{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

"Trafiksikring" af kat {{forumTopicSubject}}

Ja, altså nu skal min kat jo altså "trafiksikres".
Så tænker i sikkert "Hvad fabler hun nu om?" Jo nu skal i høre:

Jeg vil jo forfærdelig gerne have min kat på udstiling næste år, og der er jo nogle ting han skal lære. Jeg ved godt "træningen" ikke er fuldendt før han kommer igennem en udstilling, men jeg tror på at god forberedelse og træning er nøglen til succes, eller i hvert fald succes nok til at han for det første ikke får et af sine hyperanfald, og for det andet ikke stikker af mens dommeren undersøger ham fordi han lige blev lidt for forskrækket.

Der er lige lidt generel info om ham:
- Han bliver 4 måneder imorgen så han er stadig på killinge-stadiet
- Han er en vildbasse med krudt i bagenden men kan være lige så meget sofakat
- Jeg må alt på ham, selvom der liiige skal lidt overtalelse til når jeg gerne vil se tænderne, men ellers må jeg pille med neglen ved næsen, stikke en finger i øret, løfte ham op på diverse måder - også som han skal til en udstilling.

Han skal kastreres på tirsdag, og det vil naturligvis tage lidt af vildskaben ud af ham idet hans hormoner bliver fjernet. Yderligere er det mit sats at han også vil alde lidt mere til ro jo ældre han bliver.

Er der nogen af jer super kloge mennesker der har nogen som helst råd til hvordan jeg kan "trafiksikre" Smokey?
Alle råd modtages med åbne arme smiley

Andre råd til forberedelse til udstiling modtages også meget gerne. Alt vi kan forberede hjemmefra har relevans smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Trafiksikring" af kat
  • #1   4. nov 2011 En god ting er , når du har famile eller venner på besøg , at du nogle gange lade dem prøve at håndtere ham . som hvis han var på udstilling .
    Så han vender sig til at andre rør og løfter og bære ham .


  • #2   4. nov 2011 Et andet godt råd: Tag halsbåndet af ham. Det er en skønhedskonkurrence og det ser ikke pænt ud hvis pelsen er slidt at pga katten går med halsbånd.

    Så risikerer katten heller ikke at hænge fast og blive kvalt i halsbåndet.


  • #3   5. nov 2011 Annie ^ Det med halsbånd, er der elastik i den og hvis halsbåndet udvides hvis man bare hiver lidt, blir katten altså ikk kvalt smiley



  • #4   5. nov 2011







    Nu skal vi ikke ødelægge tråden med en debat ang , hals bånd . .
    Men halsbånd kan volde stor skade, jeg har selv oplevet det med en af de der sikker med elastik og ekstra sikkerhed hvor låsen skulle går op ved pres. Afligevel kom min kat hjem med et halsbånd der sad under det ene ben og rund om halsen , med en gren ind under . Hun have kæmpe sådan med at komme fri at halsbåndet var kommet under det ene ben , halsbåndet sad ellers ikke for løs.
    Hun havde så store kød sår på den ene side af halsen og under det ene ben at vi ikke troede det ville vokse sammen igen . Det tog over et halv år inden det var helet nogenlunde op. Så jo når uheldet er ud så kan de komme slem til skade en da blive kvalt . Halsbånd er noget djævlen har opfundet , og her i huset er det blevet bandlyst .

    Men nu kom Annie med en anbefaling ang udstilling hvor det ikke ser godt ud hvis man kan se på katten at den har båret halsbåd . Det er som sagt en skønhedskonkurrence .



  • #5   5. nov 2011 Halsbåndet er røget for længst, jeg har bare ikke fået opdateret billederne på hans profil til det. Siden jeg tog det af har han kun haft halsbånd på da vi skulle til dyrlægen og re-vaccineres, og ellers hænger det ganske nydeligt på mit køleskab.

  • #6   6. nov 2011 Er der virkelig ingen der har nogen gode råd? Altsåp udover som Heidi siger at jeg skal have andre til at håndterer ham som var det til en udstilling.

Kommentér på:
"Trafiksikring" af kat

Annonce