Vådfoder ikke interessant... {{forumTopicSubject}}
Hej dejlige katteejer.
Har to skønne katte, den ene spiser ALT (altså hvad hun får), mens den anden er blevet meget kræsen. Hun vil kun spise sit tørfoder og fiskevådfoder fra applaws, men pga. fødevare allergi må de ikke få fiskevådfoder. Jeg har prøvet med alle mulige foskellige slags vådfoder der ikke indeholder det hun er allergisk overfor, det er lidt uklart hvad hun præcist er allergisk overfor, men vi ved med sikkerhed at det er kylling og muligvis også fisk.
Lige meget hvad vi prøver, paté og noget med sovs, snuser hun til det en gang og går væk. Vi jo så gerne som så mange andre kattemødre, gøre noget godt for hende og give hende lidt lækkert, men hun vil ikke spiser det jeg server + så syntes jeg det er bedst at de får lidt af hver hver dag.
Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg kan få hende til at spise vådfoderet
Det skal lige siges hvis jeg lader det stå spiser den anden af vores katte det.
Håber nogle har gode råd, eller kender nogle andre slags vådfoder hun måske vil spise ?
God jul
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Jessica : desværre ved jeg at supermarked vådfoder ofte har kyllingeprotein i , og det kan min kat desværre ikke tåle
Anders og Maiken : tak for jeres gode råd , prøvede en enkelt gang med koldt vand men hjalp ikke rigtigt, så vil da klart prøve med varmt, syntes ellers det dufter rigeligt
nov 2011
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Du kan sikkert finde andelår eller i det hele taget kød billigt i supermarkedet lige nu - de skal jo af med det meste inden jul
Hvis du selv skal lave julemiddagen (og spiser and), kan du prøve med andehalsen, andeindvoldene og vingerne.
Du kan også prøve at give råt oksekød i tern eller svinekød i tern. Hakket kan sikkert også gå fint an.
Hvis hun ikke kan tåle kylling eller fisk skal du nok holde dig fra kylingelår, daggamle kyllinger etc.
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 24
nov 2010
Desværre er hun så kræsen og rådt kød dufter ikke rigtig af noget, så den går helle rikke, har prøvet flere gange
Jeg prøvede i går med stegt lam, og det blev nogenlunde spist af den kræsne kat, hvor imod hende der æder alt ikke ville have det. Men det skal så også skæres i så små stykker før hun spiser det
nov 2011
nov 2010
Vådfoder ikke interessant...