{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

pasiv rygning katte {{forumTopicSubject}}

jeg syntes egentlig at jeg gør alt for mine katte skal have det godt, og ofre på det bedste mad osv.
MEN jeg er så fast ryger og kom bare til at tænke hvad jeg lige udsætter mine små missere for.
Så tænker jeg bare om man har hørt om katte der får følgesygdome af pasiv rygning? og om det er decideret farlig for dem? For jeg har en teresse som jeg da sagtens kan gå ud på, men må da indrømme jeg fortrækker at ligge i varmen på sofaen. desuden er kattene også oftest derude, så det bedste ville nok være at gå helt ud og bor altså på 2 sal. Det ville selvfølgelig være bedst at holde, men det er altså ikke så lige til smiley
håber der sidder nogle derude med nogle holdninger og viden om passiv rygning, så skriv endelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pasiv rygning katte
  • #2   31. okt 2011 ja holder dem jo ikke ligefrem fast når jeg ryger smiley de smutter for det meste af sig selv smiley men det er vil stadig ikke ligefrem kernesundt

  • #4   31. okt 2011 Har læst at det er endnu farligere på katte end mennesker at blive udsat for passiv rygning. At de også kan få astma af det, og partiklerne fra røg sidder i både tapet og tekstiler, og også i deres pels hvis de er bare i samme rum - og disse partikler udskiller du også stadig i dit åndedræt hele 10 min efter smøgen.
    Jeg er også ryger, men ryger ud af et åbent vindue. Ville hverken udsætte mine dyr eller mig selv for den indelukkede klamme lugt, der sætter sig alle vegne.. puuh.


  • #6   31. okt 2011 Jeg ryger ikke.. Men hvis jeg røg skete det ikke når jeg er sammen med kattene da de ska have det røgfrit..

  • #7   31. okt 2011 Ja og v skal huske at de får det i sig på to måder, ved at indånder det og når de vasker sig.
    Og ja de kan får astma. .


  • #8   31. okt 2011 alle mine gæaster ryger bare også og min kæreste som også bor der. det er altså noget af en vane at slippe af med smiley men jeg kan vel ligeså godt lære det inden jeg får børn smiley

  • #9   31. okt 2011 Eller du kan ryge ud af vindue eller gå helt uden for.. ;-)) Men at slippe af med vanen er i hvert fald den sundeste udvej.

  • #10   31. okt 2011 tænkte også på at gøre det ud af vinduet, så mindsker man vel også lige så stille forbruget smiley jeg er ihvertfald 100 på at hvis jeg nogeninde bliver gravid å mider jeg smøgerne med det samme, derfor burde jeg vil også at beskytte mine små mislinger imod det smiley

  • #11   31. okt 2011 Ja Vicki når/hvis jeg bliver gravid på et tidspunkt kvitter jeg også smøgerne for good!
    Synes bare generelt det er SÅDAN en klam lugt (og smag også..) at sprede i sit hjem som man ellers gerne vil holde pænt. Hvorfor så ikke også holde det så det dufter dejligt.. smiley Og nikotin gul tapet, og nikotin gul kat.. puha.. smiley
    Kan huske mine barndomsnaboer. De røg inden for.. og ALT var brunt og gult.. og alt stank ! Så har en aversion imod at lade mit hjem blive sådan!


  • #12   31. okt 2011 Jeg kender mange ryger, hvor der ikke må ryges i deres hjem..
    Her er det også forbudt..


  • #15   31. okt 2011 Det ved jeg ikke.. men jeg ved at det kan give astma.. for da jeg stoppede fik min hankat Tin Tin det meget bedre.

  • #16   31. okt 2011 Passiv rygning er vel skadeligt for alle. Mus, katte, mennesker osv. Jeg ryger indenfor herhjemme og mine katte virker ikke som om det generer dem. De flygter i hvert fald ikke, når jeg tænder en cigaret. Mit hjem er ikke hverkan gult eller brunt af nikotin:-S men maler også tit og gør rent dagligt, så jeg vil vove at påstå at selv det skarpeste øje ikke ville kunne se at der bliver røget i mit hjem;-)

  • #17   31. okt 2011 Anja - men man kan sikkert lugte det hvis man kommer ude fra smiley Men daglig rengøring ændrer jo ikke på de skadelige partikler der sætter sig alle vegne.
    Ja jeg forstår det ikke.. :-))


  • #18   31. okt 2011 Nej, man kan ikke lige fjerne de skadelige partikler. Nogle kloger forskere siger jo også at man, selvom man går ud og ryger og derefter går ind og vasker hænder, satdig har mange skadelige partikler i sit tøj. Så ja, der er helt sikkert mange skadelige partikler i mit hjem:-) Men jeg skrev nu også bare for at påpege at ikke alle ryger-hjem er brune og gule af nikotin. Ikke engang hos min mormor og morfar, og min mormor ryger vel mellem 40 og 50 smøger om dagen.

  • #20   31. okt 2011 Ja jeg skal ikke kunne sige om der er sådan i dine bedsteforældres hus, men hvis man ryger bare 15 smøger om dagen inden for, bliver hvidt tapet altså farvet.. Men jeg er også ligeglad for jeg er ikke din kat smiley
    Ville aldrig udsætte mine dyr for det - eller mig selv. Så har jeg slået mit fast med et syvtommerssøm, og går videre smiley


  • #21   31. okt 2011 Jep og jeg, mit:-)

Kommentér på:
pasiv rygning katte

Annonce