{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder skift
  • #1   22. dec 2011 Jeg er ingen ekspert på området men har selv lige skiftet foder til mine katte og jeg spurgte hos forhandleren og hun sagde at man ikke behøvede den der glidende overgang hos katte men at det kun var hos hunde det var vigtigt. Så jeg har ikke haft den glidende overgang og deres afføring har ikke ændret sig og opkast har der heller ikke været noget af. så jeg vil påstå det ikke har nogen betydning hvordan man gør det. smiley

  • #2   22. dec 2011 Det er noget vrøvl, at det kun er hos hunde - har man ikke haft problemer med en brat overgang, er det højst sandsynligt p.g.a. held! Jeg har altid skiftet glidende over, men har hørt om mange, hvis katte har fået tynd mave af det bratte foderskift!

    Jeg ville under alle omstændigheder skifte langsomt over - det skader jo aldrig :o)


  • #3   22. dec 2011 under alle omstændigheder er de kloge nok til at sortere det foder de kender fra og spise det frem for det nye.

  • #4   22. dec 2011 Så kan man blande lidt varmt vand i så smagen bliver lidt ens smiley og den skal jo nok spise det nye når den bliver sulten smiley holder også på langsom overgang smiley

  • #5   22. dec 2011 Nej selvf skader det aldrig smiley

    Bare lige for at konstatere at helt vrøvl er det ikke smiley : http://dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=745/sprog=1/grp=2/menu=3/

    Hvis det er udvoksede katte, kan et foderskift foregå hurtigere. De fleste udvoksede katte kan umiddelbart sættes over på et andet foder, uden at der opstår maveproblemer



  • #6   22. dec 2011 Bruger aldrig overgange, og slet ikke når det er samme mærke. Jeg har aldrig maveproblemer med mine, måske fordi de får 3+ forskellige mærker på samme tid.

  • #8   25. dec 2011 Det kommer jo an på, om man i øvrigt fodrer varieret. Mine katte kan jeg skifte imellem tørfodermærker, vådfodermærker, tilberedt og råt kød fra dag til dag uden det mindste problem, fordi jeg bevidst har vænnet dem til varieret mad igennem lang tid. Men er din kat kun vant til eet foder, så bør du uanset at det kun er variantskifte, skifte forsigtigt via blanding.

Kommentér på:
Foder skift

Annonce