7.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Sort ørevoks Sort ørevoks

Hej KG !

Jeg vil høre jer om i har erfaringer med sort ørevoks ?

Phoenix har det i STOR stil ! han er blevet tjekket for øre-mider og der var IKKE nogen ?

Så jeg ville høre om der er nogen af jer der har oplevet det samme , eller måske kender noget til det med ørevoks ?
jeg sammenligner ham jo med min anden kat Dexter og han har ikke ret meget ørevoks og farven på det er lige som lys honning - for mig ser det rigtigt ud .. - hvorimod Phoenixs ørevoks er sort og der er MEGET af det ..

er lidt i tvivl om jeg kan ståle på hva dyrlægen sagde ?? da det for mig ser unormalt ud ..

Håber i kan hjælpe lidt på vej smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sort ørevoks
  • #1   21. dec 2011 Stole*

• #2   21. dec 2011 Giv ham en kur med strong-hold og skyl ørene en gang om ugen. Hvis ørevoksen går væk, så er det øremider.

Det er ikke normalt at en kat har meget ørevoks.

• #4   21. dec 2011 NatasjHvor køber jeg dette produkt ? og er det noget jeg roligt kan give selv om han måske ikke har øremider ?
    det skal også huskes at han er af racen Sphynx og jo ingen hør har til at rense ud - det må jeg klare for ham .. men ville også selv mene er det er unormalt som det ser ud på ham !

• #5   21. dec 2011 Susan :

Nej de færdes de samme steder og det er absolut ikke fnuller ! renser selv hans øre og det er IKKE fnuller smiley

• #7   21. dec 2011 Susan :

Det har set sådan ud siden vi fik ham ..

• #9   21. dec 2011 Lotte :

Ved godt sphynx producere mere voks end ved andre katte .. Men phoenix producere altså voldsomt meget i forhold til Dexter og så det at det er helt sort ! hvor på dexter ser det helt normalt ud - min tanke er måske at han ikke har fået renset øre den tid han var hos opdrætter ? - det har vi selfølgelig selv gjort siden vi fik ham .. det var bare en tanke - det var nemlig noget jeg opdagede idag ved rensning af hans ører at helt nede der lå nogen forfærdelige klatter !

Vil da helt klart prøve dit råd med olie smiley skal det bare være alm. madolie ?? og vel bare i det yderste af øret at det skal smøres på tænker jeg ? men vil det hjækpe på dannelsen af nyt voks længere nede i øret ??

• #10   21. dec 2011 Og forresten har han jo også sin Halvbror til at rense hans ører smiley

• #11   21. dec 2011 Sådan ser Nokkis ører også ud, og derfor er det så vigtigt at man får dem renset. Jeg er så heldig, at Nokki er så sød, at fortælle mig hvornår jeg skal rense ører på hende

Og er der ikke konstateret noget, jamen så vil jeg heller ikke begynde at behandle med stronghold eller lignende. Et godt råd er også, at være opmærksom på at ikke alle dyrlæger kender til Sphynx-racen, og kan tro at katten konstant har øremider eller en øreinfektion, som du, som ejer, er ligeglad med. Det har jeg fået smidt i hovedet af en tilfældig dyrlæge, jeg havde Nokki henne ved, da jeg ville have udskrevet en recept på Flagyl (for et andet problem). Min normale dyrlæge har i hvert fald aldrig kommenteret på problemet, og han har da heller aldrig fundet hverken en infektion eller mider selvom, at hendes ører ikke har været pæne.

• #13   23. dec 2011 Jeg havde ikke set at det var en sphynx det handlede om. Jeg læser ikke folks profiler før jeg besvarer et indlæg og der står ikke noget i start indlægget.

Man kan købe en ørerens på zooplus.dk og den har jeg selv haft god erfaring med hos en kat, der produerede alt for meget ørevoks. Den er desuden meget mild og kan bruges uden at påvirke katten på nogen måde.

Man kan også købe øre-lotion i f.eks plantorama, men jeg kender ikke effekten af dette.

• #14   31. jan 2012 Da mine havde øremider havde de det sorte i ørene. Kobe havde stadig efter det var gået væk, men det klarede en gang ørerensning hos dyrlægen smiley

Kommentér på:
Sort ørevoks

Annonce