstins er det eneste som funkere her hjemme

http://shop.petfun.de/

http://www.kratzbaeume.de/

• #11   28. okt 2011 Hvis det må være solidt og dyrt, så er mærker som robusta og nogle af dem Jekas har gode http://www.jekas.dk/

• #12   28. okt 2011 Og dem Lis linker til har jeg også været meget imponerende over, når jeg har set dem på udstilling i Tyskland :o)

• #13   28. okt 2011 http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_gross/kratzbaum_gross_ueber180cm/74654

Jeg købte dette hos Zooplus og efter 7 måneder braste det sammen, så det er ikke at anbefale:-( Men min hankat vejer også 11 kg. så han er en stor krabat:-)

Ellers har jeg også haft købt et stort kradsetårn i MaxiZoo (kan ikke huske mærket) og det er bare super godt. Det er nu 6 år gammelt og er måske ikke så kønt mere, men det fungerer stadig og er missernes yndlingstræ:-)

• #14   28. okt 2011 Ups... Havde ikke set at det var gulv-til-loft du søgte:-)

• #15   29. okt 2011 I øvrigt.. De fleste katte foretrækker en god lang stamme som de kan stå udstrakt på og hvæsse kløer i.
    Hængekøjer foretrækker rigtig mange også fremfor hylder :o)
    Huler er der ikke så mange der bruger igen :o)

• #16   29. okt 2011 kattens nr 1.. er ikke det bedste, det ligger ikke en gang på min top 10 liste..

• #17   29. okt 2011 jep Pet-fun.. er et super godt valg..

• #18   29. okt 2011 Jeg vil også anbefale PetFun.
    Kattens no 1 bliver meget slidt at se på allerede bare efter et par år med 1-2 katte.
    Alle gulv-til-loft-træer skal efterspændes løbende - det har ikke noget med kvaliteten at gøre.

• #19   29. okt 2011 Vi har Kattens no 1 SEARS - pladsbesparende med stor tønde og to hængerkøjer. Det bruges flittigt. Bliver en del af det slidt, så kan du bare skille træet ad og kun nøjes med at erstatte denne ene del. Sisal-laget er et dobbelt lag imodsætning til alle andre træer. MEN, det kommer altså osse an på hvor meget plads man har og antallet af katte. Vi blev anbefalet Kattens no 1 i Maxi Zoo og af en opdrætter.

Gulv-loft miljøer skal efterspændes i ny og næ.

Når det så er sagt, så har du en kat. Så jeg vil tro at et træ med et enkelt sisal-lag kan gøre det. Kommer katten ud i løbegård, så læg nogle træstammer ind der. Så kan du sikkert nøjes med et mindre og billigere træ indenfor. Det samme gælder hvis den er fritløber

• #20   29. okt 2011 Skal lige oplyse, at vi har tre katte

• #21   29. okt 2011 MAn kan også skifte søjler på Petfun .- og stoffet tykt og lækkert og kan vaskes. På Katten No 1 er det tyndt plyslignende stof der hurtigt bliver ødelagt og grimt at se på

Her er mine kradestæer
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=11516

et Petfun og to Robusta

• #22   29. okt 2011 Jeg vil helt klart anbefale dig at kontakte Jekas.dk, der har en reklame her på siden. Ikke nok med at de har en fantastisk kvalitet, så får du også alt den hjælp du har brug for. Derudover kan du selv designe det træ du vil have. Kan de holde til mine "Tyrkere" kan de holde til meget.
    At købe "billigt" kan bestemt ikke betale sig. Når jeg er kommet på plads i mit nye hjem, skal jeg tage nogle billeder af det jeg har der er billigt kontra det jeg har givet et par hundrede mere for. Der er en kæmpe og meget synlig forskel.

• #23   29. okt 2011 Åh ja, et råd:

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge plyssets farve der ligger tættest på kattens pelsfarve. Vi har en ret sart farve på vores (sort) men kattene er allesammen mørke - knap så godt valg til lyse katte som din killing

• #24   29. okt 2011 Jeg kan se at du allerede har et lille Kattens no 1 træ i sort. Sears-modellen, kan jeg oplyse har aftagelige plysser på hængekøjerne. TIL GENGÆLD kræver plysvaskning at du afmonterer træet. Det er noget som bestemt er værd at tage med i overvejelserne. Vi har brugt det i 11 uger nu, og har indtil videre kunnet nøjes med at støvsuge det.

• #25   29. okt 2011 Lena L - jep super godt råd med farverne! ;P SELVFØLGELIG skulle vores kat der fælder hvidt have et mørkerødt ! Og den sorte til februar får en hvid hængekøje -_-

• #26   29. okt 2011 Eva:
    Jekas er bestemt en hjemmeside der er gemt på min computer.
    Jeg har to kradsebræt, begge købt i maxizoo. Jeg aner ikke hvilke mærker de er da det ikke stod nogen steder, jeg skulle bare have nogen at starte ud med. Der markant forskel på dem! Det sorte - som Smokey klart foretrækker - er mere robust og stoffet er mere lækkert. På det lyse jeg har sidder stoffet så man kan rykke det frem og tilbage, og det er ikke lige så robust som det sorte. Men det fungerer dog pt.

Marianne:
    Det skal bestemt heller ikke være prisen der afgør hvilket kradsetræ han skal have. Selvfølgelig vil der gå lidt længere tid hvis kradsetræet er i den dyre ende, men det tager jeg ikke så tungt, så længe Smokey får noget der er godt!

Lena:
    Har godt nok aldrig tænkt over det med farven, men logikken kan jeg sagtens se. Tænkte slet ikke over farven på de to kradsebræt jeg lagde ud med da jeg købte dem. Men har godt nok kigget på beige og grå. Nk mest beige for det er en god netral farve der kan gå med alt i min lejlighed, dvs. det er ikke en farve der bare springer lige i hovedet på en. Men min nylige erfaring har fastsat at det stof der kommer til at være på hans fremtidige kradsebræt SKAL være lækkert og blødt så han synes det er behageligt at ligge på det.

Smokey er ren indekat - vi forsøger dog at lære at gå i sele - men det er helt op til ham om det er noget vi skal fortsætte med eller ej da han jo skal være helt tryg ved det. Har heller ikke mulighed for at have ham som både inde- og udekat da jeg bor i lejlighed, men ind til videre virker det heller ikke til at genere ham. Han hopper og springer rundt i alle tempo præcis som det passer ham. Han har endda fået lov til at overtage to af mine orkideer som han leger lystigt med. Mit tæppe i stuen er han VILD med og leger tit med det - og det kan tåle det heldigvis. Og lige så vild han kan være lige så rolig kan han være, og der er ikke en morgen hvor jeg ikke vågner op uden at han ligger trygt og godt ved siden af mig og sover sødt. Så udover det store krdsebræt tror jeg ikke at han mangler noget - selvom han er indekat smiley

• #27   29. okt 2011 Helene - Ah, jamen så kender du jo allerede til en god del af mærkerne :o)

• #28   29. okt 2011 Eva:
    Ja i hvert fald på navn. Ingen personlig erfaring med dem endnu men det skal bestemt nok komme. Jeg er dyremenneske og min bedste ven var også en hest, og min nye bedste ven er jo så Smokey. Jeg har altid haft det bedst med dyr, og derfor har de også en evne til ganske uden problemer at overtage hele min lejlighed og det er jeg sikker på at Smokey også kommer til smiley

• #29   29. okt 2011 Thilde
    Jeg må indrømme, jeg ikke helt har fanget betydningen med dit indlæg ang. farverne.

• #30   29. okt 2011 Lena L - jeg tror Thilde mener hun ville ønske hun havde fået det råd tidligere end da hun selv købte kradsetræ smiley

• #31   29. okt 2011 Nåh ja. Det er sent på aftnen he he!

• #32   29. okt 2011 Lena L - som det fremgår af mit indlæg synes jeg det er et godt råd at tænke på farverne på kradsemiljøet i forhold til ens kats pels.... Og så kom jeg med en lille personlig finesse, nemlig at jeg ikke tænkte på det og kæmper med hvide hår på mørkt krads, og til februar må kæmpe med sorte hår på hvidt.. -_-'

• #33   29. okt 2011 Thilde:
    Altså selvom i siger Smokey er en lys kat (kan dog variere meget i lyset da hans pels varierer utrolig meget) så synes jeg ikke jeg har haft problemer på mit sorte kradsebræt med det endnu...

• #34   29. okt 2011 Jeg har da ikke sagt din Smokey var en lys kat?

• #35   29. okt 2011 Thilde:
    Nej det var vist heller ikke dig, men jeg læste det bare længere oppe i tråden. Sorry for forkert formulering fra min side smiley
    Men udover det så er han vel en lys kat til tider.

• #36   29. okt 2011 Nåh hehe kunne ikke lige forstå.. smiley Jeg kæmper i hvert fald meget med krid hvid pels på kradsetårnet og vores sorte sofapuder. Men ja.. når man nu som os, vælger en helt sort kat og en med meget hvid på, så kunne det næsten ikke blive værre smiley Især fordi mange af vores tekstiler er hvide eller sorte.

• #37   29. okt 2011 Thilde:
    Kender problemet. Min gamle hest var helt sort, og jeg kunne også se det når jeg håndterede spanieren (en kridhvid hest i stalden). Det var helt vanvittigt.
    Personligt har jeg dog aftal mde mig selv at jeg ikke skal ahve hvid kat af hensyn til risikoen for døvhed, og jeg mener ikke at jeg til hevr en tid ville kunne tilbyde ne døv kat det som en døv kat har behov for - selvom de er utrolig smukke!!
    Jeg ville bare få det dårligt over at katten ikke havde det optimalt. Jeg er som sagt dyremenneske og mit dyrs ve og vel kommer ALTID i første række. Er økonomien stram en måned så vil jeg også til enhver tid sørge for at min kat har mad nok. Jeg skal nok selv klare den på den ene eller den anden måde.

• #38   29. okt 2011 Heh ja det ku jeg forestille mig. Så er den hvide jo nærmest grå. Jeg tror godt jeg ville kunne magte en døv kat, og tilbyde det, den kræver. Men er personligt slet ikke til helt hvide katte. Vores er sortsølv med hvid, og der er meget hvidt på ham. Nok omkring 40% hvid, plus at underulden er helt hvid når han er sølv smiley

• #39   29. okt 2011 Thilde:
    Ja jeg har været forbi din og han er vikelig smuk! Jeg er VILD med sølv-katte... Mine uerfarne øjne ville sige at Smokey har en halv sølv-hale (meget svært at se på billederne!!)

• #40   29. okt 2011 Jeg takker smiley

• #41   30. okt 2011 Lav det selv ?? Det er billigt og så kan du selv bruge fantasien smiley Vi er i gang med at lave til vores 2 kattemisser.. Du kan se billedet i mit galleri smiley Det dur bare:)

Kommentér på:
Anbefaling af gulv-til-loft kradsetræ

Annonce