Småtisseri her og der :( Småtisseri her og der :(
Nu har jeg haft min skønne mis, Minnie i små 3 år, og det har været 3 henrivende år. Minnie bliver selvfølgelig forkælet og jeg synes selv, at hun har gode forhold.
Jeg besøgte jo Inges Kattehjem for små 3 år siden, og kunne simpelthen ikke stå for denne henrivende hvide skønhed, så jeg måtte have hende med hjem. Inges Kattehjem kunne desværre ikke informere mig om Minnies baggrund, og jeg har presset lidt på siden uden held.
Indenfor det sidste lille års tid har hun småtisset lidt her og der udenfor kattebakken, og jeg har selvfølgelig checket nettet omkring emnet, og kun blevet foreslået at kattebakken selvfølgelig skal være ren (hvilket den også er), at det kan være gruset hun ikke bryder sig om, eller nyresten (mener jeg det var) og at der kan være tale om forkert placering af kattebakken. Nyresten er det ikke ved jeg og kattebakken er ren og pæn med Nettos det gode grus i. - Hun bruger kattebakken når hun skal af med det "store", så placeringen kan ikke fejle noget.
Hvad er det dog hun forsøger at sige til mig med det småtisseri her og der? Det skal lige siges, at det selvfølgelig ikke er hele tiden hun tisser udenfor kattebakken, hun benytter kattebakken det meste af tiden, men det er i perioder jeg finder en lille tår hist og her.
Glæder mig til at masse skønne input 1000 tak på forhånd
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Er hun neutraliseret?
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 20
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Gruslaget bør være ca. 8 cm. mindst.
maj 2009
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 126
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Vores Yatzy begyndte på et tidspunkt at tisse meget lidt men meget ofte. Hun kunen gå på kattebakken 5-10 gange på en time bare for at tisse et par dråber. Heldigvis holdt hun sig da til at bruge kattebakken.
Men jeg tog hende så til dyrlægen ret hurtigt, da jeg straks tænkte blærebetændelse, for vi mennesker gør jo nogenlunde det samme, når vi har bærebetændelse. Det viste sig, at hun havde krystaller i urinen. Jeg har fået en helt anderledes glad og aktiv kat, efter hun har fået specialfoder for at opløse krystallerne. og sjattissereiet er stoppet.
hvis jeg var dig, så ville jeg straks tage min kat til dyrlægen. Hellere med det samme end på Mandag, og få undersøgt urinen. Det er jo super smertefuldt for dem at rende rundt med en ubehandler blærebetændelse eller krystaller.
Men det er selvfølgelig kun en mulighed, at der er noget fysiologisk galt. Det kan jo også være så meget andet. Jeg mener bare, det er så vigtigt at få udelukket sygdom, før man prøver alt muligt andet.
maj 2009
Jeg gør hvad der skal til og har blærebetændelse og krystaller i urinen noteret ned, og så har hun allerede fået en kattebakke mere, som bliver strøget med 8 cm grus, som der også er foreslået mig.
Kattegalleri er skønt, for man kan stå i syv sind, og så er der rare mennesker, som træder til med gode råd, og ingen gode råd er for dyre, når det gælder noget man virkelig har kært
maj 2009
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Katte re nogle hårde bananer, som generelt ikke viser smerter, før det er virkelig slemt. Så man er netop nødt til at have øjnene på stilke:)
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 126
Småtisseri her og der :(