"Klapre" tænder "Klapre" tænder
Det egentlig lidt svært at forklare, men har brug for råd til hvad det kan være så nu kaster jeg mig ud i det.
Hvad vil det sige når katte "klapre" tænder? Altså ikke som når man fryser, men når underkæben dirre/klapre lidt.. Det gør vores hankat nemlig??? Har egentlig observeret det lidt før, men dog ikke på denne måde. Det lidt ligesom om hvis hans led sætter sig fast måske? Det virkelig svært at forklare, men når jeg så kigger ham i munden, er det umiddelbart ikke noget at se, men når jeg så slipper igen så gør han det med underkæben og denne gang er det ikke kun en enkelt gang som vi har set, men han bliver ved. Det var så lige før vi opdagede, og så derfor vil jeg da lige høre jer om det noget vi skal reagere på, eller om det er normalt?
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
Man kunne mærke han dirrede/klaprede med underkæben, i hans led agtigt. Så tænkte om den mon sætter sig fast eller sådan noget??
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Når en kat åbner munden/gaber, er det fordi den bruger jacobsen organet, der rigtig nok sidder i ganen. Det bruges til at forstærke lugte med, for at sige det enkelt.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
"Klapre" tænder