kystaller i urinen-foder {{forumTopicSubject}}
yatzy har fået konstateret krystaller i urinen. Og nu skal hun så have specialkost resten af sit liv, siger dyrlægen. Hun har fø fået fra dyre mærker, så udgiften ændrer sig ikke. Men det gør foderkvaliteten, synes jeg. Jeg har købt ind af specifik vådt og tørt, som hun skal have i 4 uger, som skal oopløse krystallerne og gøre urinen meget sur. Bagefter skal hun have noget til at vedligholde det.
Men indholdet i dette her specifik tørfoder.. Det består først og fremmest af vegetabilsk protein, hvede og æg. Og først derefter nævnes fisk i deklarationen. Og det huer mig sgu ikke. Hun har før fået Porta 21 grainfree, som først og fremmest består af kød..
Er der nogen der kender til sådan et "hold krystaller på afstand-foder", som har et højt indhold af kød, og helst heller intet korn?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 109
Min får Hill's C/D (prescription diet, multicare - whatever) - Det har været rigtig godt for os i hvert fald. Der har ingen urinvejsproblemer været siden (Han havde krystaller / sten i urinen, nogle kaldet calcium oxalate)
RC urinary har jeg hørt lidt dårligt om. Noget med at der er enormt meget salt i? Som jo også kan forsage sten. I må ikke hænge mig op på det, jeg er ikke sikker. Mener også det er ret meget hvede og æg i det.
Spør evt. din dyrlæge? H*n må vide hvad der er bedste. Min anbefalede mig Hill's men frarådede RC. Han anbefalede også noget fra eukanuba men det kunne jeg vidst kun købe over nettet osv., det ville blive besværligt i længden. Og så var det vidst virkelig dyrt.
mar 2011
Der ser ud til at være en del kød i. Men ikke nok calcium til at min "almindelige" kat kan klare sig på det foder - så vi kører hills så de begge kan få det samme
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Det lyder meget interessant! Hvad hedder den variant? Jeg plejer at købe Feline Porta hos Zooplus, men de har ikke den variant.
Donna's mor
Tak for svar. Det vil jeg lige se på:)
Ida T
Det er struvit krystaller.
Han anbefalede os foderet fra Specifik, som hun nu skal have i den næste måneds tid. Men det indeholder simpelthen for meget korn og vegetabilsk fyldstof til, at jeg vil give hende vedligholdelsesfoderet derfra i fremtiden.
feb 2010
http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm
jan 2010
Lige nu er bæstet herhjemme konstant sultent. hun tigger hele tiden om vådfoder, selvom madskålen er fyldt med tørfoderet fra dyrlægen. Jeg tror simpelthen, at hun ikke bliver rigtig mæt, fordi det hovedsageligt består af korn og vegetabilsk protein. Resultatet er en kat der vågner kl 6 og vil have sit morgenvådfoder. Hun plejer ellers først at få det oppe ad formiddagen:/
feb 2010
jan 2010
Mange mange tak for hjælpen, det er bare helt perfekt!:)
mar 2011
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Jeg studsede også meget over indholdet, men det er det eneste foder der gør at de skide urinvejssten ikke vender tilbage. Har prøvet både james wellbelowed m. Tranebær, hills og royal canin specialfoder.....men er kommet frem til at specific er det eneste der virker. Min dyrlæge har samme oplevelse.
kystaller i urinen-foder