{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Adoption fra udland {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Er der nogle af Jer som har erfaring eller viden om katte-adoption fra udlandet? Vi var sidste år på ferie på en afrikansk ø, hvor der var rigtig mange både hjemløse hunde og katte, og selv om det kun er en dråbe i havet, så har vi overvejet at adoptere 2 af kattene, som vi nåede at få et forhold til, mens vi var der. Vi er ved at undersøge om kattene stadig er der gennem hotellet dernede. Og har også kontakt til en dyreorganisation på en anden ø i nærheden. Men ved nogle af Jer hvad der kræves af vaccinationer osv. Og kan kattene rejse alene, altså blot sættes om bord på et fly til Danmark, eller skal der være en ledsager med. Og hvad med karantæne osv når de kommer til Danmark. Og hvad vil det ca koste? Er der nogle i Danmark som kan hjælpe med en adoption, eventuelt en lille organisation eller lignende?
Vi ved godt at der også i Danmark er mange hjemløse katte, som kunne bruge vores hjælp, men heldigvis er der mange katte-elskere i Danmark, så de danske katte har nok større chance for at få et hjem end kattene i Afrika. De 2 katte vi fandt dernede havde begge et rigtig godt væsen og sind men var meget, meget tynde og den ene havde kun et øje. Det var ikke til at bære. Jeg håber at nogen har erfaringer eller viden, som måske kan være en hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adoption fra udland
  • #3   10. jan 2012 Tak for link. Ikke så opløftende. At man skal vente først en måned på at kunne tage en blodprøve efter vaccination dernede og så 3 måneder efterfølgende før katten må rejse, hvis den altså er rask. Pyhh... Problemet er også at der ingen dyrlæge er på øen, så det bliver nok rigtig svært, da der jo så skal rejse en udefra dertil. Men jeg gir ikke op uden videre...

    Og som jeg skrev, vi ved godt, at der er mange katte herhjemme, som har brug for hjælp. Jeg betaler også til diverse organisationer og internater herhjemme. Og vi har 2 internat-katte i forvejen og sku egentlig ikke ha flere, men jeg tabte bare mit hjerte til de to katte dernede, som havde det betydeligt meget værre end kattene på de danske internater, og da man ikke kan redde alle, må man jo redde dem, som man føler man kan gøre den største forskel for.


  • #4   11. jan 2012 Rigtig god tanke af dig, kan ikke hjælpe dig men vil ønske held og lykke med det smiley håber du får dem hjem, og skriv gerne en update hvordan det kommer til at gå smiley

  • #5   11. jan 2012 Min nu 13 år gamle hunkat tog jeg med hjem fra Tyrkiet.
    Det var ikke spor besværligt, fordi hun var under 3 mdr. Hun var til dyrlæge dernede, som gav hende ormekur og vacinationer samt et sundhedpas til at komme igennem told både der og her. Så købte jeg en lukket kurv og havde hende simpelthen på skødet i flyet på rejsen hjem..
    Altså ingen karentæne fordi hun var så lille.
    Tolderne i Danmark ved rød lampe havde hende ude og kæle for hende, så hun fik en fin velkomst til Danmark... smiley


  • #6   11. jan 2012 Tak skal i ha.. Disse to katte er desværre voksne, så det blir ikke let. I første omgang har vi henvendt os dernede for at finde ud af om de overhovedet stadig er der. Den ene så rigtig skidt ud, havde mistet det ene øje og var ekstremt tynd. Så jeg er bekymret for om den stadig lever. Den anden var også tynd, men virkede ellers sund og rask. Men reglerne er skrappe for voskne katte dernede fra. Jeg er ikke sikker på at vi kan finde nogen dernede som har mulighed for at tage de fornødne blodprøver og få dem sendt til et EU-godkendt laboratorium. Men vi forsøger..

    Og det er en dejlig historie Anne...!!!

    Ville også ønske vi ku ha gjort noget mens vi var dernede, men vi fik at vide at der ingen dyrlæge er på øen. Og jeg ved jo så også nu at der går 4 måneder fra vaccination til kattene må føres til Danmark. smiley


  • #7   11. jan 2012 Det er nogle frygtelige dyreoplevelser, man kan ha i andre lande..
    Jeg har osse oplevet mit; man er nødt til at lukke hjertet for ikke selv at gå helt itu.
    Når jeg er den slags steder tager jeg kattemad med fra Danmark, og forkæler kattene, så meget jeg kan. Så kan jeg ikke gøre så meget andet end at håbe på, at jeg har givet dem et lidt bedre liv et lille stykke tid.
    Sidst jeg var afsted døde en lille forsulten 3-4 måneders gadekilling, fordi den havde spist gift....Forfærdeligt, men jeg var nødt til at sige til mig selv,at den trods alt havde haft et par gode måneder og alligevel ikke ville ha overlevet vinteren..
    Og sådan ku jeg blive ved..
    Desværre.


  • Dorte J
    Dorte J Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   3. feb 2019 Hej Alle
    Ja det er jo længe siden 2012. Men jeg er os "inde og kigge" da jeg lige er returneret fra Borneo. Tabte mit hjerte totalt til en killing, der egentlig så rask og livlig ud. Self er de tynde, men de er os generelt mere spinkle af bygning af vores katte.
    Måske hårdt for katten og komme til et koldere land, men jeg overvejer og tage derud igen for og hente katten...
    Ja det er hårdt for os dyre elskere og se på, ikke mindst set i lyset af hvordan vi har det med vore kæledyr her i Vesten.
    Den lille killing travede mig i hælene og var bare så cute ever.....
    Gode råd / erfaringer modtages gerne.

    MVH Tulle


Kommentér på:
Adoption fra udland

Annonce