1.614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

mælk, erstatning, fløde...?? mælk, erstatning, fløde...??

har prøvet at kigge lidt gamle forums igennem. det gør jeg nogen gange og i dag ville jeg så lige finde noget om mælk til kat uden mor, eller hvor mor ikke har mælk eller hvad grunden nu kan være...
nogen skriver modermælkserstatning, andre fløde, og jeg ved man også kan købe noget pulver.
Hvad skal man bruge.
og er der forskel om killingen er 1,2 eller 4 uger???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mælk, erstatning, fløde...??
  • #1   27. dec 2011 Jeg ville smutte ned til Dr.Dyr og hente noget modermælkserstatning.
    Det kan katten få helt fra fødsel, og frem til den skal have alm. fodder. Der er ikke forskel på alderen.
    Modermælkserstatning er (så vidt jeg ved) altid i pulverform.

De andre løsninger er kun ok, hvis man ikke har modermælkserstatning i huset - og må kun bruges i max 1. døgn.
    En killing kan ikke overlever på f.eks fløde med vand i længere tid, da det ernæringsmæssigt ikke svarer til, hvad en killing har behov for.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men mener man godt kan få modermælkserstatning fra Royal Canin i butikkerne - men er ikke helt sikker. Det kan være man kun kan få det hos dyrlægen.

• #2   27. dec 2011 Killingemælkeerstatning fra Royal Canin, kan fåes på foderstoffer og hos dyrlægen. Jeg plejer at købe det på foderstoffen. Giver 150 kr for sådan en bøtte (bruger det til mine rotteunger).

• #3   27. dec 2011 Ahhh - tak for tippet. Kunne ikke huske om man kunne købe det hos dyrhandlere osv.

• #4   28. dec 2011 Jeg har altid - ifølge råd fra min meget kattekyndige dyrlæge - brugt flydende KMR-mælk til de helt små killinger.
    Selv om man blander pulver nok så grundigt, vil det danne bundfald, når det har stået lidt, og det samme gør det i killingernes tarme. Vandet optages nemlig hurtigt og pulveret kan så danne propper i tarmen, hvorefter killingen dør.

• #6   28. dec 2011 Tak for alle svarene...

Kommentér på:
mælk, erstatning, fløde...??

Annonce