{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Vådfoder ikke interessant... {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige katteejer.

Har to skønne katte, den ene spiser ALT (altså hvad hun får), mens den anden er blevet meget kræsen. Hun vil kun spise sit tørfoder og fiskevådfoder fra applaws, men pga. fødevare allergi må de ikke få fiskevådfoder. Jeg har prøvet med alle mulige foskellige slags vådfoder der ikke indeholder det hun er allergisk overfor, det er lidt uklart hvad hun præcist er allergisk overfor, men vi ved med sikkerhed at det er kylling og muligvis også fisk.
Lige meget hvad vi prøver, paté og noget med sovs, snuser hun til det en gang og går væk. Vi jo så gerne som så mange andre kattemødre, gøre noget godt for hende og give hende lidt lækkert, men hun vil ikke spiser det jeg server + så syntes jeg det er bedst at de får lidt af hver hver dag.
Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg kan få hende til at spise vådfoderet
Det skal lige siges hvis jeg lader det stå spiser den anden af vores katte det.

Håber nogle har gode råd, eller kender nogle andre slags vådfoder hun måske vil spise ?

God jul smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder ikke interessant...
  • #1   21. dec 2011 Har du prøvet Kitekat vådfodder ? (kan fås i bl.a føtex, fakta og netto tror jeg det er og på nettet selvfølgelig) det er med alt muligt forskelligt slags smagt - og det er et kæmpe hit for mine birma'er herhjemme smiley

• #2   21. dec 2011 Vi bruger lidt forskelligt men sheba oksekød vådfoder er helt klarr mogens favorit smiley han hyler som en stukken gris af glæde når vi åbner pakken smiley

• #3   21. dec 2011 Vores er for to uger siden begyndt at få specialkost pga. krystaller i urinen. Det nye vådfoder var hun godt nok ikke meget for i starten. Men jeg fandt ud af, at hun hjertens gerne spiser det, hvis jeg hælder lidt meget varmt vand over og blander det lidt rundt. Jeg tror det dufter af lidt mere på den måde.

• #4   21. dec 2011 Tak for jeres svar smiley

Jessica : desværre ved jeg at supermarked vådfoder ofte har kyllingeprotein i , og det kan min kat desværre ikke tåle smiley men tak for råddet smiley

Anders og Maiken : tak for jeres gode råd , prøvede en enkelt gang med koldt vand men hjalp ikke rigtigt, så vil da klart prøve med varmt, syntes ellers det dufter rigeligt smiley hihi

• #5   21. dec 2011 Vores får også kogt vand i sin vådkost smiley både fordi den får extra væske så og varme fremhæver duften smiley

• #6   22. dec 2011 Hvad med at prøve at tilbyde noget råt kød?

Du kan sikkert finde andelår eller i det hele taget kød billigt i supermarkedet lige nu - de skal jo af med det meste inden jul smiley

Hvis du selv skal lave julemiddagen (og spiser and), kan du prøve med andehalsen, andeindvoldene og vingerne.

Du kan også prøve at give råt oksekød i tern eller svinekød i tern. Hakket kan sikkert også gå fint an.

Hvis hun ikke kan tåle kylling eller fisk skal du nok holde dig fra kylingelår, daggamle kyllinger etc.

• #7   22. dec 2011 Jeg tænkte også råt kød. Jeg vil nemlig også gerne give lidt lækkert en gang i mellem men synes at mange typer af vådfoder indeholder for lidt kød og for meget jeg ikke ved hvad er. Så ved dyrehandleren har jeg købt noget hel hakket kanin til frost, 1 kg til 38kr og så det nemt at justere mængden smiley

• #8   23. dec 2011 Tak for jeres tips smiley
    Desværre er hun så kræsen og rådt kød dufter ikke rigtig af noget, så den går helle rikke, har prøvet flere gange smiley Hun gider heller ikke noget hun skal tygge alt for meget på så spytter hun det nemlig bare ud igen .. Dovne kat smiley
    Jeg prøvede i går med stegt lam, og det blev nogenlunde spist af den kræsne kat, hvor imod hende der æder alt ikke ville have det. Men det skal så også skæres i så små stykker før hun spiser det smiley

• #9   23. dec 2011 Hahaha de er sku nogæle luksusdyr nogle gange smiley minder lidt om mine forældres hund den vil kun have sit foder hvis man håndfodre den smiley Godt Mogens er en ren ædedolk han spiser alt smiley Undtagen killingefoder!!

• #10   23. dec 2011 Hihi, ja den ene er i hvert fald kræsen, det er sikkert fordi hun i en periode fik fiskefodret fra applaws, det må have være det bedste, så alt andet er vand ved siden af det smiley Men hun må desværre ikke de mere smiley øv bøv

Kommentér på:
Vådfoder ikke interessant...

Annonce