{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.837 visninger | Oprettet:

Laura Aarup G
Laura Aarup G
Tilmeldt:
2. aug 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Klump/bule/knude efter sterilisation ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Min 6 måneder unge hunkat blev steriliseret for 11 dage siden.
Idag da jeg ville til at fjerne de to sting, opdager jeg en klump/bule bag ved arret (som forresten er helet rigtig flot).

Så mit spørgsmål er selvfølgelig HVAD dette er.
Når jeg trykker på klumpen reagerer katten ikke. Så der er ingen smerter. Hun er som hun plejer smiley . Derfor tror jeg ikke det er betændelse. Det føles som en slags knude man kan smutte, hvis I forstår.

Jeg læste på nettet, at klumpen kunne skyldes arvæv som reaktion på operationen.... Hvad mener I? Håber jeg kan høre nogen erfaringer og råd.

Er sgu bange for hvis det er noget alvorligt, for jeg har desværre ikke råd til en dyr dyrlæge regning.

Venlig hilsen Laura


Kommentarer på:  Klump/bule/knude efter sterilisation ???
  • #2   13. nov 2011 kan være den er syet med indvendige sting og så kan det være knuden der sidder inde bag. Det fortager sig igen smiley

  • #3   13. nov 2011 Vi fik et stykek papir med med en beskrivelse af helingsforløbet, da Yatzy blev steriliseret. Der står bl.a.

    "Operationssåret er syet med indvendige sting, der opløses af sig selv. Såret bør tilses dagligt. Der må ikke forekomme hævelse, rødme eller udsivning af væske fra såret. Dog vil et par dråber kunne ses de første dage, ligesom der kan være let ømhed i og omkring såret. I ugerne efter operationen kan der opstå en hævelse i hele eller dele af operationssåret. Dette er normalt, men hold øje med, om hævelsen udvikler sig".

    Så i følge det lyder det helt normalt:)


  • #4   13. nov 2011 Mit gæt var allerede inden du selv kom ind på det - arvæv.

  • #5   13. nov 2011 Åhh, tak for de hurtige svar!

    Er straks mere rolig. Dejligt det ikke er noget alvorligt. smiley


  • #6   13. nov 2011 Min Laura har selv en enkelt bule efter og det er bare arvæv smiley hun har ikke noget nu og det er 2 år siden smiley

  • #7   14. nov 2011 Jeg har fået steriliseret 3 hunkatte, og alle 3 har også haft den der "bule" bagefter...
    Som de andre siger, så er det bare arvæv smiley


  • #8   14. nov 2011 hold øje med det, hvis der er syet med indvendige sting.
    Men Gwennie, var allergisk overfor dem, og hendes krop udstødte simpelthen trådende, det gav hul og sår.
    tråden arbejdede sig langsomt ud gennem huden.
    Dyrlægen tog tråden helt ud under lokal bedøvelse efter 10 dage, og jeg måtte rense såret flere gange dagligt med klorhexidin indtil det var helet helt op igen.
    Så vær obs når der er tale om indvendige tråde.


  • #9   14. nov 2011 bare hold øje med at det ikke bliver ømt eller rødt.... jeg har osse en skrækhistorie men er sikker på alt går vel og bare du holder øje....

    håber alt går vel


  • #10   14. nov 2011 Tak for alle svarene. Er nu meget sikker på, at det er arvæv.
    (Da det ikke er rødt eller går ondt)..

    Men hvor lang tid tager det ca, før at knuden går væk??
    Eller det kan jeg måske være ligeglad med? smiley


  • #11   15. nov 2011 Mine har alle tre haft den der bule i 3-4 uger efter steriliseringen smiley
    Eller så længe har jeg i hvert fald bemærket den, efter de der 3-4 uger er jeg som regel stoppet med at se/mærke efter det..


  • Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   17. mar 2018 Det havde mni også men det var brok så hun skulle opereres om.

Kommentér på:
Klump/bule/knude efter sterilisation ???

Annonce