{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Foder til birmapigen? {{forumTopicSubject}}

Har kun haft birmapigen i en uge og er en smule i tvivl vedr. kosten så kunne godt tænke mig, at høre hvad andre gør. Selv om det sikkert er meget individuelt og der nok er mange meninger om det...

Giver hende tørfoder men har også forestillet mig, at give hende vådfoder ind imellem. Men jeg er så usikker på hvor hyppigt det bør være og hvor meget hun kan klare, at spise af det på én gang... Har lige prøvet at give hende lidt vådfoder idag og syntes selv, at det var ganske lidt men... halvanden time senere kastede hun desværre op... så sandsynligvis har det været for meget, øv. Eller også har det været meget nyt i fht hvad hun er vant til måske... Men den tidligere ejer sagde, at hun gav hende tørfoder og så supplerede med lidt vådforder en gang imellem. Det er så det der med en gang imellem jeg er blevet lidt usikker på... Hvor hyppigt giver I andre det, hvis I gør det? Og hvor meget? Kan man måske sige noget i retning af "antal gram per uge", hvis ikke det bliver for kompliceret?

Og hvilket slags tørfoder kan I godt lide til voksne Birmaer? Min birmapige er halvandet år...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til birmapigen?
  • #1   28. nov 2011 Hej Sofia

Normalt giver jeg mine Birmaer vådfoder to gange om dagen ..
    De deler en pose fra RC, de der små vådfoderposer eller fra Hills .. Ellers deler de en dåse paté fra Gourmet ..
    Altså hver gang de får, så de får hver en pose/1 dåse om dagen smiley

• #2   28. nov 2011 Som supplement til tørfoder? Og totalt 1 pose eller dåse per kat og dag? Skal bare lige være sikker på jeg forstår dig rigtig smiley

• #3   28. nov 2011 Jep, mine katte har tørfoder stående hele tiden! smiley

Og derudover får de 1 pose hver om dagen ..
    Delt op over to gange smiley

• #4   28. nov 2011 Mine 2 har tørfodder hele tiden fra Royal canin og får delt en pose kitekat våd fodder hver tirsdag, fredag og søndag så det ikk bliver for meget smiley

• #5   28. nov 2011 Jessica N - hvordan kan man overfodre med vådfoder? smiley

• #6   28. nov 2011 Herhjemme består den primære kost af vådfoder og råt. Som vådfoder bruger jeg primært LUX fra ALDI af den årsag, at kattene og min pengepung kan lide produktet.

Som supplement anvendes tørfoder, som står til rådighed hele tiden.

• #7   28. nov 2011 Maibrit G - enig ..
    Vådfoder kan de da praktisk talt ikke få for meget af, da det også indeholder en rigtig god mængde vand!

• #8   28. nov 2011 Mine katte får rigeligt med vand da de er helt pjattet med det så giver dem ikk vådfodder af den grund at de mangler væske. De spiser alt for meget hvis de skal have vådfodder hver dag også kaster de op så derfor har vi lavet skema dage til hvornår de får det her og det går fint bare med nogle dage og ikke hverdag smiley

• #9   28. nov 2011 Yatzy får 85-100 g vådt om dagen, lt efter hvor meget der lige er i den dåse/pose hun får den dag. Så får hun morgen og aften.
    Så vidt jeg ved kan de ikke få for meget vådt. Katten kan leve alene på vådfoder uden at tage skade (ja faktisk er det nok at foretrække). Det er en gammel skrøne, at vådfoder skulle være usundt. Ihvertfald hvis man vælger de rigtige mærker.
    Yatzy får tørfoder fra Porta 21: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/182084
    Det står bare fremme hele tiden, og så må hun selv styre sit indtag. Supleret med vådt fra Cosma, Porta 21, og Hermann: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/porta_21 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/herrmanns_oeko

Det et selvfølglig en lidt dyrere måde at gøre det på, men katten virker begejstret. Og hun får mere væske indenbords.

• #10   28. nov 2011 Tak til alle for diverse indlæg, dejligt at nogen gider komme med input.

Og dejligt med så udførlig et svar med links, Maiken A - tak for det. smiley

@Jessica N: Hvilket tørfoder bruger du helt specifikt fra RC?

Kan godt se, at katten "burde" kunne tåle mere end det jeg gav i vådfoder i morges... Jeg gav hende kun et par skefulde så det var måske max 25g skønner jeg da dåsen er på 100 g og hun måske fik 1/4... Men kastede op gjorde hun jo... Så jeg ved ikke lige om hun bare havde spist en masse tørfoder inden og egentlig ikke havde "plads" til vådfoder, om hun bare ikke var vant til dette produkt eller om det decideret var et dårligt produkt / noget galt med det... Hmm, måske jeg bare skal smide resten af denne dåse ud og prøve noget andet...

Jeg har også her tørfoder fremme hele tiden og tænker, at hun selv justerer det og så var min plan, at give en smule vådt som supplement dagligt. Vi må se hvordan det går hvis jeg skifter produkt og så starter med bare at give hende en lille bitte smagsprøve og se om hun kan klare det...

• #11   28. nov 2011 Sofia R
    - Mine 2 små er stadig ikke så gamle endnu så de får kitten fra RC blandet med RC Hair and Skin - http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/care_nutrition/182056 - Det hjælper utroligt godt på deres pels og den bliver dejligt blød af det... kan ihvertfald godt mærke en kæmpe forskel fra før og efter de fik det smiley også har jeg hørt meget om at birma'er godt kan have tendens til "fedtet" pels.. dog mest hannerne så det fodder her hjælper med at undgå dette også - kan jeg snildt anbefale smiley

• #12   28. nov 2011 Tak tak! smiley

• #13   28. nov 2011 Dejligt, at finde det der Zooplus da jeg ikke kendte det. Ser godt ud smiley

• #14   28. nov 2011 Ja det er super godt smiley så kan man finde de ting man kunne tænke sig på den danske og bestille på zooplus.de eller .com så er det meget billigere det hele. de har også flere ting på de andre 2, og det bliver alligevel sendt fra tyskland så det er det samme bare billigere smiley ^^

• #15   28. nov 2011 Aha! Så er det da endnu bedre end jeg lige forstod... Man finder tingene på den danske side og bestiller det fra den tyske version og får det faktisk billigere på den måde? Det er da helt i top, tak for dette gode råd! Kommer tingene nogenlunde hurtigt?

• #16   28. nov 2011 Ja præcis - der går altid 3-4 dage, så det er nogenlunde det samme som hvis det blev sendt fra danmark. Og super god service smiley første gangs bestillende får man også lidt katte godter med, det var min huskat helt vild med.

• #17   28. nov 2011 Det tager 2-5 hverdage at få sin pakke. Nærmere 5 end 2, når man bor på sjælland. Jeg har brugt det en del gange efterhånden, og er meget tilfreds.

• #18   29. nov 2011 @Jessica N: Ville du også give RC Hair and skin til voksne Birmaer eller er det fordi du har unge katte, at du gør det?

• #19   29. nov 2011 Købte det i realiteten til min huskat da hun havde skæl omme bagi og hun spiste altid kitten fodret som hun er blevet lidt rund af smiley så vi fandt det RC og blandede det op med det andet så de alle sammen får det samme så det er også til "ældre" katte smiley og de vil fortsat blive ved med at få det også når de ikke skal ha kitten mere smiley det super effektivt

• #20   29. nov 2011 Så du tænker i princippet, at man måske også kan bruge det uden at man decideret har "problempels" allerede? Også forebyggende eller hvad man skal sige...

• #21   29. nov 2011 Ja de behøver ikke og have problempels, det har mine birma'er ikke men de fik sindsyg blød og lækker pels efter et stykke tid på det alligevel smiley

• #22   29. nov 2011 Jessica - hvad blander du med det Hair&Skin?
    Kitten eller hvad smiley ?

• #23   29. nov 2011 Maria Cecilie
    - Ja mine birma'er er ikke over 1 år endnu, så det bliver blandet med RC Kitten 36 smiley
    prøvede i starten og ligge noget hair & skin i en skål og kitten i den anden, men så stod min gamle huskat og spiste kitten og de andre hair and skin, så derfor valgte vi at blande det sammen smiley

• #24   29. nov 2011 Okay, super - det vil jeg da også til at prøve smiley
    Hvad blander du så med når de bliver over 1 år?
    Får de så kun Hair&Skin eller?

Jeg har hørt den der RC Digestive skulle være super!

• #25   29. nov 2011 Kan kun råde til det smiley
    kan ik finde Digestive på zooplus og det er jo helst der jeg vil bestille fra, kan godt lide når de har lidt blandet,
    men har ikk rigtig taget stilling til det endnu. man kan sagtens bruge hair & skin som det eneste dog. så det er planen indtil jeg har læst videre om hvad der lige passer til dem og hvad de kan lide de små basser smiley

• #26   29. nov 2011 Lyder spændende, jeg er fristet til at prøve Hair & Skin. Kan ikke rigtig finde ud af om jeg bør blande den med noget andet eller hvad men vi må se... Kunne også godt tænke mig lidt blandet... Måske den der RC Digestive skulle undersøges nærmere også smiley

Kommentér på:
Foder til birmapigen?

Annonce