{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Tørfoder til sterilliseret - kun royal canin? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Har lige fået den nye reklameavis fra Maxizoo, hvor de har et slanketema til katte. Men jeg kan kun se tørfoder til steriliserede katte fra royal canin, og det er godt nok dyrt smiley

Er der nogen, der ved om andre mærker laver steriliseret tørfoder? og kan man bruge light foder i stedet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørfoder til sterilliseret - kun royal canin?
  • #2   30. dec 2011 Jeg forstår så slet ikke at nogen bruger specialfoder, blot fordi en kat er neutraliseret. Det er der bestemt ingen grund til.
    Giv den det foder den plejer at få og vådfoder 2 gange dagligt.

• #4   30. dec 2011 okay, helt i orden i er forvirrede, skulle have forklaret det lidt mere smiley
    Det var bare en gang, hvor man kunne få en gratis pose kattefoder i Maxizoo, og så spurgte ekspedienten om min kat, og jeg sagde at den også var steriliseret. Så var det, at hun sagde, at det var bedst at give special foder, fordi det forhindre urinsten (tro jeg det var, kan ikke helt huske det). Det vidste jeg så ikke, og vil hellere ikke have, at min kat skal have det dårligt eller dø af sådan noget.

Men måske blev jeg bare igen fuppet af en sælger smiley

Men min kat er faktisk ikke overvægtig, og jeg tager hende med ud i haven, og hun leger stadig aktivt smiley

• #6   30. dec 2011 i forhold til nyresten osv er det meget mere vigtigt at katten får rigeligt med vædske og det får den bla ved vådmad.
    Jeg har aldrig haft katte med urinvejsproblemer efter neutralisering og jeg mener at produkterne, som i øvrigt laves i 2 varianter, til både hun og hankatte der er neutraliseret, er med til at gøre jungle af foder endnu mere uoverskueligt for os almindelige mennesker.
    Så mit råd vil stadig være normalt foder plus vådfoder 2 gange om dagen. Og så kan jeg varmt anbefale drikkefontæne.

• #7   30. dec 2011 Herhjemme foder vi ikke med speciel foder til neutraliseret katte.. De har tør foder til at stå hele tiden, og får vådfoder 2 gange om dagen..

• #8   30. dec 2011 mange tak for jeres råd smiley Så vil jeg købe det almindelige tørfoder. Men jeg kan se, at jeg nok skal skære ned for vådfoder, for det får hun lidt mere end to gange. Hun er vild med det dåsemad smiley

• #9   30. dec 2011 Det er ikke sikkert du behøver skære ned på vådfoder smiley

• #10   30. dec 2011 Nej du må endelig ikke skære ned på vådfoderet. 2 gange dagligt er minimum. Jo mere jo bedre, så lang tid hendes tørkost er af god kvalitet.

• #11   31. dec 2011 Jeg kan ligesom Marianne, også varmt anbefale en drikkefontæne (om den ene slags er bedre end den anden, ved jeg ikke)

Jeg synes i hvert fald at mine katte får drukket en del mere vand, efter jeg skiftede til en drikkefontæne smiley

Kommentér på:
Tørfoder til sterilliseret - kun royal canin?

Annonce