584 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Mørk hugtand ! Mørk hugtand !
Hmm da Nielsen endelig kom hjem i foråret efter at have været væk i præcis 6 mdr opdagede jeg at spidsen af ham hugtand (hedder det hjørnetand?) var knækket af tog han til dyrlægen og hun sagde der ikke var noget at bekymre sig om da det ikke var knækket så højt oppe ! Nu fik jeg så bare set i dag da jeg fjernede en tæge fra ham at den knækkede spids er lidt mørkere end resten af tanden, er det noget jeg skal bekymre mig om ?
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Vi mennesker, kan også få mørkere tænder, når der har været en form for skade på dem.
Min folkeskoleveninde, havde to fortænder, som var en hel del mørkere end resten af hendes bisser, pga. et slag hun engang fik. Men de sad fast, og hun havde ikke ondt.
Så jeg tænker (nogen må gerne rette mig hvis jeg tager fejl) at det bare er spidsen der er misfarvet, fordi den ikk er helt beskyttet som den plejer at være.
Som sagt, så ville jeg bare lige holde øje med den
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
Som Felis skriver, skal man holde øje med om det gør ondt på katten. Min dyrlæge sagde man kunne give nogle meget lækre godbidder, som godt må være lidt hårde, og se hvilken side katten tygger dem i.. Hvis det konsekvent er den side uden skade kunne det godt tyde på at katten har ondt i den skadet side.
Mørk hugtand !