Overvejer hund- Introducere den for misserne? {{forumTopicSubject}}
Jeg går og overvejer om jeg skal have hund til foråret. Hvis jeg skal, bliver det højst sandsynligt en Fransk bulldog. Da det jo er en lille hunderace, er jeg lidt nervøs eller i hvert fald i tvivl om hvordan jeg skal introducere mine katte for sådan en lille én. Den er jo ikke ret stor, når den kun er 8 uger gammel, så jeg kan vel ikke bare sætte hvalpen på gulvet og så lade alle misserne komme over til den, eller hvad? Skal miiserne møde hunden én ad gangen eller hvordan? Er mest bekymret for at Toulouse, som er den største af mine katte og vejer 11 kg. kunne finde på at fare i kødet på den lille hvalp. Så kan han jo gøre ret stor skade på den:-/ Håber at nogle af jer har en masse gode råd til en god sammenføring:o)
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
Havde en mellem puddel tæve hvor jeg fik en killing hjem.
Killingen hvæste af hunden og hunden knurrede af den. Skulle lige se hinanden an. Holdte øje med dem hele tiden.... dagen efter ledege de sammen.
Skal bare sørge for af hvert dyr kan flygte til et rum hvor de hver i sær kan være i fred for hinanden
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
sep 2008
sep 2008
sep 2008
sep 2008
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg ville nok lade hunden møde kattene en efter en, måske over et par dage, hvis den virker meget nervøs. Og så ikke lade dem være sammen uden opsyn, før der er gået lidt tid. Hvis du er meget bekymret for, om din store kat tryner den lille hund meget, så kunne du jo måske lade hvalpen blive nogle uger ekstra ved opdrætter. så bliver den da ihvertfald lidt større og mere selvsikker.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
Vi havde obelix da vi fik berta, vores franske bulldog. Berta løb bare hen til obelix og gøede lidt af ham, obelix kiggede bare på ham og derefter var de venner. Kig på obelix profil og se hvordan de hygger foran brændeovnen. En fransk bulldog er forøvrigt en skøn hund så du kan godt glæde dig.
sep 2008
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 28 Svar: 191
Start med at introducere hvalpen til en eller et par af dine katte du ved vil være mest venlig stemt overfor den lille. Og lad den først når de har fundet ud af det møde de andre i flokken.
Giv altid både hund og katte et fristed de kan opsæge og være foruden den/de anden/andre.
Overvejer hund- Introducere den for misserne?