3.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Opkast og diaré? Opkast og diaré?

Hej.
Min den ene kat har siden søndag ikke rigtigt været sig selv. Han spiste mindre og mindre, og i går spiste han stortset ikke noget, og så begyndte han at kaste op og have tynd mave..
I dag har han slet ikke spist, og for nogle timer siden kastede han op i stride strømme, sådan noget gult slim, der var ikke noget i det, hvilket er klart eftersom han hverken spiser eller drikker. Hans afføring er stadig tyndt, dog ikke helt så tyndt som igår, det har også fået en anden farve.. Han er meget mat i det, han ligger bare og stirre tomt ud i luften, og så inden han skulle på bakken her sidste gang skreg han lidt.
Har besluttet mig for at han skal til dyrlægen i morgen tidlig, men ville da lige høre om I havde oplevet noget lignende selv?
Skal lige siges han ikke har fået noget at spise som han ikke plejer..:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast og diaré?
  • #2   15. nov 2011 Tak.
    Skal også afsted med ham halv otte i morgen tidlig. Nu leger han godt nok med den anden, men man kan godt se på ham han er skidtmads..

• #3   15. nov 2011 Hvis han ikke har hverken spist eller drukket noget idag, så skal du altså have noget væske i ham, da du ellers risikere at han får nyreskader smiley Med opkast og diarré, skal de som minimum have 50 ml pr kg kat, i døgnet... Altså vejer din kat 4 kg, skal den minimum have 200 ml i døgnet... Du må tvinge det i ham med en engangssprøjte ( uden nål ) hvis ikke han drikker selv. Jeg ville nok heller ikke vente helt til imorgen tidlig, men sådan er vi så forskellige smiley

• #4   15. nov 2011 Jeg har prøvet at give ham med en engangssprøjte, men det kommer op igen som form af opkast. han er dog lidt livligere nu, men han ser stadig skidt ud. Sådan var det også i går aftes, der kvikkede han op, men han fortsatte igen i dag med opkasten.

• #5   15. nov 2011 Selvom noget af det kommer op igen, skal du forsætte med at tvinge vand i ham med jævne mellemrum, fordi noget af det næsten altid vil nå igennem systemet og så er der ikke så stor risiko for at hans nyre tager skade... Får han nyreskader pga. væskemangel, kan de være uoprettelige, derfor ville jeg tage til dyrlægen hurtigt...

• #6   15. nov 2011 Som sagt han virker kvikkere nu, men tager alligevel afsted i morgen tidlig, da han også virkede sådan her i går aftes. Han kan virke fin nok og så ligge pludselig kaster han bare helt vildt meget op af flere gange.. Jeg har fyldt sprøjten igen og giver ham vand regelsmæssigt nu, kan nemlig ikke holde ham så længe af gangen.

• #7   15. nov 2011 Den lyder ikke god - det var præcis det samme der skete med min Kashmir inden han fik konstateret nyresvigt og med stor sørg desværre måtte aflives, da det var for sent vi fandt ud af det - håber dog ikke det er tilfældet her, men samme symptoner som der beskrives ' krydser fingre for det ikke er noget slemt med din misser imorgen smiley

• #8   16. nov 2011 Jessica
    Tak. Og hvor er jeg ked af at høre det.med din kat:( dyrlægerne har taget en masse blodprøver, så må vi se..

• #9   16. nov 2011 Ja den er desværre meget hård når man ikke har fundet ud af det i tide og ikke kan gøre noget i tide. Hvad med skannings billeder ? De var ikke nødvendige eller ? Giv endelig besked om hvordan det er forløbet håber selvfølgelig på alt godt. Knus herfra smiley

• #10   16. nov 2011 Hej:-)
    Dyrlægen valgte at beholde ham og ligge drop, fordi han er så dehydreret. De mistænker lidt leveren.. men får nærmere besked i morgen:-) hans temperatur er 38,9, men dehydreringen kan godt pille den lidt ned, så det er svært at sige om han går feber. Men han er i de bedste hænder nu, selvom jeg græd lidt da jeg gik(;

• #11   16. nov 2011 Krydser fingre for, at det ikke er noget alvorligt smiley Kram til dig og pøj, pøj smiley

• #12   16. nov 2011 Åhh det lyder skidt! Jeg krydser fingre for at din lille mis får det bedre.
    Det er aldrig sjovt - uanset hvorfor - at skulle efterlade sin elskede kat hos dyrlægen.

Held og lykke og god bedring med missen!

• #13   16. nov 2011 Tak alle sammen<3 betyder meget for mig.. men nu kan man jo så bare være skide sur på sig selv fordi man udsatte det. Men det er så let at være bagklog desværre. Men han er det bedste sted nu han kan være. Jeg skal nok lige følge op herinde på hvad der sker:-)

• #14   16. nov 2011 Ja, det er altid nemt at være bagklog smiley Venter på opdatering og forhåbentlig godt nyt smiley

• #16   16. nov 2011 Kender godt det at man er rigtig bitter på sig selv og tænker hvorfor man ikk bare ku tjekke det noget før, men så længe du gør det bedste for at få ham på benene og ikke bare er ligeglad så skal du ikke bebrejde dig selv smiley ... Det skulle vel aldrig være din fine main coon der var blevet sløj ? Kram herfra og håber på alt godt godt imorgen

• #17   16. nov 2011 Jessica
    Jeg havde aldrig troet at opkast og tynd mave kunne være.tegn på lever eller nyre svigt.. mine katte plejer at kaste op engang i mellem, men vil helt klart tage det mere seriøst næste gang..
    Ja det er min maine coon:-) lige nu er jeg til marathon i biffen, for at få tankerne lidt væk, men det hjælper ikke som planlagt.. min far er også vildt rørt a det, selvom han var lidt imod at få dem til at starte med. Nu siger han at han ikke kan bære tanken, hvis det værste nu skulle indtræffe.. men vi satser jo selvfølgelig på det bedste:-)

• #18   17. nov 2011 Pernille
    Ja er også meget "vågen" over for mine nye efter den episode med min gamle kat skete, det er noget af det hårdeste man skal igennem - min gamle hankat var jo også halv Maincoon og meget stor kropsbygning men ellers lignede han bare en normal vildkat, men MC døjer jo generelt med problemer med nyren fortalte min dyrlæge ( især drengene ) da de jo bliver så store og deres urinrør for lille også opstår der det med stenene sætter sig fast, så håber ved guds skyld ikke det er tilfældet og at det kan reddes her.. så har man det da i bagtanken bagefter der sker noget mystisk :-)...

- Men for at vende til noget positivt, så sku det vel aldrig være Twilight du var inde og se? den har jeg nemlig lige kommet hjem fra hehe

• #19   17. nov 2011 Jessica
    Håber godt Npk heller ikke det er tilfældet..
    Men jov, det var twilight marathon jeg var til, og kan da lige love for den sidste film fik mine tanker på afveje;)

• #20   17. nov 2011 Ja for dælen... så de 3 andre film i fredags for at "catch up" så var dog kun inde og se den sidste idag, men var hurtig ude da vi sku bestille billetter så fik de bedste sædder og lige præcis dem som vi ønskede os smiley super fed film, irriterende den slutter så spændende, ville satme gerne ha' set videre haha og der er bare SÅ langt tid til der er gået et år... suk - men så har man da altid sine serier imens (specielt Vampire Diaries) smiley

• #21   17. nov 2011 Ringede til dyrlægen som det første kl otte i morges. Han har det lidt bedre, men han har jo også lagt i drop hele natten. har ikke kastet op eller noget endnu, men de har heller ikke prøvet at give ham mad før for en times tid siden. Skal ringe igen kl to og så høre hvordan han har det og hvad der skal ske.

• #22   17. nov 2011 Venter på nyt ? smiley Håber på godt nyt smiley

• #23   17. nov 2011 De beholder ham natten over, han vil stadig ikke spise til trods for se har givet ham noget appetitvækkende:(

• #24   17. nov 2011 Har de prøvet og tage nogle scannings billeder? Hvis de ikk ka se noget i blodprøverne ? :-s

• #25   17. nov 2011 Det lyder desværre ikke så godt, at han ikke vil spise selvom han har fået noget mod kvalme smiley Pu-ha...

Der er vel ikke kommet svar på blodprøver endnu ??

• #26   17. nov 2011 De beholder ham natten over, han vil stadig ikke spise til trods for se har givet ham noget appetitvækkende:(

• #27   17. nov 2011 Nej ingen svar endnu:( men da jeg afleverede ham i går, havde han også tabt 1 kg siden lørdag..

• #28   17. nov 2011 Det gør mig ondt at høre smiley Håber han bliver frisk igen smiley

• #29   17. nov 2011 Tak, gør jeg også. Skal ringe til dyrlægen kl 09 i morgen tidlig. Håber jeg får sovet i nat, sov slet ikke i nat fordi jeg har været s bekymret..

• #30   18. nov 2011 Preben er hjemme igen!!! Jeg er så glad:-) gak skal godt nok have medicin de næste dem dage, men det er okay:-) dyrlægen sagde det var en akut tarminfektion. Han skal på skånekost de næste par dage:-)

• #32   18. nov 2011 Pu-ha, det var godt det ikke var "andet" og mere alvorligt smiley Rigtig god bedring med ham smiley

• #33   18. nov 2011 Tak:-)<3

• #34   19. nov 2011 Hvordan har han det nu? det minder lidt om min props historie lige nu, han brækker sig og har diarre. Er mega bekymret og vil bare gerne se noget bedring snart..

• #35   21. nov 2011 Jamen han fejler ikke noget mere. Men han er stadig på skånekost og medicin. Men syntes du skal lade din Prop indlægge i morgen, jeg ventede selv for længe med Preben..

Kommentér på:
Opkast og diaré?

Annonce