4.102 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Giardia-altid gul afføring? Giardia-altid gul afføring?
Ja, som overskriften siger... Er afføringen så altid gul, eller kan en kat med Giardia også have lys brun afføring? Mistænker lidt at min mors to katte har det:-/ Men dyrlægen sagde bare at hun skulle prøve at skifte foder. Men kattenes afføing har lugtet forfærdeligt lige siden vi fandt dem og de har fået Arion kitten og er nu ved at skifte over til Sanabelle kitten. Så jeg tror ikke selv at det er foderet. Mine egne er i øvrigt også ved at skifte over til Sanabelle og de lugter ikke:-/
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Kunne også være Tritrichimonas Foetus
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Hold øje med hvor meget de drikker og spiser.
Jeg ved ikke hvor længe siden det er, i fandt dem??
sep 2008
nov 2011
De kan jo have fået en ormeinfektion. Det kan ikke afvises. Ellers skal de lige vænne sig til foderet. Måske de kun har fået modermælk til de blev "smidt ud", og så skal maven lige komme sig.
Hvis det ikke er blevet bedre inden for tirsdag/onsdag, så ring lige til dyrlægen.
En anden skrev herinde på en anden tråd, at katte kun viser smerte når det virkelig er slemt - så de kan meget vel have ondt, men ikke vise det.
Skal lige høre - er deres inderste øjenhinder trukket en lille smule frem?? (den hvide hinde inderst)
sep 2008
nov 2011
Jeg ville ikke skifte fodder endnu, men give det nogle dage, fordi de ikke har fået det særlig længe. De er stadig meget unge, og er de ikke gamle nok til kun at leve på kattefodder, kan det være meget hårdt for deres maver.
Hvis der ikke er en lille ændring i afføring midt på ugen, og øjenhinderne forbliver fremme, så vil jeg kontakte dyrlægen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
nov 2011
sep 2008
Mht. blinkhinderne så sagde min dyrlæge at der godt kunne gå nogle uger, før de var helt trukket tilbage på plads.
nov 2011
Men jeg hæfter mig kun ved det, fordi de netop har en dårlig afføring samtidig....
Prøv måske at blande noget andet fodder i det som de får nu - men ikke ret meget. For at se hvordan de reagerer. De har jo lidt sarte maver lige nu, så lidt af gangen.
Giardia-altid gul afføring?