{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Toxoplasmose/ haresyge oplysninger søges {{forumTopicSubject}}

Toxoplasmose/ Haresyge Oplysninger/ Erfaringer søges...

Håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe mig lidt her for jeg har søgt og søgt - læst og læst på google.

Jeg er så heldig at være i den situation at jeg er gravid i 6. uge efter laaang tids prøven og ønske om det...
Nu bekymrer mine dejlige katte mig bare en lille smule. Jeg ved godt jeg ikke skal panikke ... men jeg har 4 dejlige katte fra alderen 1½ - 4½ år og har prøvet at google oplysning omkring parasitten og sygdommen Toxoplasmose/ Haresyge. Har fanget budskabet om, hvordan det smittes og jeg har hverken dårlig hygiejne ... eller tømmer kattebakke i hvert fald ikke siden jeg fandt ud at at vi ventede os.

Mit spg. er : Hvordan kan jeg se om mine katte.. eller én af mine katte har det ?? Er det ligesom at kigge efter orm i afføringen ... eller hvordan ??

Håber og X'er finger for at der bare er én af jer der ude i der kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toxoplasmose/ haresyge oplysninger søges
  • #1   22. dec 2011 Størstedelen af Danmarks befolkning har haft Toxaplasmose - og er derfor immiune overfor ny smitte.
    En blodprøve kan vise om du har har haft det.

    Iøvrigt kan du få det masser af andre steder fra -. så det er lidt overkill at hænge det på kattene


  • #2   22. dec 2011 Helt enig med Lis .
    Tag til lægen og få fortaget en blodprøve .
    Som sagt så har størstedelen af Danmark befolkning haft Toxaplasmose


  • #3   22. dec 2011 Er helt enig med Lis. Få taget den blodprøve og få ro i sindet. Som Lis også skriver kan du få det af mange ting, blandt andet jorden fra potteplanterog mange andre ting du dagligt er i kontakt med. Hvis du vil sikre dig med livrem og selv, så brug engangshandsker når du skifter kattebakken eller få faderen til det. Så er det ingen problemer. Desværre er der mange læger og jordmødre der er meget uvidende på dette område, de har i hvert fald ikke fulgt med.
    Tillykke med graviditeten og god jul.


  • #4   22. dec 2011 Tillykke med graviditeten!

    Som de andre siger - til lægen og få testet det.

    Mange skiller sig af med deres katte "bare" fordi de er gravide - uden at vide, om de rent faktisk er i fare.
    Men ellers kan du gøre som nogle af vores venner - der tømmer manden altid kassen - så er man da sikker på der ikke sker noget smiley


  • #5   22. dec 2011 1000 Tak for jeres responser og tillykke hilsner smiley

    Som beskrevet i mit/ min 1. brev/ besked... så tømmer jeg IKKE kattebakke og har ikke gjort det siden jeg fandt ud af nyheden.

    Jeg er godt klar over smitten ved jord ... også jord fra grøntsager. Råt kød osv.

    Har på INGEN måde tænkt mig at skille af med mine dejlige katte - ikke én af dem ! De skal være, hvor de er, her hos os. Dette er deres hjem og vi deres familie... faktisk hinandens familie smiley

    Det jeg undrer mig over er om jeg rent faktisk kan se på katten (kattene) om der er én af dem der skulle ha' Toxoplasmose ? - Altså om er er nogle symptomer de får og som jeg kan holde øje med ??

    Jeg skal til læge d. 9 januar og dér har jeg også tænkt mig at få foretaget en blodprøve med henblik på om Toxoplasmose er noget jeg har haft.

    Igen 1000 tak smiley


  • #6   23. dec 2011 Ved godt du ikke har tænkt dig at skille dig af med misserne - det var bare mig der kommenterede, at mange læger og jordemodere ikke ved noget om det her...
    Har rent faktisk hørt om læger, der råder gravide til at skille sig af med deres kat/katte!!!

    Toxoplasmose er ikke noget som katten får som en sygdom - det er kun os der får det.
    Det skyldes en bakterie der er i kattens afføring. Kan ikke huske om den er der naturligt eller ej....
    Så du kan ikke se det - kun din læge kan teste dig for det - for at se om du har antistofferne for det.
    De fleste katteejere kommer i kontakt med bakterien - og udvikler derfor antistoffer.


  • #7   23. dec 2011 Ja, jeg mener - måske - at have hørt, at de som regel får bakterien, hvis de får orm.... altså de får orm af det de spiser udenfor smiley

  • #8   23. dec 2011 Jeg fik taget en blodprøve hos lægen, da jeg ventede mig første gang. Og jeg havde haft den..

    Jeg har 2 sunde børn smiley Og tillykke med graviditeten ..


  • #9   23. dec 2011 Jeg tømte kattebakke HVER dag mens jeg var gravid og havde haft toxmoplasmose uden og vide det så jaaaa mener nu nogengange det er liiiiiige lovlig overdrevet det der hysteri.
    Men sig til din læge du har kat og bed og en blodprøve så finder du hurtigt ud af det. Du får besked med det samme.


Kommentér på:
Toxoplasmose/ haresyge oplysninger søges

Annonce