Foder til birmapigen? {{forumTopicSubject}}
Har kun haft birmapigen i en uge og er en smule i tvivl vedr. kosten så kunne godt tænke mig, at høre hvad andre gør. Selv om det sikkert er meget individuelt og der nok er mange meninger om det...
Giver hende tørfoder men har også forestillet mig, at give hende vådfoder ind imellem. Men jeg er så usikker på hvor hyppigt det bør være og hvor meget hun kan klare, at spise af det på én gang... Har lige prøvet at give hende lidt vådfoder idag og syntes selv, at det var ganske lidt men... halvanden time senere kastede hun desværre op... så sandsynligvis har det været for meget, øv. Eller også har det været meget nyt i fht hvad hun er vant til måske... Men den tidligere ejer sagde, at hun gav hende tørfoder og så supplerede med lidt vådforder en gang imellem. Det er så det der med en gang imellem jeg er blevet lidt usikker på... Hvor hyppigt giver I andre det, hvis I gør det? Og hvor meget? Kan man måske sige noget i retning af "antal gram per uge", hvis ikke det bliver for kompliceret?
Og hvilket slags tørfoder kan I godt lide til voksne Birmaer? Min birmapige er halvandet år...
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Normalt giver jeg mine Birmaer vådfoder to gange om dagen ..
De deler en pose fra RC, de der små vådfoderposer eller fra Hills .. Ellers deler de en dåse paté fra Gourmet ..
Altså hver gang de får, så de får hver en pose/1 dåse om dagen
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 63
jun 2011
Og derudover får de 1 pose hver om dagen ..
Delt op over to gange
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
jun 2011
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Som supplement anvendes tørfoder, som står til rådighed hele tiden.
jun 2011
Vådfoder kan de da praktisk talt ikke få for meget af, da det også indeholder en rigtig god mængde vand!
jul 2011
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Så vidt jeg ved kan de ikke få for meget vådt. Katten kan leve alene på vådfoder uden at tage skade (ja faktisk er det nok at foretrække). Det er en gammel skrøne, at vådfoder skulle være usundt. Ihvertfald hvis man vælger de rigtige mærker.
Yatzy får tørfoder fra Porta 21: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/182084
Det står bare fremme hele tiden, og så må hun selv styre sit indtag. Supleret med vådt fra Cosma, Porta 21, og Hermann: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/porta_21 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/herrmanns_oeko
Det et selvfølglig en lidt dyrere måde at gøre det på, men katten virker begejstret. Og hun får mere væske indenbords.
nov 2011
Og dejligt med så udførlig et svar med links, Maiken A - tak for det.
@Jessica N: Hvilket tørfoder bruger du helt specifikt fra RC?
Kan godt se, at katten "burde" kunne tåle mere end det jeg gav i vådfoder i morges... Jeg gav hende kun et par skefulde så det var måske max 25g skønner jeg da dåsen er på 100 g og hun måske fik 1/4... Men kastede op gjorde hun jo... Så jeg ved ikke lige om hun bare havde spist en masse tørfoder inden og egentlig ikke havde "plads" til vådfoder, om hun bare ikke var vant til dette produkt eller om det decideret var et dårligt produkt / noget galt med det... Hmm, måske jeg bare skal smide resten af denne dåse ud og prøve noget andet...
Jeg har også her tørfoder fremme hele tiden og tænker, at hun selv justerer det og så var min plan, at give en smule vådt som supplement dagligt. Vi må se hvordan det går hvis jeg skifter produkt og så starter med bare at give hende en lille bitte smagsprøve og se om hun kan klare det...
jul 2011
- Mine 2 små er stadig ikke så gamle endnu så de får kitten fra RC blandet med RC Hair and Skin - http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/care_nutrition/182056 - Det hjælper utroligt godt på deres pels og den bliver dejligt blød af det... kan ihvertfald godt mærke en kæmpe forskel fra før og efter de fik det
nov 2011
nov 2011
jul 2011
nov 2011
jul 2011
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
nov 2011
jul 2011
nov 2011
jul 2011
jun 2011
Kitten eller hvad
jul 2011
- Ja mine birma'er er ikke over 1 år endnu, så det bliver blandet med RC Kitten 36
prøvede i starten og ligge noget hair & skin i en skål og kitten i den anden, men så stod min gamle huskat og spiste kitten og de andre hair and skin, så derfor valgte vi at blande det sammen
jun 2011
Hvad blander du så med når de bliver over 1 år?
Får de så kun Hair&Skin eller?
Jeg har hørt den der RC Digestive skulle være super!
jul 2011
kan ik finde Digestive på zooplus og det er jo helst der jeg vil bestille fra, kan godt lide når de har lidt blandet,
men har ikk rigtig taget stilling til det endnu. man kan sagtens bruge hair & skin som det eneste dog. så det er planen indtil jeg har læst videre om hvad der lige passer til dem og hvad de kan lide de små basser
nov 2011
Foder til birmapigen?