584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Mørk hugtand ! Mørk hugtand !

Hmm da Nielsen endelig kom hjem i foråret efter at have været væk i præcis 6 mdr opdagede jeg at spidsen af ham hugtand (hedder det hjørnetand?) var knækket af tog han til dyrlægen og hun sagde der ikke var noget at bekymre sig om da det ikke var knækket så højt oppe ! Nu fik jeg så bare set i dag da jeg fjernede en tæge fra ham at den knækkede spids er lidt mørkere end resten af tanden, er det noget jeg skal bekymre mig om ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mørk hugtand !
  • #1   9. nov 2011 Hvis ikke det er hele tanden der er mørk, så tror jeg ikke du skal bekymre dig. Men bare holde øje med det.
    Vi mennesker, kan også få mørkere tænder, når der har været en form for skade på dem.
    Min folkeskoleveninde, havde to fortænder, som var en hel del mørkere end resten af hendes bisser, pga. et slag hun engang fik. Men de sad fast, og hun havde ikke ondt.

Så jeg tænker (nogen må gerne rette mig hvis jeg tager fejl) at det bare er spidsen der er misfarvet, fordi den ikk er helt beskyttet som den plejer at være.
    Som sagt, så ville jeg bare lige holde øje med den smiley

• #2   9. nov 2011 Tak det er kun spidsen og den har så været knækket siden ja foråret vil jeg tro, det er heldigvis ikke hele tanden, jeg må røre den og børste den som jeg altid har gjort, han har nemlig lidt meget tandsten så børster hans bisser og han virker slet slet ikke som om han har ondt smiley

• #3   9. nov 2011 jeg ville jo mene at den mørke farve er der fordi tanden er død? men derfor kan den sagtens stadig sidde fast og bruges...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #5   9. nov 2011 En tand der er knækket eller har fået et hård stød, bliver mørkere med tiden, fordi der er gennemgang og emaljen er væk, ingen beskyttelse. Den vil med tiden rådne op som Felis også skriver og så kàn det blive svært når den skal trækkes ud, fordi tanden kan risikerer at smuldre og derfor får man ikke roden med. Såmåske en god ide at få den trukket ud snart. smiley

• #6   9. nov 2011 Min Eigil har også noget med sine ene hjørnetand. Dyrlægen fortalte mig at man skal holde øje med tandkødet over tanden - om det er mørkt, meget rødt eller sådan noget for så kan det godt være betændelse.
    Som Felis skriver, skal man holde øje med om det gør ondt på katten. Min dyrlæge sagde man kunne give nogle meget lækre godbidder, som godt må være lidt hårde, og se hvilken side katten tygger dem i.. Hvis det konsekvent er den side uden skade kunne det godt tyde på at katten har ondt i den skadet side. smiley

Kommentér på:
Mørk hugtand !

Annonce