{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Overvejer hund- Introducere den for misserne? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer om jeg skal have hund til foråret. Hvis jeg skal, bliver det højst sandsynligt en Fransk bulldog. Da det jo er en lille hunderace, er jeg lidt nervøs eller i hvert fald i tvivl om hvordan jeg skal introducere mine katte for sådan en lille én. Den er jo ikke ret stor, når den kun er 8 uger gammel, så jeg kan vel ikke bare sætte hvalpen på gulvet og så lade alle misserne komme over til den, eller hvad? Skal miiserne møde hunden én ad gangen eller hvordan? Er mest bekymret for at Toulouse, som er den største af mine katte og vejer 11 kg. kunne finde på at fare i kødet på den lille hvalp. Så kan han jo gøre ret stor skade på den:-/ Håber at nogle af jer har en masse gode råd til en god sammenføring:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer hund- Introducere den for misserne?
  • #1   13. nov 2011 FQlger lige med her ogsaa, kunne nemlig ogsaa godt taenke mig en chihuahua i naemeste fremtid, men mit problem er ogsaa min store hunkat da hun ikke lige er den bedste til forandringer heller smiley

• #2   13. nov 2011 nu har jeg prøvet det omvendte med at sammenføre killing med hund.
    Havde en mellem puddel tæve hvor jeg fik en killing hjem.
    Killingen hvæste af hunden og hunden knurrede af den. Skulle lige se hinanden an. Holdte øje med dem hele tiden.... dagen efter ledege de sammen.
    Skal bare sørge for af hvert dyr kan flygte til et rum hvor de hver i sær kan være i fred for hinanden

• #3   13. nov 2011 Okay. Jeg har også haft hund dengang jeg boede hjemme og da vi så fik en killing, havde vi heldigvis hundegården bygget op af et stort vinduesparti der gik helt ned til gulvet, så missen og hunden kunne se hinanden an inden de mødte hinanden. Men jeg regner også med at en god portion tålmodighed og nogle flugtveje kan føre dem sammen:-) Kattene kan jo hoppe op i højderne og komme væk fra hunden, hvis de ønsker det:-)

• #5   13. nov 2011 Susan> Super godt råd! Det havde jeg ikke lige tænkt på, men det vil jeg da helt sikker prøve:-) Så kan jeg måske tage kluden med ud til hundeopdrætteren, når jeg skal ud og kigge på hvalp. Tak tippet:-)

• #7   13. nov 2011 Susan> Til hunden? Altså kluden med kattenes duft på.

• #9   13. nov 2011 Okay. Men hvis der måske er over 5 hvalpe, tror du så ikke at de hurtigt "overdøver" kattenes duft? Og tænker også at kluden måske ikke ligger hos den udvalgte hvalp:-/ Men selvfølgelig så skader det jo ikke nogen, så det er da et forsøg værd:-)

• #11   13. nov 2011 Ja. Men det var også mest hvis jeg skulle have en klud med kattenes duft med til hvalpen. Så ved jeg jo ikke om det er den hvalp jeg skal have der lugter til den eller om det er de andre. Men tror faktisk også at det vigtigste er at kattene kan lugte hunden, inden jeg kommer hjem med den. En lille hvalp i et nyt hjem vil nok ikke fare lige i hovedet på kattene. Nok snarre omvendt:-S

• #12   13. nov 2011 Jeg fik en hund for lidt over 4 år siden, mens jeg boede hos min mor. I forvejen havde vi en lille hunkat. Det gik ret let med at introducere dem. Der var ihvertfald ikke noget ballade. Hunden eeeelskede sin kat fra første øjeblik. Så meget at han nogle gange har ligget ved siden af hundekurven, mens missen ligger i kurven og troner. de leger også sammen, og hunden ser det som sin pligt at beskytte katten, og vaske hende i ørerne. Hun har en gang i mellem givet ham en klo i snuden, når de har leget bksekamp, men ellers er hun altid sød ved ham, og må også gerne stjæle lidt af hans foder, mens han spiser.

Jeg ville nok lade hunden møde kattene en efter en, måske over et par dage, hvis den virker meget nervøs. Og så ikke lade dem være sammen uden opsyn, før der er gået lidt tid. Hvis du er meget bekymret for, om din store kat tryner den lille hund meget, så kunne du jo måske lade hvalpen blive nogle uger ekstra ved opdrætter. så bliver den da ihvertfald lidt større og mere selvsikker.

• #13   13. nov 2011 Hej
    Vi havde obelix da vi fik berta, vores franske bulldog. Berta løb bare hen til obelix og gøede lidt af ham, obelix kiggede bare på ham og derefter var de venner. Kig på obelix profil og se hvordan de hygger foran brændeovnen. En fransk bulldog er forøvrigt en skøn hund så du kan godt glæde dig.

• #14   13. nov 2011 Kristina> Min søster har haft en Fransk og vi har været på et hav af udstillinger. Og så er jeg så heldig at min nabo har to stk. Så jeg kender racen rimelig godt og du kan tro at jeg glæder mig:-) Det eneste der nager lidt, er deres dårlige sundhed (den Franske bulldog, altså). Så jeg er på intens jagt efter en ordentlig opdrætter der tester hundene for de typiske sygdomme, der desværre er tilknyttet racen. Men tror måske at jeg har fundet en i tyskland. Nu kan jeg bare kun krydse fingre for at de skal have hvalpe til den tid:-)

• #15   14. nov 2011 En anden god ide er at få hvalpen fra en opdrætter som også har kat. Derved kender hvalpen til kattenes anderledes kropssprog.
    Start med at introducere hvalpen til en eller et par af dine katte du ved vil være mest venlig stemt overfor den lille. Og lad den først når de har fundet ud af det møde de andre i flokken.
    Giv altid både hund og katte et fristed de kan opsæge og være foruden den/de anden/andre.

Kommentér på:
Overvejer hund- Introducere den for misserne?

Annonce