749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Småtisseri her og der :( Småtisseri her og der :(

Nu har jeg haft min skønne mis, Minnie i små 3 år, og det har været 3 henrivende år. Minnie bliver selvfølgelig forkælet og jeg synes selv, at hun har gode forhold.

Jeg besøgte jo Inges Kattehjem for små 3 år siden, og kunne simpelthen ikke stå for denne henrivende hvide skønhed, så jeg måtte have hende med hjem. Inges Kattehjem kunne desværre ikke informere mig om Minnies baggrund, og jeg har presset lidt på siden uden held.

Indenfor det sidste lille års tid har hun småtisset lidt her og der udenfor kattebakken, og jeg har selvfølgelig checket nettet omkring emnet, og kun blevet foreslået at kattebakken selvfølgelig skal være ren (hvilket den også er), at det kan være gruset hun ikke bryder sig om, eller nyresten (mener jeg det var) og at der kan være tale om forkert placering af kattebakken. Nyresten er det ikke ved jeg og kattebakken er ren og pæn med Nettos det gode grus i. - Hun bruger kattebakken når hun skal af med det "store", så placeringen kan ikke fejle noget.

Hvad er det dog hun forsøger at sige til mig med det småtisseri her og der? Det skal lige siges, at det selvfølgelig ikke er hele tiden hun tisser udenfor kattebakken, hun benytter kattebakken det meste af tiden, men det er i perioder jeg finder en lille tår hist og her.

Glæder mig til at masse skønne input smiley 1000 tak på forhånd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Småtisseri her og der :(
  • #1   30. dec 2011 Det kunne lyde som en blærebetændelse. Der småtisser de lidt her og der.

Er hun neutraliseret?

• #2   30. dec 2011 Yep hun er neutraliseret smiley

• #3   30. dec 2011 Prøv at anskaffe en bakke mere. Mange katte foretrækker at tisse og besørge to forskellige steder.
    Gruslaget bør være ca. 8 cm. mindst.

• #4   30. dec 2011 *Mega* Ja det kunne også være en mulighed. Jeg håber selvfølgelig for Minnies skyld, at det er en lille basal ting, som jeg desværre ikke var istand til at aflæse, men måtte søge råd om, men vil alligevel lige tage en snak med dyrlægen og ligeledes høre om blærebetændelse-muligheden. Hvad gør man ikke for de 4-benede venner smiley

• #5   30. dec 2011 ja få tjekket for blærebetændelse.... min fik en hård omgang med blærebetændelse jo før jo bedre du kontakter dyrlæge jo bedre og billigere

• #6   30. dec 2011 Tjek hende for blærebetændelse og få en bakke mere, gerne uden overdækning.

• #7   30. dec 2011 Det lyder lidt som om der er noget galt i urinvejene, hvis hun sådan går og "sjatpisser".
    Vores Yatzy begyndte på et tidspunkt at tisse meget lidt men meget ofte. Hun kunen gå på kattebakken 5-10 gange på en time bare for at tisse et par dråber. Heldigvis holdt hun sig da til at bruge kattebakken.
    Men jeg tog hende så til dyrlægen ret hurtigt, da jeg straks tænkte blærebetændelse, for vi mennesker gør jo nogenlunde det samme, når vi har bærebetændelse. Det viste sig, at hun havde krystaller i urinen. Jeg har fået en helt anderledes glad og aktiv kat, efter hun har fået specialfoder for at opløse krystallerne. og sjattissereiet er stoppet.

hvis jeg var dig, så ville jeg straks tage min kat til dyrlægen. Hellere med det samme end på Mandag, og få undersøgt urinen. Det er jo super smertefuldt for dem at rende rundt med en ubehandler blærebetændelse eller krystaller.
    Men det er selvfølgelig kun en mulighed, at der er noget fysiologisk galt. Det kan jo også være så meget andet. Jeg mener bare, det er så vigtigt at få udelukket sygdom, før man prøver alt muligt andet.

• #8   30. dec 2011 Marianne, 1000 tak for din historie om skønne Yatzy smiley Du har helt ret i hvad du skriver i ovenstående indlæg. Man kan vel et eller andet sted se på sig selv. Et mennesker tøver forhåbentlig ikke med at opsøge læge hvis man føler den mindste ubehag, men der er bare det ved det, at vores dejlige dyr ikke kan åbne munden og fortælle os hvor det gør ondt, så dér må vi handle med hjertet og pr instinkt.

Jeg gør hvad der skal til og har blærebetændelse og krystaller i urinen noteret ned, og så har hun allerede fået en kattebakke mere, som bliver strøget med 8 cm grus, som der også er foreslået mig.

Kattegalleri er skønt, for man kan stå i syv sind, og så er der rare mennesker, som træder til med gode råd, og ingen gode råd er for dyre, når det gælder noget man virkelig har kært smiley 1000 tak og rigtig godt nytår til Jer og Jeres kæledyr fra Minnie og Mette (mig) smiley

• #9   30. dec 2011 Jeg glemte lige at sige, at Minnie er dog aktiv nok. - Det ene øjeblik fiser hun rundt og leger med sine kugler (som virkelig larmer), hvilket hun kan bruge god tid på, hvis ikke hun måske har set en anden mis udenfor og styrter fra rude til rude for at følge den. Hun ligner dog ikke umiddelbart en kat med smerter, men de kan selvfølgelig sagtens være der. Dér er det vel også som med mennesker, nogle mennesker ifører sig en maske, og er bange for at vise, at de har ondt, men den opmærksomme person kan se det. Så jeg har øjnene på stilke og får lige checket for ovenstående bare for at være på den sikre side og vide, at alt er som det skal være smiley

• #10   30. dec 2011 Godt at du får hende tjekket:)
    Katte re nogle hårde bananer, som generelt ikke viser smerter, før det er virkelig slemt. Så man er netop nødt til at have øjnene på stilke:)

• #11   30. dec 2011 jeg fandt kun ud af at min havde en slem blære betændelse fordi han sjat tissede alle steder... han viste ikke tegn på smerte eller noget.... og en af mine heste har det lige sådan.. dyr er nogle mærkelige væsner men som os mennesker er det forskelligt fra kat til kat som menneske til menneske hvor højt ens smerte tærskel ligger...

Kommentér på:
Småtisseri her og der :(

Annonce