{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.781 visninger | Oprettet:

Total fustreret - Stadig diarré {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Som i måske ved så har min kat - Tøsen diarré..
Hun har prøvet antibiotika, fået en sprøjte der burde stabilisere maven og zoolac + hun samtidig har fået skånekost. Jo, så har der også været sendt en afføringsprøve ind som viste lidt forhøjet tal et sted, men det burde antibiotikaen have taget. INTET har hjulpet på hendes mave..
Det er stadigvæk utrolig tyndt, og her inden for ... den sidste uge når hun ikke har nået kattebakken, så lander det jo på gulvet..
Det er virkelig frustrende at hendes mave ikke snart bliver bedre ! smiley
Nogle der har nogle idéer til hvad der kan være galt med hende mave ?
Eller nogen der har nogle idéer til hvad der kan gøres ?

- Er i samarbejde med dyrlægen! Men hvis i nu havde oplevet noget ligende, så vil jeg meget gerne høre jeres erfarringer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Total fustreret - Stadig diarré
  • #1   30. nov 2011 **
    Hun har også fået ormekur ! ..

• #2   30. nov 2011 Nu ved jeg ikke hvilken farve og lugt hendes afføring har, men jeg vil nok anbefale at du får dyrlægen til at teste om Tøsen har Giardia.

• #3   30. nov 2011 hvad kiggede de efter i afføringspøven?
    Vores kat har også haft dårlig mave for nyligt, hvor vi heldigvis fik rettet op på det med skånekost og zoolac. Da sagde dyrlægen, at hjalp det ikke, så ville han kigge efter parasitter som f.eks. Giardi i afføringen.
    Jeg synes, du skal høre din dyrlæge ad, hvad der er blevet gjort, og hvad de videre vil gøre. Og så synes jeg måske du skal høre en anden dyrlæge ad. Bare så du ikke smider dine penge efter 117 prøver, hvis en anden dyrlæge har en lys idé. Det skader aldrig at få en second opinion.

Vi brygte at give Yatzy en teskefuld af de der Psyliumfrøskaller om dagen, (du kan købe dem i Matas under navnet HUSK) ad flere omgange i hendes vådfoder. Og så har jeg også ladet mig fortælle, at Zoolac ikke altid er det bedste at bruge. Jeg har fået anbefalet et andet mælkesyrebakteriepræparat der hedder Paraghurt.

Du må ihvertfald have held og lykke med hende. Og du ringer altså bare, hvis du har brug for en at diskutere det med. Man føler sig så magtesløs, når ens kat bare ikke bliver rask, uanset hvad man gør.

• #4   30. nov 2011 Helene
    Der er blevet tjekket for giardia - der var intet..

Maiken A
    Jamen de kiggede efter lidt af hvert - kan ikke huske det lige nu da jeg er temmelig fustreret over det med Tøsen ..
    Har lige snakket med dyrlægen for ... 2 minutter siden, vi aftale at vi skal prøve noget der "stopper" diarréen, altså vi mennesker kan få noget der hedder imodium ( mener jeg ) , så findes der noget bare til katte i stedet + vi skal prøve noget andet skånekost..
    Håber så meget at det hjælper hende !
    - For som dyrlægen siger så virker hun ikke, syg tværtimod.. Hun leger, spiser, drikker, sover og nyder opmærksomheden som hun plejer..
    Altså der er intet ændret i hendes alm. hverdag..

men skal nok huske at ringe hvis det er smiley
    - rejser til KBH i morgen så Tøsen skal på weekend hjemme ved min mor smiley ( Hun har været der før smiley )

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #5   30. nov 2011 Hej Pernille.

Du kan prøve at købe IAMS Hairball tørfoder - og intet andet tørfoder - det virker perfekt og hurtigt på en ubalance

Her kan du læse lidt om tørfoderets virkning.:-)

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64877

• #6   30. nov 2011 Janne

Der stod noget med at det ikke var killinge foder ?
    Min er knap 6 mdr.. såå går det til hende eller ?
    - Prøver først lige det her nye skånekost og hvis det ikke virkelig så prøver jeg IAMS Hairball tørfoder

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #7   30. nov 2011 Pernille

Det kan ikke skade, da du kun behøver at give din kat IAMS Hairball tørfoder i en periode, til hun ikke har diarré mere og så en uge mere efter det er stoppet. Det ville jeg gøre, hvis det var mig.:-)

• #8   30. nov 2011 Jeg ved det ikke, men tænker om det kan være allergi? Foderallergi

• #9   30. nov 2011 Janne

Tusinde tak for rådet..

Thilde

Jeg har prøver med pt. 4 forskellige slags foder, og skal til den 5.. Men der er ingen ændring..

• #10   30. nov 2011 Øv da.
    Men IAMS hairball, har dog ikke prøvet, men KUN hørt godt om det til at afbalancere mave-tarmflora smiley

• #11   30. nov 2011
    Thilde smiley
    Vil lige have IAMS Hairball tørfoder i baghovedet når jeg alligevel skal ud og snakke med min dyrlæge i morgen for at hente det der kan stoppe diarréen smiley

• #12   30. nov 2011 Ja når der kommer ro på økonomien her efter julen skal jeg også have en pose herhjem til hårde tider. smiley
    Din dyrlæge burde sige god for det - mine dyrlæge promoverede Iams til den store guldmedalje. Dog ikke grundfoderet, jeg vil give. smiley

• #13   30. nov 2011 **
    Smutter ud efter det der skal stoppe diarréen nu, såå krydser finger for at Tøsen overhovedet gider have det ! smiley

• #14   30. nov 2011 Ja jeg har også kun hørt godt om IAMS Hairbaal tørfoder.

Jeg skal også - lige så snart alle faste udgifter denne måned er betalt - havde overskuet om jeg skal have en pose nu her eller til januar. Just in case, da min også har en anelse småproblemer med maven, men ikke noget der løber ud af ham overhovedet. Heldigvis da for det...

Lad lige høre hvordan det går med Tøsen efter det nye du prøver...

• #15   30. nov 2011 Helene C
    I får en opdatering på hendes mave omkring mandag/tirsdag i næste uge ! smiley ( smutter til KBH i morgen, så Tøsen skal på weekend ved min mor hvor hun dog har været før ) .
    Jeg spurgte til det der IAMS Hairball Tørfoder ved dyrlægen, og de sagde at det var bedre til hårbolde og ikke hjalp på så slem en diarré..
    Men hva' .. Nu prøver vi det her nye og krydser finger og tæer for at hendes mave bliver bedre .

• #16   30. nov 2011 Jeg skal ikke gøre mig klog på det men er det ikke NETOP godt mod diarre når nu der er så højt fiber indhold i det? smiley Bare en tanke

• #17   30. nov 2011 Thilde

Ingen anelse - det var bare de dyrlægen sagde - eller rettere sagt dyrlægERNE .. Der var 3 da jeg spurgte og de sagde alle sammen det samme ..
    Såå, men igen, giver det et forsøge, og satser på det kan hjælpe mini-fis' mave..

• #18   30. nov 2011 Pernille:
    Nu sad jeg og så "Kontant" igår som jo åbnede debatten for at dyrlæger reklamere for deres eget himmel-dyre foder, mens det billigere og direkte billige foder blev nedgraderet til slet ikke at være godt for katten/hunden.

Mit råd: Tag det med et gran salt når de anbefaler foder!

En anden ting er at når nogen eller noget skal have styr på maven s er Cultura og masser af FIBER rigtig godt til at afbalancere.

Forresten god tur til KBH... Arbejder selv derinde, og julestemningen er så småt ved at lægge sig over byen. Julemusikken kører i hvert fald i Magasin's højtalere smiley

Thilde:
    Min professionelle vurdering (jeg arbejder inden for madbranche med en uddannelse i ryggen) er også at fiber kan man nærmest ikke få for meget af, og fiber er noget af det bedste man kan få når man skal have balancen tilbage i maven. Så jeg er enig med dig i at, n nu Iams Hairball har højt fiber-indhold ja så er det god for deres maver når de har diarre eller bare en almindelig blød mave.

• #19   30. nov 2011 Pernille - okay, ja man må jo tage alle midler i brug når man kæmper for at det bragt i orden smiley Men vil så lige sige, at de dyrlæger, jeg går til siger at Iams hairball er godt til sådan noget smiley Og det er et dyrehospital med maaange dyrlæger, så der er forsk. meninger, som du kan høre smiley

• #20   1. dec 2011 Helene

Tak for rådet.
    Men har bestemt mig for hvis dette her ikke hjælper så prøver jeg at kontakte en anden dyrlæge og spørge dem til råds og forklare dem heeele situationen og så se om de har et andet råd..
    Oog, tak tak smiley Glæder mig bestemt til at komme derover har næsten ikke sovet i nat fordi jeg har glædt mig, dooh smiley

Thilde
    Lige så mange dyrlæger der er - ligeså mange meninger er der smiley
    - Tror jeg smiley
    Som du kan læse at jegskrev til Helene, så har jeg allerede en ny plan B klar smiley For ja, jeg vil så sandelig bruge alle midler for at få Mini-Fis rask!

• #21   1. dec 2011 Hihi... Hvor sødt smiley
    Hvad skal du egentlig herover efter?

• #22   5. dec 2011 Helene C
    jeg skulle over og besøge min veninde smiley
    Kom hjem igen igår ( 4/12 ) klokken 22.30 ca..
    Faldt i søvn ved en 00 tiden, vågnede ved en 3 tiden og har ikke sovet siden, om jeg er træt ? JA TAK ! smiley

- MEN YAAY! Tøsen har haft normal afføring i næsten 2 døgn nu - har været i tæt kontakt med min mor ang Tøsen hver dag smiley

Såå ville lige se på det idag om det fortsætter, for så hopper jeg godt nok op og ned - selvom jeg er træt smiley

• #23   5. dec 2011 Hhi... Jeg kender følelsen. Jeg har ogå fået styr på Smokey's mave igen efter 14 dage med let blød mave...

• #24   5. dec 2011
    Det er virkelig en lettelse når ens kat får det godt igen ! smiley

Puha, har bare nydt at tumle med hende og sove en middagslur med hende og bare have hende ved min side igen ( SELVOM det kun var 3 dage jeg ikke så hende smiley )
    Puha hvor jeg elsker den lille Tøs smiley

• #25   5. dec 2011 Igen kender jeg følelsen. Jeg synes bare det er lang tid når jeg ikke er hjemme en dag hihi...

• #26   5. dec 2011
    Haha smiley
    Er glad for jeg ikke er ene om det ihvertfald ! smiley

• #27   5. dec 2011 NU sælge dyrlægen ikke IAMS Hairball - så anbefaler de det - så virker det, Og det gør det - på en ubalance - det der anbefales igen og igen på de amerikanske lister - og også min egen erfaring

• #28   5. dec 2011 Lis:
    Jeg har lige brugt Iams Hairball med kæmpe succes på min Smokey, og han spiser det gladeligt (hvilket ikke er noget han normalt gør da han er temmelig kræsen)

PS. Iøvrigt hyggeligt at møde dig og Stig igår på udstillingen. Det er min veninde Julie fra Skovlunde-Herlev Dyreklinik der kastrerede din Stig. Har fået historien som er til god underholdning smiley

• #29   5. dec 2011 Stig er bare en skattebasse (det var alle i kukldet) - han blev iøvrigt BIS.

Kuldet kostede mig en bondegård en søndag og efterfølgende da morkatten var ved at stille træskoene. Igen viste klinikken deres værd - så hvad var mere rimeligt end at betale r**** ud af bukserne og navngive killingerne efter klinikkens hårdtarbejdende dyrlæger?

Måske persononalet en dag kan gøre sig fortjent til jeg bruger deres navne til et kuld med bare piger:-)

Hvis det var dig der var med Julie- så har jeg ansigt på:-)

• #30   5. dec 2011 Ja Stig var virkelig charmerende. Vi så godt da han vandt oppe ved scenen... Vi nåede lige at se det...

Ja det var mig med Julie. Hun er min gode veninde og private dyrlæge. Hun har ind til videre hjulpet med alt omkring min Smokey (jeg er en rigtig hønemor der pylrer utrolig meget) så er hun er temmelig uundværlig.

Ja, jeg har også taget med i mine overvejelser om det er Stig der skal tage sig af min kat når den tid engang kommer at han skal til dyrlægen og tjekkes.

• #31   5. dec 2011 lis der er da ik nogen dyrlæge der hedder julie?

• #32   5. dec 2011 Zafir:
    Nej Julie - min veninde - er vetrinærsygeplejerske og uddannet under Stig på Skovlunde-Herlev Dyreklinik...

• #33   5. dec 2011 helene nåh okay stig er os min dyrlæge..han er bare rigtig god..:)

• #34   5. dec 2011 Zafir:
    Ja jeg overvejer ham også, og lige nu ligger han bestemt i front... Har kun hørt gode ting om ham, og hvis min veninde anbefaler ham, så er han god...

• #35   5. dec 2011 helene han er nemlig rigtig god..skal derud i morgen..jeg har mødt julie derude..:)

• #36   5. dec 2011 Zafir:
    Julie er også god! Jeg ville på intet tidspunkt tøve den mindste lille smule med at overlade min kat i hendes hænder.

• #37   5. dec 2011 helene hvad må hun lave hun er jo ik dyrlæge

Kommentér på:
Total fustreret - Stadig diarré

Annonce