936 visninger
|
Oprettet:
Nedsat pris, hvad mener du?? {{forumTopicSubject}}
Jeg er stødt på flere annoncer herinde hvor killingeren annonceres til nedsat pris, efterhånden som de bliver ældre.
Det er ikke noget jeg synes om.
Hvad synes du??
I mine øjne virker det devaluerende overfor killingen og ikke mindst de opdrættere som ikek gør det.
Det kan være svært at advokere for at højne kattens status, når så nogen vælger at sætte priserne ned, proportionalt med killingens alder stiger..
Var jeg køber, ville jeg da vente til killingen var kommet godt ned i pris, før jeg så købte.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Jeg kan godt sælge en kat for et meget lille beløb - det er mit valg - men jeg ville aldrig annoncere den som nedsat
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 73
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
At andre gør det, kan ikke tisse mig af. Det er op til dem selv om de vil devaluere katten som individ, hvilket jeg mener man gør, ved at skrive nedsat pris. De kunne jo lige så godt skrive udsalg.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
En anden årsag til salg kan vel være allergi. Allergi kan man jo sagtens få overfor noget man ellers har tolereret fint indtil... Allergi kan man ikke planlægge sig ud af, og er ej heller noget man er født med.
der kan være mange årsager til salgene.
men som Marianne skriver så kan man undgå at skrive prisen er nedsat istedet for.
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 63
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Fakta er bare at jo ældre kattene bliver jo sværere bliver det at sælge dem fordi folk vil have små tuttenuttede killinger.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Jo flere killinger der er til salg, jo større tilskyndelse er der til at prisen bliver lavere eller nedsættes.
Enkelte moderacer kan man nogle steder købe billigere end, hvad "normalprisen" var for 5-8 år siden.
Som opdrætter af maine coon har vi taget konsekvensen af markedssituationen, og forsøgt at tilpasse os efterspørgslen, hvorfor det er lige over et år siden, vi sidst havde killinger.
Ville ønske flere ville gøre sig samme overvejelser, fordi masseproduktion (her ikke alene MCO) gør det vanskeligere at have et seriøst opdræt og afholde de udgifter, der er forbundet med et sådant opdræt.
Desværre frygter jeg, at laveste fællesnævner vinder dette priskapløb, idet det alt andet lige bliver nødvendigt at indgå flere og flere kompromisser med kvaliteten, for at få afsat sine killinger.
Trist...
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Hvad allergi og flytning angår, er det formentlig noget man kan have vidst om, INDEN der kom killinger.
Desværre er det en ofte benyttet "undskyldning" til at skille sig af med et dyr
Jeg er enig i at man selv prissætter, men jeg mener at det er et skråplan at komme ind på, at nedsætte prisen offentligt efterhånden som alderen stiger.
Det får mig til at tænke at der er en masse som opdrætter primært for at tjene på det.
Jeg mener at det er ok at skrive at den sælges billigere end sine søskende fordi eks, næsen er skæv, haleknæk ect.
Jeg deler også det synspunkt at man bør overveje hvorvidt man skal "producere" killinger, såfremt det er tydeligt at markedet er mættet.
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 63
Nedsat pris, hvad mener du??