{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer - Hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}

1 måned efter at vi fik Ludvig, fandt vi ud af at han kun var 10 uger da vi fik ham smiley Det kan vi ikke gøre så meget ved nu, andet end at ærge os over det..

Men hans for tidlige fratagelse af moren, har givet os/ham nogle adfærdsproblemer.
- Han miaver meget.
- Han virker som om han keder sig konstant og vil meget gerne have vores opmærksomhed hele tiden.
- Han gider ikke udenfor. Kan selvf. være at han bare ikke gider ud når det er så kaldt, men mener - han er kat?!
- Han tisser på vores dyner. Både når vi ikke er der, men også hvis vi er der.
- Han "dier" hos vores anden hankat.
- Han skal helst ligge ved siden af os det meste af tiden.

Han skal kastreres i næste måned, hvilket jeg håber hjælper på hans urenlighed og hans uro.Og vi vil selvf. der spørge dyrlægen til råds.


Nu er mit spørgsmål til jer, hvad mener i man kan gøre? Og vil han altid have disse adfærdsproblemer eller er det noget der går over???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer - Hvad gør vi?
  • #1   15. dec 2011 Hmm..
    Udover hans tisseri på dynerne, er det vel bare alm killinge adfærd?


  • #2   15. dec 2011 Hvor gammel er han nu?


  • #3   15. dec 2011 Han må være omkring de 6 mdr.
    Hmm, jamen han er også meget nervøs..
    Der var et emne herinde i går hvor en havde fået ny kat og søgte nogle råd. Hun fortalte at den var 10 uger og nogle andre skrev at den kunne få adfærdsproblemer og skrev nogle af "symptomerne" og sendte et link, og der står blandt andet nogle af de ting jeg har nævnt.


  • #5   15. dec 2011 Jeg synes heller ikke at det er træls han vil os så meget, tværtimod.. Det er dejligt at han vil kæle hele tiden smiley Men ja, det andet er træls.. Men håber, som du siger, på at kastration kan hjælpe på urenligheden, for dét er træls..

  • #7   15. dec 2011 Tak smiley

  • #8   15. dec 2011 bare et spørgsmål... kunne det være han keder sig ??? hvis han nu havde søskende, jeg ved at nogen killinger knytter sig meget til hinanden og derfor prøver jeg altid at få dem ud sammen eller i det mindste til et sted med andre katte

  • #10   15. dec 2011 Katte er jo meget forskellige af natur. Nogle foretrækker at passe sig selv og andre er meget kontaktsøgende.

    Personligt har jeg 4 katte der alle snakker meget, to af dem er rigtig puttesyge en er nervøs og en er meget nysgerrig.

    Jeg har heldigvis aldrig været udsat for at kattene tisser på mine ting. Så jeg har ingen erfaring i, hvad man gør for at forhindre det. Jeg mener dog at have hørt at kattene ikke bryder sig om at gå på/røre ved alufolie.. Måske man kan købe sådan et isolerings alu tæppe at lægge over sengen? Eller en voks dug?
    Jeg har ingen ide om hvorvidt det virker, men det kan være der er andre herinde der kender til det???

    Patteproblemet vil nok fortsætte med at være der. Har selv en kat der elsker at patte. Han er ikke slem til det mere, men det har også taget næsten et år med at fjerne hånden og stoppe med at nusse hver gang han forsøgte sig.


  • #11   15. dec 2011 En kat kan sagtens miave fordi den vil snakke og i kontakt. Nogle racer snakker mere end andre og det er også meget individuelt fra kat til kat. Det behøver nødvendigvis ikke at betyde at den keder sig eller er ulykkelig.
    Men alderen taget i betragtning har hormonerne sikkert en hel del at sige, så det aftager sikkert efter kastrationen. Det håber jeg også hans urenlighed gør


  • #12   15. dec 2011 thomas & Marlene C
    - Vi har en anden kat som han leger meget med og vi aktivere ham en del selv, så selskab har han nok af..

    Ina N
    - Ingen af mine katte har problemer med alu, de elsker faktisk at lege med det. He he..

    Om dagen har vi lukket ind til soveværelset, men om natten er vi nødt til at have døren åbent, da vi har et meget lille soveværelse som bliver enormt fugtigt fik ikke er er åbent. Og det er heller ikke så nemt at sove med en voksdug om natten smiley


  • #13   15. dec 2011 Jeg havde engang en kat som tissede på min dyne og det var pænt irriterende ! Jeg ringede til dyrlægen hun tog en prøve og det viste sig at han havde blærebetændelse smiley da han blev behandlet stoppede tisseriet smiley kan være det er en mulighed smiley

  • #14   15. dec 2011 Hehe, Ja, det var også bare et forslag. smiley


  • #16   15. dec 2011 Caroline S
    - Det får vi ham undersøgt for når vi skal til doktormanden den 1. smiley

    *Lotte / Forbyd sletning af forum-emner!!! *
    - Nu skal han til dyrlæge til den 1. hvor han får sundhedstjek m.m. så der finder vi ud af om han fejler noget. Han virker nu ellers sund og rask og beklager sig ikke når han skal på bakken. Han bruger den nu også flittigt nok, men der er lige nogen gange han sætter sig på vores dyner. Bakken er altid ren. Vi har kun 1 da vi bor i en lille lejlighed, så vi har ikke flere steder at sætte den, med mindre vi vil have en bakke i køkkenet, stuen eller soveværelset smiley Mht. min bemærkning, så troede jeg bare at katte elskede at være ude, trods vejret.. Det blir' nok anderledes til foråret, så er det nok meget sjovere at være ude.. smiley


  • #17   15. dec 2011 Kan det mon have noget med tryghed at gøre at han engang imellem tisser de steder, der lugter meget af jer? Og at han er meget kontaktsøgende understøtter jo kun den ide..

    Ja jeg tænker bare, og er slet slet ikke ekspert smiley


Kommentér på:
Adfærdsproblemer - Hvad gør vi?

Annonce