{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Billig steralisation? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige bestilt en tid til steralisation af mine to hunkatte, hos Inges kattehjems klinik i Glostrup, men ville lige høre om nogle af jer har nogen erfaringer derfra? De udfører jo denne operation MANGE gange om året og har en masse erfaring idenfor området. Jeg bor ca. 1,5 times kørsel derfra, men da jeg kan spare 1400 kr. tilsammen, tager jeg gerne turen derind. Men er det synd for kattene at køre så langt? De har prøvet at køre bil mange gange før, og falder som regel til ro efter 10 min. tid og lægger sig bare til at sove.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig steralisation?
  • #1   10. nov 2011 hvis bare ikke det er dr. dyredød......google er din ven

ellers har jeg ingen erfaring på den side af bæltet

• #2   10. nov 2011 hanneben> Er det ikke i Jylland han praktiserer? Jeg ved ikke hvem dyrlægen er. Men jeg ved at alle katte der kommer ind på kattehjemmet, bliver neutraliseret og at de udfører den slags operationer dagligt. Det er egentlig mest derfor jeg har tillid til dem. De skal kun have 1010 kr. for at sterilisere og øretattovere en hunkat, hvor min egen dyrlæge tager 1658 kr. pr. kat. Og så kommer der 60 kr. oveni, hvis man skal have smertestillende med hjem:o/

• #3   10. nov 2011 Fandt lige det her på nettet: *billigdyrlaege.dk. Her reklamerer han for sine klinikker i Odense, Kolding, Vejle, Horsens, Risskov og Silkeborg. *

Så det er ikke ham de bruger:o) Pyyha! Nu blev lige lige helt nervøs, he he

• #4   10. nov 2011 ja det er rørende billigt....ved bare at andre internater og kattehjem bruger almindelige dyrlæger....og en advarsel om at bruge dr. dyredød, er aldrig forgæves

• #5   10. nov 2011 hanneben> Nej, for søren da! Jeg kender ikke så meget til ham, men har set mange advarsler herinde fra. Men havde faktisk ikke lige tænkt over om det kunne være ham de brugte. Men det var det gud ske lov ikke:o) Han maltrakterer dyr i jylland og på fyn, så ham er der ingen risiko for at jeg støder ind i. Men tak for advarslen:o)

• #6   10. nov 2011 ingen årsag....jeg advarer gerne .......der kommer jo hele tiden nye brugere til...så hellere en gang for meget end en gang for lidt.....ha ha ha....pøj pøj med dine missedyr

• #7   10. nov 2011 Anja,

hvad koster så en billig sterilisering?

• #8   10. nov 2011 Smokey er netop blevet kastreret hos Inges Kattehjem i Glostrup i tirsdags og han er kommet sig glimrende.
    Jeg hentede ham ca. 14:10 og var hjemme med ham omkring kl 15. Ca. kl. 22:30 sprang han rundt (der var stadig lidt manglende koordination af bagpartien) men ellers var han frisk. Og såret heler rigtig fint, så herfra lyder der ingen klager.

• #9   10. nov 2011 Lis> Det står længere oppe. 1010 kr. inkl. øretattoo. Det er MEGET billigt i forhold til min egen som tager mindst 1658 kr. for en kat og så kan der komme mere oveni. De 1658 er deres mindstepris.

Helene C> Det lyder godt. Jeg har egentlig også stor tiltro til dem, eftersom de udfører operationen så tit, som de gør. Men det lyder lidt underligt at du måtte hente sam så tidligt:o/ Jeg skal aflevere i mellem 8.30 og 9.30 og kan først hente igen efter 17.30. Men mine er jo også hunkatte og det er et noget større indgreb end med hankatte. Så det er måske derfor:o) Kunne først få en tid d.8. december, så jeg må ug og "køretræne" lidt med misserne inden den lange køretur:o)

• #10   10. nov 2011 Hmm, ja det lyder mærkeligt..

Jeg skulle indlevere min Smokey mellem 8:15 og 9:30 og jeg kunne så afhente ham igen mellem 14 og 17:30, så naturligvis hentede jeg ham så hurtigt som muligt, dels fordi jeg savnede ham voldsomt meget, men også fordi jeg ville have ham hjemme i hans vante rammer så han nemmere og mere behageligt kunne komme sig oven på operationen.

• #11   10. nov 2011 husk at en kat der stadig har narkose i kroppen skal holdes varm....og være under opsyn når den spiser og drikker

• #12   10. nov 2011 Okay. Jeg må høre dem ad om det når jeg kommer derind igen. Men tror at det er fordi at en kastration er et meget mindre indgreb end en sterelisering. Hvad gav du for at få ham kastreret?

• #13   10. nov 2011 haneben> Tjek. Sætter godt med varme på bilen og forer deres transportkasser godt. Godt du lige huskede mig på det. Tak endnu en gang:o)

• #14   10. nov 2011 18.02.22 var til dig Helene.. Glemte lige at skrive navn på:o)

• #15   10. nov 2011 er kun glad for at kunne hjælpe....igen...der kommer hele tiden nye brugere til....

• #16   10. nov 2011 Jepp, de må ikke have det koldt så længe de har spor af narkosen i kroppen, dvs de første 24 timer efter neutralisering. Jo bedre deres eget varmesystem virker, jo hurtigere kommer narkosen ud. Jeg havde sruet godt op for varmen hjemme, og havde ekstra stearinlys oppe (kattene føler varmen meget anderledes end vi gør, så han havde det dejlig varmt mens jeg halvfrøs)

Og hold for guds skyld øje med katten når den drikker! Søvnen kommer akut og uden de selv kan kontrollere den så længe narkosen er i kroppen, hvilket betyder at katten kan falde i søvn i vandskålen og drukne. Min egen gjorde det selv. Det var så heldigvis kun madskålen, men han viste mig hvor galt det kunne have været gået (okay han lå lige ved siden af mig og spiste, men princippet)

Personligt anbefaler jeg at bruge vådfoder første gang din kat skal spise igen, og hvis du er bekymret for at hun ikke får nok væske ind kan du blande 1-2 teske vand i vådfoderet. Og start med en lille smule vådfoder, du kan altid give hende mere senere smiley

• #17   10. nov 2011 haneben> Ja. jeg er nu ikke en af dem, men der kunne jo være andre nye, som kigger med:o)

Og selvom man ikke er ny herinde, kan man altid lære nyt og søge råd hos andre katteejere:-) Jeg har i hvert fald lært rigtig meget herinde af erfarne katteejere, som dig.

• #18   10. nov 2011 Helene> Da min Toulouse blev kastreret var der intet at mærke på ham, da han kom hjem, men jeg var selvfølgelig hos ham hele dagen. Det er kun den ene af misserne, der skal steriliseres der spiser vådmad, den anden gider ikke at spise det og graver bare foran skålen hvis jeg tilbyder hende det:-/ Men jeg slæber en madrs ned i stuen og sover hos dem, den dag de kommer hjem. Der er for koldt ovenpå til at de kan komme op til mig.

• #19   10. nov 2011 Helene> Hvor meget gav du for en kastration?

• #20   10. nov 2011 Helene en kats legemstemperatur er noget højere end et menneskes.....så meget mere varme på næste gang, du må gerne svede perler på panden

• #21   10. nov 2011 jo varmere omgivelserne er jo hurtigere kommer narkosen ud af kroppen.....mine er friske 4-6 timer efter jeg henter dem....men jeg går også i bikini når det er......holder en stuetemperatur på mindst 28 grader

• #22   10. nov 2011 Anja:
    I princippet ikke noget idet jeg har købt Smokey hos Inges Kattehjem,så neutralisering, øremærkning og chipning var inkluderet i prisen, og jeg har givet 1200,- for Smokey alt ialt.
    Nåh ja, det var også inkl. 2. vaccination.

Haneben:
    Ja, jeg kunne nok hve skruet mere op for radiatoren, men så havde jg til gengæld også stuen fuld af stearinlys (bogstavelig talt) samtidig med at radiatoren i stuen var tændt - jeg havde rykket alle hans ting op i stuen - og jeg rendte selv rundt i stropbluse og korte bukser så der var skam ganske med varme på smiley

• #23   10. nov 2011 det var fordi du skrev du frøs, Helene.........jeg fryser end ikke i bikini når der er 28 grader herinde....

• #24   10. nov 2011 Jeg er generelt et kuldskær menneske hehe... Så selvom der kan være 25grader hos mine forældre i stuen (de har termometer i stuen) så kan jeg stadig fryse...

• #25   10. nov 2011 okay du vinder Helene

• #26   10. nov 2011 Haneben:
    Ikke en fed en at vinde, meeeen yay for mig alligevel eftersom det er det eneste jeg har vundet siden min farmor puttede en ekstra mandel i min risengrød til jul...

• #27   10. nov 2011 næææ...men jeg er blevet for gammel til at gide at bruge min tid på ordkløveri....trådstarter vælger selv, jeg gav bare et godt råd......
    jeg kan skrives til privat hvis det er....og det var til trådstarter

• #28   10. nov 2011 Helene> Okay. det er også billigt, når man får katten med hele pakken.

Haneben> Jeg sørger for god varme både i bil og herhjemme.

Har du krave på dine efter operationen? Min egen dyrlæge sagde dengang jeg ved nede med Toulouse at det brugte man ikke mere, men jeg kan ikke rigtig holde ud at se at de slikker i såret. Men hvad siger du?

• #29   10. nov 2011 Hov.. Så først nu at du havde skrevet at jeg kunne skrive privat, sorry:o/

Smider en kæp i brændeovnen. DET giver god varme. Men så kan jeg nok ikke holde ud at sove hos dem. Jeg må se hvordan de har det efter operationen.. Uh, hader at sende dem under kniven:'-S

Kommentér på:
Billig steralisation?

Annonce