{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tun/Torskerogn/Makral .. Hvor ofte ?
  • #1   9. jan 2012 En ting du ihvertfald skal overveje med fx tun er, at der findes tungmetaller i tun som kattene ikke selv kan udskille ligesom mennesker kan smiley

  • #4   9. jan 2012 Det er bare som en lille snack af og til ..
    Til "hovedmåltidet" morgen og aften får hun vådefoder smiley
    Meeen, tak for svarene smiley


  • #5   9. jan 2012 Min kat ( Mussen ) læste engang varedeklaration på en Whiskas dåse, og siden den dag har hun ikke rørt Whiskas.

    Jeg skifter lidt mellem kogt torsk eller sejfilet, eller tun i vand eller kylling, ca 40 g. men kun til aften. Om dagen klarer hun sig med tørfoder.


  • #6   9. jan 2012 < EB > - læste din kat simpelthen deklarationen? smiley

  • #7   9. jan 2012 Jeps, stillede dåsen foran hende, hum er en meget klog kat. smiley
    Siden hun var ca. 6-7 måneder, har hun ikke rørt Whiskas med en klo. Som jeg husker så indeholder Whiskas en masse vand,


  • #8   9. jan 2012 < EB >

    Hvad er det der er i vejen med deklarationen på Whiskas? Alt vådfoder har den FORDEL det indeholder en masse vand.

    Det der gør der sjældent står Whiskas på menuen her er prisen! For så dårligt er det altså ikke.

    Royal Canin laves på samme fabrik!


  • #9   9. jan 2012 Når min kat ikke gidder at æde Whiskas, så er det penge ud af vinduet, ikke? Jeg har prøvet med andet vådfoder / dåsemad

    Det med prisen er jo rigtigt nok, som jeg husker så var det 80 % vand En dåse kostede ca. 8,- ( læs at man så betaler ca. 6,- for det vand der er i dåsen)

    Så istedet får hun ( kogt ) vand fra hanen,


  • #10   9. jan 2012 EB

    Alt vådfoder indeholder jo vand i de mængder.. Og jeg tror nu ærligt talt, at det man betaler mest fr i sådan en dåse vådfoder er kødet.. Men det er der heller ikke overdrevet meget af i Whiskas, så det er udemærket, at du ikke bruger det mere. Der r også sukker og korn i, hvilket jo heller ikke er kattemad - sukkeret slet ikke, og kornet i små mængder.

    Pernille
    Jeg tror ikke Tøsen dør af en teskefuld tun/torskerog/makrel tre gange om ugen, så det kan du rligt gøre. Dog er der en del salt og andet i, for at det skal være lækkert for os mennesker. En idé kunne være at købe frosne, rå rejer (kan tit findes under navnet tigerrejer). De er grå og ret uappetitlige at se på, men de er ret ubehandlede i forhold til så meget andet.
    Jeg bruger selv killingetørfoder som godbider. Det er åbenbart det lækreste i hele verden i følge Yatzy. Og så har jeg også særligt lækkert vådfoder, som jeg somme tider bestikker hende med, hvis hun stadig er vild og voldsom og fiser rundt, når vi andre går i seng (føler mig som en mor der giver sin unge saftevand i sutteflaken for at få ham til at holde kæft-_-).


  • #11   9. jan 2012 Min Tøffe er en underlig kat, han vil ikke have råt kød, tun og rå fisk. Hans daglige kost er Royal canin til briter og godbidder er Whiskas anti hair-ball, aldi stænger og Gouermet Goldt perle en pose jeg deler i tre portioner.

  • #12   9. jan 2012 Jeg kunne ikke drømme om at give mine katte hverken makrel, torskerogn eller tun fra dåse. Det er menneskemad og tilsat en masse salt og andet skrammel.

  • #13   9. jan 2012 Torskerogn og så meget andet indeholder for meget salt!

  • #14   9. jan 2012 Rå fisk og fisk i det hele taget må min kat gerne få som godbidder,men ellers ingen menneskemad, men han vil ikke ha' det.

  • #15   9. jan 2012 Vores katte får sørme lidt af hvert.
    Især flæskesteg er favorit ;p


  • #16   10. jan 2012 Jeg ville heller ikke give mine katte, noget af de tre nævnte... Mine tre katte får overraskende nok... kattemad:-)

  • #18   10. jan 2012 Susan> Intet. Jeg tror bare at hun mener torskerogn på dåse, da det er alle "dåsefiskene" hun nævner... Ha ha.. Dåsefisk.. det er nogle helt specielt udvalgte racer indenfor fiskeverdenen;-)

  • #20   10. jan 2012 Susan> Jep... En ret udbredt gruppe af fisk, faktisk, hi hi.

    Men ja, giver dig helt ret i at misserne absolut, kun har godt af lidt andet engang i mellem og med de små mængder sådan nogle sætter til livs, så har de fleste vist råd til at tage en tur til fiskehandleren i ny og næ.
    Mine bæster gider så bare ikke at spise andet end tørfoder og Whiskas vådfoder:-/


  • #21   10. jan 2012 Der er bestemt ikke noget i vejen med torskerogn købt hos fiskehandleren, med mindre det er i dåse.

  • #25   13. jan 2012 Jeg ville nu ikke være så nervøs for at købe dem fiskehandleren har kogt. Lidt salt i kogevandet er alligevel langt fra det samme som det torskerogn på dåse, hvor det ligefrem er tilsat rognen, sammen med mel, krydderier og diverse E'er:-)
    Men ja, som Susan skriver, så koger man dem bare selv:-)


Kommentér på:
Tun/Torskerogn/Makral .. Hvor ofte ?

Annonce