{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Farveskift med alderen? {{forumTopicSubject}}

Ja altså nu sidder jeg og kigger på min kat som ganske mageligt ligger ved siden af mig og sover.

Jeg er overbevist om at der er kommer mere sølv end i blå i ham siden jeg fik ham hjem for 1½ måned siden.
Jeg kan se det både i hans nakke, på halen og hen over ryggen.
Det er desværre ikke særlig tydeligt på billeder, men jeg synes det er meget tydeligt når jeg bare kigger på ham.

Er det muligt at han skifter farve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farveskift med alderen?
  • #2   17. nov 2011 Susan:
    Okay. Altså om han er Blå eller Sølv genere mig ikke da jeg elsker begge farver (har altid været forelsket i sølv-katte), og kombinationen af den creme og han mørkeblå striber og pletter er så unik til mig.

    Undrede mig bare da det lige slog mig hehe...


  • #4   17. nov 2011 Susan:
    Ja jeg kunne forestille mig at det var det samme princip med pelsen som med resten af katten med henblik på at være "fuldvoksen"


  • #5   17. nov 2011 Din kat er ikke sølv, den er blå spottet tabby :o)

  • #6   17. nov 2011 Annie:
    Som skrevet i mit første indlæg ved jeg godt at han OPRINDELIGT var blå, men han er altså ved at skifte farve.
    Udover det så spurgte jeg ikke til hvad farve han er da jeg godt ed at han OPRINDELIGT er en Blue Spotted Tabby.
    Jeg spurgte blot til om katte kan skifte farve med alderen da min altså nu er en blanding af Blue Spotted Tabby og sølv. Jeg skrev også at man dårligt kan se det på billeder, og derfor forklarede jeg at jeg kan se meget tydelige farvorfrandringer hos ham som ikke længere er til den blå side men sølv.


  • #8   17. nov 2011 Hvilken farve har hans pels i bunden? Når du skiller den med fingrene?

    Hvis katten er sølv burde du kunne se det på "brillerne" om øjnene når han var lille (de ville være hvide og ikke beige som de er helt fra starten) :o)


  • #9   17. nov 2011 Lotte har ret.

    Sort sølv tabby kat: http://i181.photobucket.com/albums/x190/Sweetnes77/Anton/kat11-4_web.jpg

    Sort smoke kat: (link fjernet)


  • #13   17. nov 2011 Susan - n betyder sort og 09 er koden for "med hvid" som hans mængde hvid betegnes som.

    Den støvede farve han har lige nu (kan se på dine billeder) vil forsvinde med alderen. Mine sort/hvide killinger har det også lige nu. Jeg tror endda du kan se det hvis du går ind i min profil og kigger på dem, men jeg kan ikke huske om man kan se det på billederne.

    Du vil også opleve (eftersom han er udekat) at han bliver colafarvet til sommer, fordi solen bleger hans brune pels.


  • #15   17. nov 2011 Otto er sort med hvid :o)

    Havde han været smoke ville den nederste del af hans sorte hår være helt hvide :o)


  • #19   17. nov 2011 Så er der album med diverse billeder af Smokey's underhår samt et til sammenligning fra den dag han kom hjem, og der er altså farveforskel på billeder. Det ses mest tydeligt på billederne af hans mave på siden sammenlignet med billedet fra dag nr 1 hjemme.

    Udover det en ganske spændende samtale om farvekoder osv. smiley


  • #21   17. nov 2011 Krista:
    Okay normalt så forstår jeg mange ting, men må ærligt indrømme at det du skrev forstod jeg ikke noget af...


Kommentér på:
Farveskift med alderen?

Annonce