{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Catstuff
Catstuff
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282

Nedsat pris, hvad mener du?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er stødt på flere annoncer herinde hvor killingeren annonceres til nedsat pris, efterhånden som de bliver ældre.
Det er ikke noget jeg synes om.
Hvad synes du??
I mine øjne virker det devaluerende overfor killingen og ikke mindst de opdrættere som ikek gør det.
Det kan være svært at advokere for at højne kattens status, når så nogen vælger at sætte priserne ned, proportionalt med killingens alder stiger..
Var jeg køber, ville jeg da vente til killingen var kommet godt ned i pris, før jeg så købte.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedsat pris, hvad mener du??
  • #1   28. nov 2011 det handler vel om at helt unge killinger er mest populære.. Og så må opdrætter gøre noget for at få folk til at overveje deres ældre killinger.

• #2   28. nov 2011 jeg kan ikke se noget problem i det, det må vel være op til opdrætteren, det er jo også forskelligt hvor mange penge der er lagt i kuldet.

• #3   28. nov 2011 Nedsat pris er ok - hvis der er en fejl ved katten. Ellers signalerer det for mig at man har taget munden for fuld i de her tider hvor det svært at sælge katte.

Jeg kan godt sælge en kat for et meget lille beløb - det er mit valg - men jeg ville aldrig annoncere den som nedsat

• #4   28. nov 2011 Altså jeg syntes det er ok. Jeg har selv lige købt en killing og fik den billigere end det den oprindeligt var sat til.. Men hvorfor skulle det være så "forfærtligt" at sætte prisen ned det kan jeg ik se..?!? katten får det vel ik ringere af den grund..

• #5   28. nov 2011 Det handler om kattens status - der er ikke meget status annonceres med udsalgspriser. Det næste bliver vel køb to og betal for en

• #6   28. nov 2011 Jeg kan godt finde på at går ned i pris, men annoncer med det, aldrig..

• #7   28. nov 2011 Jeg har ikke selv været udsat for at måtte nedsætte prisen på en kat/killing, men hvis det kom til det, så ville jeg aldrig skrive nedsat pris.
    At andre gør det, kan ikke tisse mig af. Det er op til dem selv om de vil devaluere katten som individ, hvilket jeg mener man gør, ved at skrive nedsat pris. De kunne jo lige så godt skrive udsalg.

• #8   28. nov 2011 Altså hvis folk er nødt til at flytte bolig og ikke må have husdyr hvor de skal hen, så der vel ikke så meget at sige til prisen er nedsat. Så er det for at katten kan få et nyt hjem inden den må aflives. Helt ærligt det bringer altså ikke mit pis i kog.

En anden årsag til salg kan vel være allergi. Allergi kan man jo sagtens få overfor noget man ellers har tolereret fint indtil... Allergi kan man ikke planlægge sig ud af, og er ej heller noget man er født med.

der kan være mange årsager til salgene.

men som Marianne skriver så kan man undgå at skrive prisen er nedsat istedet for.

• #9   28. nov 2011 Synes også det er ok, at sætte prisen ned, hvis man har behov for at få katten solgt. Som tidligere nævnt i tråden kan folk jo flytte, have allergi, have en kat der ikke trives eller hvad ved jeg... Og hvis nogen står og tænker, at det er bedre at katten sælges billigere til et godt hjem end at den måske står overfor og skal aflives så har jeg det også godt med det. Kan dog se en vis pointe i, at det kan være lidt specielt at man decideret reklamerer med "nedsat pris". Der bliver pludselig meget "vare" over det... Og det er jo levende og dejlige væsener vi har at gøre med så det kan måske virke lidt stødende. Men grundlæggende synes jeg man må vælge selv, hvilken pris man sælger til smiley

• #10   29. nov 2011 Som opdrætter ville mine killinger ikke blive annonceret som tilbudspris, for har jeg lavet dem, blir de her til køber kommer. Jeg har måtte sælge en voksen kat og der sænkede jeg prisen, men det var fordi den ikke kunne enes med andre og det var ekstremt stressende miljø for de andre katte og den selv.

• #11   29. nov 2011 hvis du sælger stamtavlekatte må du slet ikke annoncere dem som tilbudspris...men salsprisen bestemmer man da selv..

• #12   29. nov 2011 Jeg kan også sagtens sætte prisen ned på en kat hvis den er blevet ældre inden den finder et hjem, men annoncere med tilbud eller lignende kunne jeg ikke drømme om.

Fakta er bare at jo ældre kattene bliver jo sværere bliver det at sælge dem fordi folk vil have små tuttenuttede killinger.

• #13   29. nov 2011 Prisen afgøres af simpel udbud og efterspørgsel...

Jo flere killinger der er til salg, jo større tilskyndelse er der til at prisen bliver lavere eller nedsættes.

Enkelte moderacer kan man nogle steder købe billigere end, hvad "normalprisen" var for 5-8 år siden.

Som opdrætter af maine coon har vi taget konsekvensen af markedssituationen, og forsøgt at tilpasse os efterspørgslen, hvorfor det er lige over et år siden, vi sidst havde killinger.

Ville ønske flere ville gøre sig samme overvejelser, fordi masseproduktion (her ikke alene MCO) gør det vanskeligere at have et seriøst opdræt og afholde de udgifter, der er forbundet med et sådant opdræt.

Desværre frygter jeg, at laveste fællesnævner vinder dette priskapløb, idet det alt andet lige bliver nødvendigt at indgå flere og flere kompromisser med kvaliteten, for at få afsat sine killinger.

Trist...

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #14   29. nov 2011 tak for jeres indput.
    Hvad allergi og flytning angår, er det formentlig noget man kan have vidst om, INDEN der kom killinger.
    Desværre er det en ofte benyttet "undskyldning" til at skille sig af med et dyr smiley
    Jeg er enig i at man selv prissætter, men jeg mener at det er et skråplan at komme ind på, at nedsætte prisen offentligt efterhånden som alderen stiger.
    Det får mig til at tænke at der er en masse som opdrætter primært for at tjene på det.
    Jeg mener at det er ok at skrive at den sælges billigere end sine søskende fordi eks, næsen er skæv, haleknæk ect.
    Jeg deler også det synspunkt at man bør overveje hvorvidt man skal "producere" killinger, såfremt det er tydeligt at markedet er mættet.

• #15   29. nov 2011 Enig i, at man bør tilpasse situationen så man ikke "overproducerer".

Kommentér på:
Nedsat pris, hvad mener du??

Annonce