Bil-Olie over halve hoved på Gordon :( Bil-Olie over halve hoved på Gordon :(
Hej alle ...
Jeg har som tidligere fortalt 4 dejlige katte men, har dog aldrig været udsat for dette før
En af mine hankatte, Gordon er kommer hjem med rifter og småsår på både hoved, venstre side og bagben dog er det IKKE det der bekymrer mig og får mig til at skrive til jer.
Nej, det der går mig på er at han har bilolie som ligger i et tykt lag på halve hans hoved og ned over venstre øje. Heldigvis vidste min kæreste at olien kunne fjernes med smør, hvilket er en uudholdelig proces for stakkels Gordon - derfor tørrer/vasker jeg ham med stuetemp. smør lidt af gangen da der også er rifter under olien. Smørret virker
Snart er jeg ved at være færdig i arbejdet med at få olien af, men så er det fedtet fra smørret ...
Har ingen katteshampoo hjemme. Vil han kunne tåle en mild sæbe uden parfumer som er beregnet til mennesker ??
Gisela
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Jah altså opvaskemiddel tager meget fedt - endda også det fedt, det ikke er meningen der skal væk (naturlig kropshalløj), men lige denne ene gang ville det vel være det bedste i dit tilfælde?
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Det er jo helt utroligt, hvad katte kan slæbe hjem i deres pels.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
Har fået det meste af olien væk med smør, hvilket jeg NU ikke ved, hvor smart det egentlig var ... for nu er mit problem så at få fedtet af smørret væk.
Indtil nu har jeg prøvet at vaske fedtet af med parfume-fri sæbe, hvilket ikke hjalp mig synderligt. Har også prøvet med opvaskemiddel opløst i en skål med lunken vand. Ved godt jeg skal passe på øjne og ører og har ikke tænkt mif´g at vaske der - det må komme af naturligt
Gordon HADER at blive badet, men må nok hellere tage kampen og ta' de gode handsker på, Lige nu får han lige en pause til i morgen da jeg har været meget over ham og hans pels siden i går. Han (Gordon) er virkelig sur og irriteret på mig - tydeligt at aflæse. Vil bare have ham pæn og ren igen !
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Bil-Olie over halve hoved på Gordon :(