9.017 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Cultura/A38 - hvor meget? Cultura/A38 - hvor meget?

Ja, overskriften siger vel sig selv.

Smokey har en anelse blød mave for tiden, ikke noget der virker alvorligt på nogen måde, hans pølser er seperate og har kun været "sammenfaldne" - altså så bløde at at de var en stor klump - én gang. Det var der jeg opdagede det, og efter råd tog jeg straks op og anskaffede mig Zoolac som han nu har fået 3 gange ialt. Jeg fortsætter dog med det til hans mave er normal igen.

Yderligere har jeg nu også indkøbt Cultura (der var ikke noget A38) som jo også er sådan noget der bringer maven og tarmene i balance, så jeg tænkte at det kunne være hip som hap med de to. Det er selvfølgelig en Neutral udgave uden nogen form for smagsstoffer i der ikke er naturlige.
Han ELSKER det rent ud sagt og lapper det mere end gladeligt i sig, hvilket beroliger hans mor en del da det jo er super for hans mave.

Nu ligger jeg så inde med 2 spørgsmål:

1. Kan han få for meget af det, eller skal jeg selv lade ham styre det?

2. Kan man bruge det forebyggende og give det på fast basis, og i så fald hvor meget og hvor ofte skal han så have det?

Glæder mig til at høre jeres kloge ord!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cultura/A38 - hvor meget?
  • #1   20. nov 2011 Altså hvad jeg har fået fortalt og læst mig til kan katte maver ikke tåle mælkeprodukter pga laktose eller hvad det hedder, så hvis han har lidt blød afføring ville jeg bestemt ikke bruge det, men kog nogle ris og kylling og giv i stedet smiley

• #2   20. nov 2011 har ikke noget kylling jeg kan koge, og ris der har jeg fået af vide at han skal have poseris istedet for de ris vi andre normalt bruger så det kan først blive imorgen...

Jeg har bare læst i SÅ mange tråde efterhånden at A38 er rigtig godt til at bringe maven i ro igen ligesom Zoolac...

• #3   20. nov 2011 Jeg er ikke katte ekspert men kan huske min dyrlæge sagde at de ikke må få mælkeprodukter smiley men altså hvordan er hans afføring nu ? For burde da mene at zoolac'en burde tage det smiley jeg bruger bare de ris jeg har når det er og har altid kylling i fryseren dog beregnet til mig selv smiley

• #4   20. nov 2011 Som skrevet ovenfor så er den stadig en smule blød, men meget bedre i farven end da jeg opdagede problemet, og istedet for den "sammenfaldne" klump jeg odpagede så er pølserne nu seperate som de plejer, men som sagt stadig en lille smule bløde i det, mere end jeg synes er iorden...

Han hyggede sig jo gevaldigt med de godbidder jeg havde glemt at lægge på plads efter endt træning - og de er lagt laaangt væk nu - og jeg mistænker at de kan have nget med det at gøre, og så kan den gåtur vi var ude på muligvis også have noget med det at gøre. Den var længere end normalt, og han mødte den hidtil største hun han har set, som desværre forfærdelig gerne ville lege med ham hvilket han jo selvfølgelig ikke var så opsat på.

Samtidig tænker jeg at de fysiske omvæltninger med kroppen der kommer efter kastrationen for 12 dage siden, måske også har noget at skulle have sagt i henhold til det her.

• #5   20. nov 2011 Det er da klart de godbidder den bisse smiley kender det for godt min hankat fandt ud af hvordan man åbnede kattemad spanden så der var der os dømt bræk og såen smiley men hvis jeg var dig så bare bliv ved med zoolac og alm foder og så kontak dyrlægen imorgen evt bare for at få det afklaret om de må eller ikke må smiley

• #6   20. nov 2011 Ork Zoolac bliver ikke lagt på hylden før hans afføring er normal igen!! Hehe...

Og der er allerede taget kontakt til min private dr. dyr omkring hvad hun siger til cultura/A38. Venter spændt på svar fra hende.
    Han har fri adgang til vand og tørkost, og jeg indkøber poseris til ham imorgen, evt også noget kylling eller hvidfisk jeg kan koge til ham.

• #7   20. nov 2011 God ide smiley og god bedring med ham selvom han ikke er syg smiley

• #8   20. nov 2011 Og vend lige tilbage ang om de må eller ikke må smiley

• #9   20. nov 2011 Vores dyrlæge sagde også at vi ikke måtte give vores katte mælkeprodukter fordi deres maver kan ikke tåle det og det slet ikke er godt for dem og ikke hjælper dem, som det gør på os mennesker. smiley

• #11   20. nov 2011 Mange tak! Ja altså i mine super pylrede, hysteriske hønemor-øjne så er han syg, meeeen jeg er også 1. gangs kattemor såh... hehe...

Og skal nok lige vende tilbage når jeg får svar. Håber snart hun skriver eller ringer. Har slet ingen tålmodighed med sådan noget, men indtil jeg får sikkert svar retur så er hans cultura taget fra ham. Han har fået noget og det kan jeg jo ikke rigtig tage fra ham.

• #12   20. nov 2011 wow, mixede beskeder hehe...

Joy:
    Det har jeg også oprindeligt fået af vide. Oprindeligt.

Så læste jeg igennem en ordentlig bunke tråde herinde, og der stod i den ene tråd efter den anden at man kan give Zoolac og/eller A38/Cultura som jo også har den virkning på maven somzoolac har, altå den går ind og beroliger hele tarmsystemet og tarmfloraen.

Lotte:
    Okay, det lyder jo meget godt. Venter fortsat svar fra min private dr. dyr - bare for en sikkerheds skyld.
    Han har jo allerede fået noget. umiddelbart vil jeg tro at han ind til videre har slikket omkring 40-45gram i sig. Jeg har pt. taget det fra ham da jeg fik mixede beskeder, og stadig ikke har svar fra dr.dyr endnu. Men noget hjælper jo også, og han kommer ikke af zoolac før jeg er tilfreds med hans afføring igen.

• #13   20. nov 2011 Jeg har 3 katte nu og er stadig en hønemor smiley med det mindste holder jeg dem inde og kontakter min dyrlæge bare for at være sikker for de kan jo ikke snakke og fortælle hvad der er galt smiley

• #14   20. nov 2011 Caroline:
    Lige præcis! Jeg er dog i den meget heldige situation at jeg har en veninde der er uddannet veterinærsygeplejerske. Jeg ved godt det ikke er det samme som en dyrlæge, men det er knageme tæt på. Hun bliver "misbrugt" så meget som koen den kan malkes, Hun har heldigvis ikke noget imod det, og hun ved også godt at hvis jeg bliver ved med at ringe til hende så er det noget akut. Så hende kontakter jeg altid hvis der er noget. Og så kan man jo lige så godt rådføre sog gratis hos hende inden man sender pengene og katten til dyrlægen smiley Det kunne jo være hun kunne løse problemet smiley

• #15   20. nov 2011 Hæ hæ mine forældres naboer er dyrlæger og jeg har kendt dem siden jeg var 14 så dem bruger jeg os ret meget og får det lidt billiger da jeg passer hus og katte for dem til tider smiley

• #16   20. nov 2011 Her står at de godt må få A38.

(link fjernet)

Det er både til killinger og voksne katte. Det står bare først når man klikker ind på siden:-)

• #18   23. nov 2011 Susan> Tror at alle syrmælksprodukter kan bruges:-) Er det torskerogn fra dåse du blander det med??

HVIS det er det, så er det ikke så godt at bruge, da der er et rimelig højt saltindhold i og har en kat diarré, så har den brug for meget væske, da de nemt kan dehydrere. Og salt absorberer væske:-(

• #19   23. nov 2011 Syrmælk.... SURmælk:-)

• #20   23. nov 2011 Anja- tror ikke du skal ind og skrive på kg når det er så sent smiley

Kommentér på:
Cultura/A38 - hvor meget?

Annonce