794 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bil-Olie over halve hoved på Gordon :( Bil-Olie over halve hoved på Gordon :(

Hej alle ...

Jeg har som tidligere fortalt 4 dejlige katte men, har dog aldrig været udsat for dette før smiley

En af mine hankatte, Gordon er kommer hjem med rifter og småsår på både hoved, venstre side og bagben dog er det IKKE det der bekymrer mig og får mig til at skrive til jer.

Nej, det der går mig på er at han har bilolie som ligger i et tykt lag på halve hans hoved og ned over venstre øje. Heldigvis vidste min kæreste at olien kunne fjernes med smør, hvilket er en uudholdelig proces for stakkels Gordon - derfor tørrer/vasker jeg ham med stuetemp. smør lidt af gangen da der også er rifter under olien. Smørret virker smiley
Snart er jeg ved at være færdig i arbejdet med at få olien af, men så er det fedtet fra smørret ...

Har ingen katteshampoo hjemme. Vil han kunne tåle en mild sæbe uden parfumer som er beregnet til mennesker ??

Gisela

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil-Olie over halve hoved på Gordon :(
  • #3   8. jan 2012 Jeg ville endda turde påstå at opvaskemiddel (hvis du ikke havde shampoo i huset) ville være mere sundt end at gå rundt med motorolie i pelsen - bare du får det skyllet godt ud igen.

• #4   8. jan 2012 Bare pas på med for sæbe i ansigtet, øjnene og ørerne.
    Jah altså opvaskemiddel tager meget fedt - endda også det fedt, det ikke er meningen der skal væk (naturlig kropshalløj), men lige denne ene gang ville det vel være det bedste i dit tilfælde?

• #5   8. jan 2012 Jeg tænker lidt om det kan være noget undervognsbehandling???

• #6   8. jan 2012 Min kat Ymer har også nogen gange haft olie på pelsen - Heldigvis ikke i hovedet. Jeg har tørret det værste af med viskestykke. Resten er gået af ret hurtigt, men forstår godt bekymringen, når det er i hvodedet. Man kunne jo også ringe til dyrlægen - Måske de har et lille fif...
    Det er jo helt utroligt, hvad katte kan slæbe hjem i deres pels.

• #7   8. jan 2012 Jeg har en hel hvid maine coone som kom hjem og var sort af olie OVERALT, hun blev vasket med opvaskemiddel første gang og et par gange mere med katteshampoo, men det tog altså noget tid før det hele var væk...hun tog det heldigvis fint med karbad smiley og bruser.

• #8   8. jan 2012 jeg ringede til dyrlægen som ikke havde nogle fif ud over vask.

• #9   8. jan 2012 jeg ville bruge en ganske mild shampoo , eksempelvis baby shampoo , det er ph neutral og meget mildt , for som før nævnt er det ikke meningen at hudens naturlige fedtlag skal vaskes af .

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #10   8. jan 2012 Hvis jeg havde en kat der kom hjem med bil olie på pelsen, ville jeg straks tage og drysse en masse Maizena/mel ud over områderne og så børste det væk, gøre det til man kan se det værste er væk, det suger virkelig godt olie, fedt og ligende, Så bagefter bade med en katte shampoo. smiley

• #12   8. jan 2012 1000 mange tak for jeres respons smiley

Har fået det meste af olien væk med smør, hvilket jeg NU ikke ved, hvor smart det egentlig var ... for nu er mit problem så at få fedtet af smørret væk.

Indtil nu har jeg prøvet at vaske fedtet af med parfume-fri sæbe, hvilket ikke hjalp mig synderligt. Har også prøvet med opvaskemiddel opløst i en skål med lunken vand. Ved godt jeg skal passe på øjne og ører og har ikke tænkt mif´g at vaske der - det må komme af naturligt smiley

Gordon HADER at blive badet, men må nok hellere tage kampen og ta' de gode handsker på, Lige nu får han lige en pause til i morgen da jeg har været meget over ham og hans pels siden i går. Han (Gordon) er virkelig sur og irriteret på mig - tydeligt at aflæse. Vil bare have ham pæn og ren igen ! smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #13   9. jan 2012 Du kan stadig bruge Maizena/mel som jeg skrev til at tage meget af det værste smør fedt væk med, men det skal gøres nogle gange til du ser smør fedtet næsten er væk og pelsen er begyndt at blive lettere at føle og se på og så må du der efter lige give katten et bad. smiley

Kommentér på:
Bil-Olie over halve hoved på Gordon :(

Annonce