{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Hvilken race skal jeg vælge?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg går nu og leger med tanken om at spare op til en ny kat der kan holde Smokey med selskab når jeg ikke er hjemme, samt give ham social stimulans som jeg jo ikke kan give ham på samme måde.

Eller, jeg leger sådan set ikke så meget med tanken, jeg har nok egentlig besluttet mig for at jeg skal have en til kat.
Jeg har også besluttet a det skal ære ne racekat. els fordi jeg gerne vil have en, og dels fordi jeg jo er nødt til at have muligheden for returnering i det tilfælde at min kat beslutter sig for at den ikke kan lide det nye familiemedlem, hvilket jeg jo ikke hverken håber eller satser på han gør.

Jeg ved ikke hvilken race det skal være, men jeg ved dog at selvom jeg synes langhårskattene er utrolig smukke så skal det være en korthåret kat.
Hvilke racer kan i anbefale?

Jeg søger følgende kvaliteter i en kat:
- Kælen
- Loyal
- typen der gerne følger en gennem huset og render om fødderne på en
- Rolig af sind

Der går nok et halvt års tid før det bliver aktuelt at jeg skal have en ny kat ind.
Ka det anbefales at jeg tager en uge fri fx, så jeg kan holde øje med sam-smeltningen af de to katte?

Glæder mig til alle jeres interessante input og anbefalinger af racer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race skal jeg vælge??
  • #1   23. nov 2011 Du beskriver mine briter smiley
    Så måske det kunne være!!

• #3   23. nov 2011 Kattetossen:
    En race jeg har ovevejet, dog kræver deres underpels jo en del pleje. Men en meget flot race!

Gitte:
    JEg har fået af vide at de har et dejligt sind, men jeg har personligt - og det er intet ondt ment om nogen eller noget - aldrig været begejstret for fladnæser, hverken katte eller hunde.
    Og så er de jo langhårede og jeg vil foretrukkent have en korthåret kat.

• #4   23. nov 2011 En Aby, de er smukke..
    Hmm rolig af sind..det ved jeg så ikke..

• #6   23. nov 2011 Ville nok sige perser, min veninde har 3 styks og de er hvor hun er, og meget kælne og hengivne..

Selv har jeg to Cornish rex'er og manse har en alm hul i hæk blandings mis..

Rexen er også en kanon dejlig kat, meget sjov og virkelig intelligent.. Jeg kunne ikke forstille mig at skulle af med mine rex'er alt det sjove de kan finde på at lave.. og om aften vil den ene gerne ligge i arm under dynen og den anden under dynen og møffer sig helt udstrakt op af mine ben eller ryg.. så jeg vil sige at det måske kunne være dig en ide at tage ud og se på dem smiley

• #7   23. nov 2011 Hanne:
    Har kigget på både aby'en og somalien. Aby'en har mange af de ønskede kvaliteter men det er min opfattelse at det ikke er den mest rolige race man finder. Absolut intet ondt sagt om den!

Gitte:
    Ja. De fladnæsede er så specielle at enten kan man lide dem eller også kan man ikke. Og der er jo heldigvis hjerterum til alle racer smiley

Helle:
    Rex'en Har jeg faktisk ikke skænket en tanke. Den må jeg have med i mine overvejelser.
    Som skrevet tidligere så er perseren bare ikke en kat for mig og så er jeg på udkig efter en korthåret race.

• #8   23. nov 2011 Birma eller ragdoll - måske somali ?

• #9   23. nov 2011 Vil også sige den beskrivelse du kommer med passer på birmaen - de er dog tilgengæld "langhåret" men fælder ikke meget og det jo super hvis det er det man vil undgå smiley

• #10   24. nov 2011 - Manxkat, den er meget rolig og godmodig
    - American Wirehair, den anses for at være interesseret i sine omgivelser samt en meget rolig og kærlig personlighed
    - Russian Blue - den er ret stille og kan være sky

Dem jeg sådan lige kunne komme på, men hvorfor skal den være korthåret?? Så meget kræver en langhåret kat heller ikke i ples pleje, synes jeg personligt og har haft 1 plus en semilanghåret.

• #11   24. nov 2011 Brite er også det jeg tænker på :o) En europé passer også på de første par punkter, men er nok lidt for aktiv til at jeg vil kalde den rolig af sind.. (De er så meget nervefaste tilgengæld og enormt gode med andre katte socialt)

Its better to seek forgiveness than ask permission £ - Tjaeh, jeg har to semilanghårede, det er mere end rigeligt, og jeg skal bestemt også kun have korthårede fremover :o) Jeg har intet problem med pelsplejen på mine, jeg vil bare hellere være fri...

Og nej, en aby ville jeg heller ikke just betragte som rolig af sind :o) De er en af de mest aktive racer jeg kender..

• #12   24. nov 2011 Flot, det havde lige gået forbi min store næse :o) men ihvertfald, så syntes jeg du skal give rexen en chance om ikke andet besøge nogen som har dem.. Det er en super dejlig kat.. Jeg har to, vil dog lige sige, at det er meget meget ufattelig irriterende meget kloge katte.. Mine to kan selv åbne døre som er lukkede (både ind og ud af) ved at arbejde sammen.. de kan også åbne vinduer og skydedøre selvom der står en stol i vejen.. de skal have en del opmærksomhed og aktiveres.. Men i rexen har du alt hvad du søger, og giver du den det som den har brug for, for du tilgengæld den bedste ven, som altid er der.. Fx. kommer Afrodite altid ind hvis jeg græder og slikker på mig, eller piver lidt.. Hun er lige god som en hund :o)

• #14   24. nov 2011 Din beskrivelse kan passe på alle racer.

Jeg vil hellere bede dig kigge de forskellige racer igennem, måske besøge en udstilling for alle her inde anbefaler racer de kender personligt. Det er mere vigtigt at du selv finder ud af hvad din smag er. Jeg har f.eks en balineser killing pg en orientalsk langhårs killing. De er søskende men deres personlighed er meget forskellig. Min balineser passer på din beskrivelse mens min orientalske langhårede dreng er så social at jeg ikke vil kalde ham rolig af sind

• #16   24. nov 2011 Du kunne evt. tage Animal Planets - "Cat Breed Selector"
    der skal man bare svare på nogle simple spørgsmål og derefter vælger den de racer der passer bedst til ens svar og meninger smiley jeg prøvede og tage den efter jeg fik mine birma'er og der fik jeg top point i Birma & Ragdoll... så den passer skam meget godt og er god hvis man f.eks er i tvivl ligesom du så kan man da få noget "inspiration" smiley

• #18   24. nov 2011 Jeg vil nu også sige at det du ønsker findes i stort set alle racer. Jeg vil så sige en Tyrkisk Angora, selv om den har semi-pels, så kræver den faktisk ikke den store pelspleje. Jeg kunne også have skrevet Tyrkisk Van, men den tror jeg så til gengæld ikke passer til dine forventninger, selv om det bestemt besidder det du efterlyser plus så meget mere spændende.

Men da både jeg og andre selvfølgelig vil anbefale vores egne racer, så vil jeg i stedet anbefale dig at tage ud og besøge opdrættere af de forskellige racer for at møde racerne som voksne. Alle killinger(næsten) er nuttede og søde, men du ser hvordan de er som voksne og det er sådan set mere vigtigt, da killingetiden ikke er så lang.

• #19   24. nov 2011 - Kælen
    - Loyal
    - typen der gerne følger en gennem huset og render om fødderne på en
    - Rolig af sind

lyder som min Ragdoll Devil. dog taler han også rigtig meget hehe og bliver sur hvis ikke man svarer

• #20   24. nov 2011 f.eks. kan jeg ikke holde katte der snakker ud - jeg får kuller ...

Du må ud og se på katte - høre ind til de enkeltes personlighed - hvad der passer mig - er måske ikke det samme der passer dig.

Der er racesærpræg - men derindefor er der også afvigelser

• #21   24. nov 2011 Jessica N - haha tak for den smiley det er altså et sjovt lille redskab at lege med

• #22   24. nov 2011 Så lidt Helle smiley synes også den er meget sjov også det fedt hvis man overvejer nogle specielle racer og kan få det bekræftet på den måde at det nok er den helt rigtige man har kigget på smiley super hyggeligt

• #23   24. nov 2011 Jeg vil også forsigtigt sige, at det må være en sød perser exotic af den knap så ekstreme type. Ta' evt. et kig på *GitteS* Delle - hun er nemlig deeeeejlig.

• #24   24. nov 2011 Chicabee:
    Birmaen er faktisk den eneste langhårs-kat jeg har overvejet netop fordi den praktisk taget ikke fælder. Det generer mig ikke at den skal have pelspleje, det er hårene alle steder jeg gerne vil undvære.

It'sBetter...Fie:
    Jeg ønsker ikke en langshårs kat (evt. med undtagelse af Birmaen) da jeg gern vil undgå alle de mange mange hår der ender på gulvet. Og jeg har ikke egen vaskemaskine, men bruger mne forældres, og de behøver ikke gå maskinen fyldt op med hår.

Line:
    Jeg har allerede aftale med min veninde om at vi skal ned og som tilskuer til udstillingen på Amager den 4 december . hvilket jeg virkelig glæder mig til!

Jessica:
    Tusind tak for link! Testen er hermed taget og scorede 98% ud af 100% på Birmaen (som var min topscorer hehe...) Så den er nu endnu mere med i overvejelserne smiley

Marianne:
    Tak for buddene. Tyrkerne er desværre ikke for mig. Har set program om dem på Animal Planet, og de var bare ikke en kat for mig.
    Men, ja ideen vr at jeg selvfølgelig kunne kigge på killingerne, men det er de voksne der er interessante på udstillinge til december.

Lis:
    Ja, selvfølgelig er der afvigelser smiley

Maibrit:
    Hehe.. Desværre er Perseren og de andre fladnæser bare ikke noget for mig. Som sagt tidligere så er jeg helt sikker på at de er dejlige, men jeg tror jo at enten kan man lide fladnæser eller også kan man ikke, og det gælder for både hunde og katte. Fladnæsede hunde er heller ikke noget for mig.

Kommentér på:
Hvilken race skal jeg vælge??

Annonce