1.614 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
mælk, erstatning, fløde...?? mælk, erstatning, fløde...??
har prøvet at kigge lidt gamle forums igennem. det gør jeg nogen gange og i dag ville jeg så lige finde noget om mælk til kat uden mor, eller hvor mor ikke har mælk eller hvad grunden nu kan være...
nogen skriver modermælkserstatning, andre fløde, og jeg ved man også kan købe noget pulver.
Hvad skal man bruge.
og er der forskel om killingen er 1,2 eller 4 uger???
0 synes godt om
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Det kan katten få helt fra fødsel, og frem til den skal have alm. fodder. Der er ikke forskel på alderen.
Modermælkserstatning er (så vidt jeg ved) altid i pulverform.
De andre løsninger er kun ok, hvis man ikke har modermælkserstatning i huset - og må kun bruges i max 1. døgn.
En killing kan ikke overlever på f.eks fløde med vand i længere tid, da det ernæringsmæssigt ikke svarer til, hvad en killing har behov for.
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men mener man godt kan få modermælkserstatning fra Royal Canin i butikkerne - men er ikke helt sikker. Det kan være man kun kan få det hos dyrlægen.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Selv om man blander pulver nok så grundigt, vil det danne bundfald, når det har stået lidt, og det samme gør det i killingernes tarme. Vandet optages nemlig hurtigt og pulveret kan så danne propper i tarmen, hvorefter killingen dør.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 47
mælk, erstatning, fløde...??