Sort ørevoks Sort ørevoks
Hej KG !
Jeg vil høre jer om i har erfaringer med sort ørevoks ?
Phoenix har det i STOR stil ! han er blevet tjekket for øre-mider og der var IKKE nogen ?
Så jeg ville høre om der er nogen af jer der har oplevet det samme , eller måske kender noget til det med ørevoks ?
jeg sammenligner ham jo med min anden kat Dexter og han har ikke ret meget ørevoks og farven på det er lige som lys honning - for mig ser det rigtigt ud .. - hvorimod Phoenixs ørevoks er sort og der er MEGET af det ..
er lidt i tvivl om jeg kan ståle på hva dyrlægen sagde ?? da det for mig ser unormalt ud ..
Håber i kan hjælpe lidt på vej
nov 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 32
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Det er ikke normalt at en kat har meget ørevoks.
nov 2011
det skal også huskes at han er af racen Sphynx og jo ingen hør har til at rense ud - det må jeg klare for ham .. men ville også selv mene er det er unormalt som det ser ud på ham !
nov 2011
Nej de færdes de samme steder og det er absolut ikke fnuller ! renser selv hans øre og det er IKKE fnuller
nov 2011
Det har set sådan ud siden vi fik ham ..
nov 2011
Ved godt sphynx producere mere voks end ved andre katte .. Men phoenix producere altså voldsomt meget i forhold til Dexter og så det at det er helt sort ! hvor på dexter ser det helt normalt ud - min tanke er måske at han ikke har fået renset øre den tid han var hos opdrætter ? - det har vi selfølgelig selv gjort siden vi fik ham .. det var bare en tanke - det var nemlig noget jeg opdagede idag ved rensning af hans ører at helt nede der lå nogen forfærdelige klatter !
Vil da helt klart prøve dit råd med olie
nov 2011
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Og er der ikke konstateret noget, jamen så vil jeg heller ikke begynde at behandle med stronghold eller lignende. Et godt råd er også, at være opmærksom på at ikke alle dyrlæger kender til Sphynx-racen, og kan tro at katten konstant har øremider eller en øreinfektion, som du, som ejer, er ligeglad med. Det har jeg fået smidt i hovedet af en tilfældig dyrlæge, jeg havde Nokki henne ved, da jeg ville have udskrevet en recept på Flagyl (for et andet problem). Min normale dyrlæge har i hvert fald aldrig kommenteret på problemet, og han har da heller aldrig fundet hverken en infektion eller mider selvom, at hendes ører ikke har været pæne.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Man kan købe en ørerens på zooplus.dk og den har jeg selv haft god erfaring med hos en kat, der produerede alt for meget ørevoks. Den er desuden meget mild og kan bruges uden at påvirke katten på nogen måde.
Man kan også købe øre-lotion i f.eks plantorama, men jeg kender ikke effekten af dette.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
Sort ørevoks