Taget for tidligt. :( {{forumTopicSubject}}
Nu bor vi jo i Sverige og selvom vi har de katte som vi skal have, (I hvert for nu :b) så går jeg en gang i mellem ind og kigger hvad der til salg.. Det jo så bare både på godt og ondt for har det med at blive så forelsket i de små pus..
Men her til aften støder jeg på denne annonce:
http://www.blocket.se/lund/Kattunge_soker_hem_37275697.htm?ca=23_11&w=1
Sådan som jeg forstå det, så sælger hun den killing videre her og nu.. Det jo selvfølgelig ikke 100 % sikkert da annoncen også er mangelfuld, men der plejer nu altid at stå hvornår fra at de sælger dem, og får sådan en dårlig smag i munden hvis det tilfældet at sælger skal til at sælge en 6 UGER GAMMEL KILLING videre.. Får virkelig lyst til at ringe vedkommet op og høre hvad *biiib* han/hun har tænkt sig.
Måtte bare lige dele min harm med jer!
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
Fra: http://www.jordbruksverket.se/download/18.26424bf71212ecc74b080001024/2008-005.pdf - Statens jordbruksverks föreskrifter och allmänna råd om hållande av hund och katt;
Beslutade den 19 mars 2008
"9 § Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.
Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger."
Oversat:
"§ 9 Killinger må ikke adskilles fra moderen kun midlertidigt, så længe de har brug for hende mælk og ammende, men ikke før en alder af 12 uger.
Killingerne må ikke forlade opdrætteren før mindst en alder af 12 uger, medmindre der foreligger særlige omstændigheder."
Så det samme gælder altså herovre som i DK, og derfor må der være tale om lovbrud hvis sælgeren her, har tænkt sig at sælge sin 6 uger gamle killing videre nu.
Har lagt mærke til at man på en af billederne ser en sutteflaske, og uden at dømme for meget fordi jeg reelt ikke kender omstændighederne, så har de tilsyneladende opflasket den her ene killing. Tænker om det mon en de har fundet og de nu måske er trætte af det? Det ikke til at vide, men bare den dog også havde fået en ammemor. Hmm lige meget hvad omstændighederne er, så det modbydeligt at sælge så ung en killing.
Er der overhovedet noget jeg kan gøre?? Man har jo bare lyst til at hjælpe den lille stakkel, for den får den bedste start på livet som overhovedet muligt.
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 113
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Taget for tidligt. :(